Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy linki publikowane w artykułach mogą być częścią strategii SEO

Dokładne pytanie dotyczyło jeszcze kwestii ważności linków publikowanych na artykułach, które są przedrukowywane na innych witrynach. Jak wiemy, są takie serwisy jak Artelis.pl, skąd można pobrać artykuł na swoją stronę przy zachowaniu jego integralności No cóż – tego typu praktyki nie są tym, co „Google lubi najbardziej”. W większości przypadków strony przedrukowujące takie artykuły nie są wysokiej jakości, w większości przypadków także i same artykuły takimi nie są – typowy precel […]

Optymalna ilość linków na stronie według Google – 100? A może więcej? Mniej?

Pytania, jakie pojawiają się od czasu do czasu w tej kwestii związane są z rekomendacją Google zawartą w Wytycznych, aby starać się nie przekraczać ilości 100 linków wychodzących na stronie. Oryginalną przyczyną, dla której Google rekomendowało zachowanie takiej a nie innej ilości linków wychodzących z danej strony była taka, że kiedyś Google indeksowało tylko 101 kB strony, zatem, jak przedstawił obrazowo Matt, dlaczego kiedyś w Wytycznych znajdowała się rekomendacja, aby nie używać […]

Czas do wygaśnięcia domeny i jego wpływ na pozycję strony w SERPach

Odpowiedź na tak postawione pytanie, jest prosta – nie ma to wpływu. Rejestracja domeny na okres 10 lat nie da jej z automatu  „kopa” w SERPach. Jedni rejestrują domeny na rok, inni, jak sam Matt – na 2/3 lata – ale po to, aby co roku nie pamiętać o odnowieniu. Pozatym, co jest chyba bardzo logiczne – jeżeli ten czynnik byłby brany pod uwagę, to z pewnością preferowane byłyby wtedy większe serwisy, dla których wydanie kilkuset […]

Wpływ poprawności walidacji strony na pozycję w Google

Dużo stron posiada certyfikaty zgodności strony ze standardami W3C. Z reguły te „znaczki” umieszczone są na dole strony i „na zielono” obwieszczają, że strona w pełni się waliduje. Jaki mają one wpływ na ranking – co na to Google? Temat ten już był poruszany przez Matta. Odpowiedź jest prosta i … jak to wielokrotnie podkreślam, logiczna „jak to Google”: poprawność budowy strony nie ma wpływu na wyższą jej pozycję w SERPach. W Sieci jest wiele dobrych stron, […]

Farmer/Panda Update już w Polsce?

Od kilku dni pojawia się sporo nowych wątków na forach internetowych, poświęconych … znikaniu linków prowadzących do witryn. Czyżby zapowiadany update algorytmu Google zawitał już do Polski? Przypomnijmy, że u podstaw update’u, noszącego wdzięczną nazwę „Panda” lub „Farmer” było usunięcie z indeksu stron zawierających dużo nieoryginalnej treści, często wręcz kradzionej – chociażby za pomocą kanałów RSS.  O zmianach pisałem w poście Content is the king […]

Słowo kluczowe w domenie a pozycja w Google

Temat ten już od dawna „spędza sen z powiek” osobom zajmującym się SEO. Część z nich uważa, że wpływ ten jest bardzo mały. Inni z kolei – do których i ja się zaliczam – twierdzą, że słowo kluczowe w domenie ma większą niż małą wartość z punktu widzenia pozycji strony w SERPach i często tylko sama nazwa domeny może „wynieść stronę” na „topy” – oczywiście dla mało konkurencyjnych fraz.  OK –  co na to Google? Przy […]

Content is the king – jeszcze lepsza jakość w SERPach?

Niby prawda znana od bardzo dawna, jeszcze lepiej pod określeniem „Content in the king, but linking is the queen” (Zawartość serwisu jest królem, ale królową jest linkowanie strony), jednak wpis opublikowany na oficjalnym blogu Google można zinterpretować nie inaczej jak kolejną, rewolucyjną zmianę w algorytmie Google – a dokładniej wdrożenie nowych technik służących prezentowaniu w SERPach jeszcze lepszych (bogatszych w dobrą, merytoryczną zawartość) stron przed kiepskimi, […]

Jak Google ustawia ranking stron przy zapytaniu site

To, czy witryna jest zaindeksowana, czy też nie, można sprawdzić najprościej za pomocą parametru „site” – wpisanie w wyszukiwarkę site: nazwa_domeny zwraca nam orientacyjną ilość stron danej witryny znajdujących się w indeksie Google. Jak wielokrotnie podkreślają pracownicy firmy, zapytanie to jest orientacyjne – ostatnio jednak zauważyłem, że daje lepsze wyniki niż Narzędzia Google dla Webmasterów … No dobrze, jak jednak ustawiany ranking stron, […]

Tooltip a ukrywanie tekstu przed Google

Zgodnie z definicją, jaką można znaleźć w Wikipedii „Tooltip to graficzny element interfejsu użytkownika. Jest on wyświetlany po najechaniu kursorem myszy na element nim opatrzony. Tooltip to przeważnie mała „chmurka” lub „dymek”, który zawiera komentarz albo poszerzenie opisywanego zagadnienia.” Jakiś czas temu znalazłem stronę, która zawierała taki element. Po najechaniu nań pokazywała się nam … strona wypchana słowami kluczowymi. Efekt jest widoczny po najechaniu kursorem na link, znajdujący […]

Ile trwa filtr nałożony na stronę przez Google

Złamanie Wytycznych Google coraz częściej, w związku z ciągłym ulepszaniem algorytmu, kończy się karą, jaką wyszukiwarka nakłada na naszą stronę. Ile trwa taka kara – w jaki sposób ją można zdjąć? Jak może nie wszyscy jeszcze wiedzą, kara za złamanie Wytycznych nakładana jest w sposób algorytmiczny lub … ręczny. Tak, ręczny także 🙂 – odpowiedni działa w Google dbający o jakość wyników wyszukiwania – SQT […]

Google Translate a pozycja strony w Google

Usługa Google Translate, zwana w języku polskim Tłumacz Google, pozwala na zapoznanie się z zawartością strony napisanej w nieznanym dla nas języku – albo w znanym, jednak ze względu na brak słownictwa niemożliwej do pełnego zrozumienia. Bardzo często ostatnio na stronach umieszczane są przyciski, tłumaczące całe strony na języki obce. Pojawia się pytanie – jaki to ma wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Co „Google na to”? Należy wyróżnić tutaj dwie sytuacje. […]

Bing używa wyników wyszukiwania Google – Microsoft temu zaprzecza

Bardzo ciekawy artykuł został opublikowany parę dni temu na blogu Google – jak w temacie. No, no – poważne „zarzuty” …. Temat pojawiał się już wcześniej: Danny Sullivan’s napisał ost: “Google: Bing is Cheating, Copying Our Search Results” – w odpowiedzi Microsoft oznajmił “We do not copy Google’s results.” Nie „uspokoiło” to jednak Google, które postanowiło udowodnić, że … jednak to jego stanowisko jest prawdziwe […]