Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Google wykorzystuje dla Title subdomeny w SERPach część Title domeny głównej

Dzisiaj sprawdzałem sobie, jak to mam w zwyczaju robić co jakiś czas,  „co piszczy o mnie w Sieci”. Wpisałem w wyszukiwarkę „blog seo profi” – i dwie rzeczy rzuciły mi się w oczy. Pierwsza – w końcu doczekałem się linków witryny w ilości maksymalnej, czyli sześciu 🙂 Druga – to zaintrygowało mnie znacznie mocniej: na końcu Title strony widocznego w SERPach zauważyłem coś takiego Zdziwiło mnie to. Wiem, że Google dopasowuje […]

Fraza w domenie nie gwarantuje już wyższych pozycji w Google

Wczoraj na Twitterze Matt Cutts wrzucił informację, zgodnie z którą dokładne dopasowanie nazwy domeny do zapytania nie gwarantuje już dla niej ze strony Google forów domeny (wysokich pozycji w SERPach), w sytuacji, gdy jest ona niskiej jakości. Zgodnie z uzyskaną informacja zmiana ma dotknąć 0,6% zapytań, jakie użytkownicy wpisują w USA. Dużo? Moim zdaniem tak – ponieważ można się tylko domyślać, że to kolejny krok, jaki Google wykonało w kierunku oczyszczania […]

Hangout z Johnem Muellerem – 28-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania: 1 część HO Czy Googlebot potrafi odczytać zawartość strony, która zwraca kod 404? Nie – jak Googlebot widzi kod 404 to „nie zajmuje” się w ogóle treścią. Pamiętajmy też przy okazji o tym, że nie wszystkie strony w serwisie są odwiedzane z równą częstotliwością. Dlatego  jak strona przestanie […]

Piszesz ciekawego bloga? Google doda Ci linki w SERPach

Bardzo ciekawy wpis pojawił się na Search Engine Land. Jeżeli ktoś wejdzie na naszą stronę, której jesteśmy autorem (określane jest za pomocą rel=”author” oraz odpowiedniego powiązania strony z naszym profilem na Google+) z wyników wyszukiwania, a następnie po przeczytaniu artykułu wróci do SERPów, Google doda trzy linki do podobnych artykułów, które będą widoczne w SERPach pod danym wpisem. Zgodnie z informacją pozyskaną od Google If a user visits an article by an author […]

Tylko trzy wyniki wyszukiwania w SERPach na pierwszej stronie…

Pierwsza strona wyników wyszukiwania od dawna była tylko TOP10. Co jakich czas miały miejsce różne testy ze strony Google pod kątem ilości wyników wyszukiwania prezentowanych na stronie głównej, jednak dopiero ostatnio TOP7 zaczęło wyraźniej zadomawiać się w SERPach. Piątego września pisałem o TOP4, jakie zaobserwowano w Google. A dzisiaj sprawdzając sobie kilka tematów wpisałem taką oto frazę w Google i zobaczyłem … tylko 3 naturalne wyniki wyszukiwania, połączone […]

Czy rozliczanie pozycjonowania w oparciu o TOP10 jest dobre dla Klienta i firmy SEO?

„Nieśmiertelne TOP10” … Popularny sposób rozliczania się firm SEO za usługi pozycjonowania stron Klientów. Pomimo konieczności ponoszenia coraz większych nakładów i czasu pracy nadal jest to najczęstsza forma rozliczeń między stronami. Inne metody – np. długi ogon, prowizja od sprzedaży czy abonament w dalszym ciągu są w mniejszości. Należy jednak podkreślić wyraźnie, że spora część firm SEO, tych dłużej obecnych na rynku, nie stosują już tej metody… Oparcie […]

Narzędzie do testowania danych strukturalnych – koniec description?

Coś bez echa przeszło u nas, więc postanowiłem przybliżyć temat zmiany narzędzia do testowania danych strukturalnych. Zgodnie z informacją na blogu Google mamy jego nową odsłonę od kilku dni, która prezentuje się jak poniżej. Zaznaczyłem na zrzucie dwie kwestie warte uwagi. Kolor zielony – dowód na to, że description przestaje odgrywać już jakąkolwiek rolę z punktu widzenia SEO? Kolor czerwony – możliwość pokazania przykładów, jakie możemy osiągnąć […]

Hangout z Johnem Muellerem – 21-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania: Czy link „tekstowy” – www.example.com – może być postrzegany jako nienaturalny link? Pytanie wynikło z faktu, że, jak wiadomo, Google potrafi „podążać” za takimi linkami tekst linki są używane tylko do tego, aby znajdywać nowe linki. Ale nie są one w żadnym wypadku używane do tworzenia rankingu. […]

Kup ubezpieczenie samochodowe w Google

Od razu śpieszę z wyjaśnieniem – Google nie przestawia wyszukiwarki na działalność finansową. Ale wprowadziło już jakiś czas temu w Wielkiej Brytanii coś, co z pewnością przyprawi właścicieli wielu serwisów branży finansowej o zaniepokojenie. Otóż w wynikach naturalnych pojawiło się stosowne okienko, gdzie firmy, w zamian za pewną opłatę dla Google, mogą promować oferty ubezpieczeń samochodowych. Po rachunkach osobistych o kartach kredytowych to kolejna działka finansowa, w którą wchodzi Google w tym […]

Hangout z Johnem Muellerem – 17-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania Czy jest jakiś filtr od Google, który „trzyma stronę:” na 1 miejscu na … 2 stronie w SERPach? Pytanie padło ze strony osoby, której witryna „uparcie” trzyma się 1 pozycji w wynikach wyszukiwania, ale na … 2 stronie. Odpowiedź była krótka – nie, to nie jest filtr. Czy kliknięcie w link […]

Update algorytmu Google – mniej wyników z tej samej domeny w SERPach

Nie raz i nie dwa w ostatnich paru miesiącach można było przeczytać komentarze o tym, jak to Google sobie nie radzi z SERPami –  w omawianym przypadku często można było zaobserwować dominację jednej domeny w wynikach wyszukiwania. Niekiedy cała pierwsza strona należała do jednej witryny. Google już od jakiegoś czasu było świadome problemu i pracowało nad jego rozwiązaniem. I chyba się udało – zgodnie z informacją, jaką podał Matt na Twitterze w tym […]

Hangout z Johnem Muellerem – 10-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. można było uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: Czy strony widoczne w „Niewybrane” w „Stan indeksowania” obejmują te oznaczone jako noindex? Nie – w tej sekcji znajdują się tylko te linki, które podlegają odwiedzinom Googlebota. Blokada ustawiona poprzez noindex sprawia, że takie strony się tutaj nie liczą. Przekierowania 301 „w łańcuchu” – na co uważać? Odpowiedź […]