Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Polecenie site pokazuje brak zaindeksowanych stron, ale witryna jest widoczna w Google

Do tej pory widziałem już kilka razy sytuacje, w których strona była widoczna w SERPach pomimo faktu, że była ona zablokowana przed robotami – z reguły w WordPressie w ustawieniach była założona systemowa blokada na etapie tworzenia serwisu – i po zakończeniu prac zapominało się ja zwyczajnie wyłączyć. Lub też istniał zapis w robots.txt blokujący stronę przez odwiedzaniem jej przez roboty wyszukiwarek: User-agent: * Disallow: / Ponieważ jednak istniały linki prowadzące do strony, zatem Google ją indeksowało, pokazując ją w SERPach […]

Rozbudowę bloga czas zacząć …

Blog powstał 1 czerwca 2010 roku. Od tego czasu trochę już wody w Wiśle upłynęło. Powstało „trochę wpisów”, coraz więcej osób, nie tylko z branży – co cieszy! – je przegląda, coraz częściej pojawiają się dyskusje pod publikowanymi wpisami. To cieszy autora serwisu, ponieważ to oznaka zainteresowania, jakim cieszy się mój serwis w oczach czytelników. W tym roku planuję pewne zmiany i chciałbym w ich kontekście poprosić Was o jedną rzecz, […]

W długim okresie czasu nie warto stosować jednego anchoru przy pozycjonowaniu

Temat z pewnością znany wielu osobom. Zbyt ścisłe trzymanie się jednego anchor tekstu nie jest naturalne i z pewnością prędzej czy później zwróci uwagę algorytmu na stronę. Jest to logiczne, ponieważ wskazuje na próbę zmanipulowania wynikami wyszukiwania. Wszystko wskazuje moim zdaniem na to, w kontekście ostatnich zawirowań w SERPAch spowodowanych updatami algorytmu, którymi Google ostatnio „hojnie nas obdarza”, że trzymanie się ścisłe jednej tylko frazy nie jest dobrym podejściem […]

Please Link 2 Me – zachęć odwiedzających do podlinkowania wpisu na blogu

Ostatnią wtyczkę, której użycie dzisiaj rekomenduję, jest Please Link 2 Me. Efektem jej użycia jest wyświetlanie się pod wpisem linka źródłowego do bieżącego wpisu, w formacie HTML, który po wklejeniu na stronie przyjmie postać linku Nie mam jak zmierzyć częstotliwości pobrać wygenerowanego za pomocą tej wtyczki kodu, jednak nawet, jak będzie ona pomocna w kilku przypadkach, to spełni funkcję, jaka została jej przypisana, a która jest widoczna w nazwie wtyczki […]

Czy czeka nas koniec SWLi oraz serwisów sprzedających linki, takich jak Prolink, SeoPilot czy Linkolo?

Koniec roku 2011 to zawirowania w SERPach związane z „wypadnięciem z nich” sporej części domen regionalnych. Jak pisałem dzisiaj, wiele osób obserwuje obecnie powrót do indeksu domen, które były zafiltrowane. Sytuacja ta na tyle wydała mi się dziwna, że postanowiłem napisać dzisiaj rano cytowany post, umieszczając w nim też ankietę, dzięki któej osoby czytający artykuł mogą podzielić się swoimi spostrzeżeniami w zakresie „powrotu domen do indeksu”. Zaznaczyłem […]

Koniec filtrów na domenach regionalnych?

Ciekawa dyskusja pojawiła się dzisiaj na PiO, dotycząca … powrotów domen regionalnych, które w związku z nowym updatem algorytmu znajdowały się w filtrze od grudnia 2011 roku. Czytając wątek ma się wrażenie, że … to, co Google wtedy zrobiło nie zadziałało chyba zbyt dobrze i wyszukiwarka postanowiła „poprawić” błąd. Tym bardziej, że według osób, które wypowiadają się w przedmiotowym wątku Nie tylko firmowe wracają, mi zaplecze na wróciło, a i bym zapomniał, zero, totalne […]

IAI-Shop.com podejmuje kroki prawne względem Google

Jak można przeczytać na stronie IAI-Shop.com – firmy specjalizującej się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań osobom zainteresowanych posiadaniem własnego sklepu internetowego (oprogramowanie+serwer) – firma podjęła właśnie kroki prawne względem Google. Związane jest to z tym, że Google w przeglądarkach Chrome i Firefox błędnie, według IAI-Shop.com, podaje informacje, że strona, na którą użytkownik chce wejść, jest stroną wyłudzającą dane. Według firmy Niestety, ale wyświetlanie komunikatu jest niezależne […]

Co to jest cloaking? Jakie ryzyko niesie za sobą jego stosowanie?

Cloaking to prezentowanie robotowi Google innej treści niż osobom, które odwiedzają daną witrynę. W przeważającej części przypadków taka sytuacja nie ma miejsca – zarówno człowiek, jak i robot, widzi te same (bez wnikania w szczegóły związane z np. kodem strony) treści. Czym jest cloaking? Definicja cloakingu jest krótka – jest to prezentowanie robotowi Google innej treści niż osobom, które odwiedzają daną witrynę. W przeważającej części przypadków taka […]

Duży spadek stron w e-weblinku – przypadek czy interwencja Google?

Użytkownicy systemu wymiany linków e-weblink zauważyli wczoraj spory spadek zarówno witryn, jak i stron znajdujących się w systemie e-weblink:  Od 14 stycznia z 81.000 domen spadło już do 67.000 Takiego czegoś jeszcze nie widziałem takich spadków tak w krótkim czasie, chyba się zaczął początek końca w końcu mamy 2012r i do grudnia pozostało jeszcze 11 mies @Guglarz jest pewnie z Siebie teraz bardzo dumny Śledząc wątek […]

Google wdraża nowy update algorytmu – dotknie on około 1% stron

Jak poinformowało nas wczoraj Google na Webmaster Central Blog’u wdrożony został właśnie nowy update algorytmu wyszukiwarki, którego celem jest jeszcze lepsze prezentowanie wyników wyszukiwania. we’re launching an algorithmic change that looks at the layout of a webpage and the amount of content you see on the page once you click on a result. Tym razem związane jest to z sygnałami, jakie docierały do Google od użytkowników, […]

Trochę statystyk z mojego bloga z 2011 roku

Jako że bardzo lubię statystyki, pomyślałem sobie, że … może i kogoś zainteresuje z moich czytelników, skąd np. było najwięcej wejść na bloga czy dzięki jakim frazom ludzie głównie trafiali do mnie poprzez Google. Wybrałem kilka kategorii z Google Analytics, które przedstawiam poniżej. Z różnych powodów 🙂 Skąd są wejścia – województwa Potwierdza się, że Polska dzieli się na Polskę A i B. Tzw. „Ściana Wschodnia” charakteryzuje się najniższymi wartościami w tej dziedzinie. Oczywiście […]