Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Hangout z Johnem Muellerem – 17-12-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jako wsparcie Johna pojawiła się po raz kolejny Mariya Moeva 🙂 Ile trwa wychodzenie strony z filtra? Zarówno w odniesieniu do ręcznego, jak i algorytmicznego, zajmuje to z reguły 3-4 tygodnie. Jak najlepiej linkować do profilu autora na Google+? Czy bezpośrednio […]

Hangout z Johnem Muellerem – 14-12-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jako wsparcie Johna pojawiła się Mariya Moeva 🙂 Po jakim czasie od napisania prośby o ponowne rozpatrzenie (nienaturalne linki) widać poprawę? Zmiany są widoczne powoli – cały proces „odświeżania linków” zajmuje najczęściej 3 tygodnie/miesiąc. Czy widoczna […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim aka Guglarz – grudzień 2012

Koniec roku to czas na różnego rodzaju podsumowania. Oczywiście dotyczą one także i SEO – spotykam się obecnie z różnymi opracowaniami na ten temat, z których większość porusza duże zmiany w algorytmie Google w 2012 a ich autorzy zadają pytania o ich możliwy wpływ na przyszłość SEO (sam napisałem wpis na ten temat). A „co na to Google”? Na koniec roku zapytałem Kaspara Szymańskiego, pracownika Search Quality Team w Google o kilka kwestii. Pytania nawiązywały […]

Wpływ keywords i description na pozycję strony w Google – test

Z racji sporych emocji, jakie wywołał wywiad Andre’go, w którym utrzymuje on, że keywords jest uwzględniany przez Google do „zbadania tematyki” strony – przy jednoczesnym twardym i jasnym stanowisku Google, że tag ten w ogóle do niczego się nie liczy – postanowiłem sprawdzić … jak to jest. Ponieważ widać ewidentnie, że jedna ze stron rozmija się z prawdą. Zlogicznego punktu widzenia nie przekonuje mnie stwierdzenie Andry’ego, że z jednej strony keywords nie liczy się […]

Tylko ok. 3,5% powiadomień Google z NDW (I i II 2012) dotyczyło nienaturalnych linków

W najnowszym filmiku Matta dowiadujemy się kilku faktów odnośnie statystyk powiadomień, jakie Google wysłało przez Narzędzia Google dla Webmasterów w miesiącach styczniu i lutym 2012 roku. Fakty? Aż 90% powiadomień związanych było z black hat SEO (ponad 600.000) Spośród w/w 90% jedynie 3,5% to powiadomienia o wykryciu nienaturalnych linków (w liczbach: 25.000 z 700.000) Film został nagrany, aby zdementować pogłoski z for black hat’owych, zgodnie z którymi […]

Hangout z Johnem Muellerem – 03-12-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, m.in. Czy Google planuje nformować webmasterów o updatach? Pytanie zadał Barry Schwarz, który wyszedł z inicjatywa informowania przez Google o kolejnych updatach algorytmu. Nie przejdzie to, ale … podsunęliśmy Johnowi pomysł stworzenia strony, na której pojawiałyby się stosowne informacje. Przy okazji wyszło na jaw, […]

Verteidige Dein Netz – Google przeciwko planom zmian w prawie w Niemczech

W związku z propozycją Bundestagu, aby ograniczyć wyszukiwarkom dostęp do materiałów prasowych Google przygotowało stronę, na której można zobaczyć, do czego – według wyszukiwarki – mogą doprowadzić zmiany. Zgodnie z nimi Dieses soll Verlagen gegenüber Suchmaschinen und anderen Diensten das Recht geben, Suchergebnisse für Presseartikel zu verbieten oder von einer Zahlung abhängig zu machen. czyli „wydawnictwa otrzymać mają prawo (w stosunku do np. wyszukiwarek), aby […]

Kim jest TC/NW (top contributor/najlepszy współtwórca) i jak nim można zostać

Ruszyła oficjalna strona poświęcona programowi tzw. Top Contributors – po polsku Najlepszym Współtwórcom. Na Official Google Blogu poinformowano o uruchomieniu oficjalnej strony programu, na której znajdziemy podstawowe informacje o Programie, m.in. o tym, jakie warunki należy spełnić, aby zostać TC. „Wymagania” są następujące: Należy być aktywnym na Forum co najmniej przez 4 miesiące Należy udzielać się „równomiernie” – nie np. „wpadać na Forum” raz na miesiąc czy być aktywnym przez jeden miesiąc, potem […]

Dlaczego płatne linki łamią Wskazówki Google – a inne reklamy nie?

Pytanie, jakie zadano Mattowi, dokładnie brzmiało: Google karze strony, który kupują linki (aby rankować wyżej w wynikach wyszukiwania) – dlaczego jednak nie robi tego samego w stosunku do serwisów, takich jak Adsense czy Chitika? Podobnie jak płatne linki także i one są źródłem przychodu dla właściciela strony, która potrzebuje pieniędzy, aby istnieć i się rozwijać. Odpowiedź jest prosta – nie wszystkie linki manipulują wynikami wyszukiwania Google. […]

Już niedługo zobaczymy więcej grafiki w Google?

Czy wyszukiwarka Google zmieni się niedługo w „pokazy slajdów”? Cyrus Shepard zauważył w anglojęzycznych wynikach wyszukiwania Google pojawienie się dodatkowych grafik w SERPach … bezpośrednio pod „nowym/starym” paskiem wyszukiwarki. Zauważmy, że grafika pojawiła się także z lewej strony, w miejscu starego paska opcji wyszukiwań. W Polsce nie zauważyłem takiej sytuacji. Użyłem tez innych wyszukiwań, np. „Hawaje wyspy” – to samo. Czyżby obrazki zaczęły grać coraz większą rolę? […]

Polskie SEO jednym z najbardziej spamerskich na świecie – mamy „pudło”

Na blogu Cezzy’ego ukazał się wywiad z byłym pracownikiem SQT – Andre Weyher. Byłem ciekawy, czy znajdę w nim coś nowego, odkrywczego. Niestety – może z racji uczestniczenia w HO z Johnem i ciągłemu bycia na bieżąco z tym, co dzieje się w polskiej i zagranicznej branży SEO – nie znalazłem tam nic „nowego”. Po jego lekturze nasunęło mi się w pierwszej chwili nawet skojarzenie, że wywiad wygląda trochę na „PR’owy”. 🙂 Jednak jak sprawdziłem, […]

Jak długo trwa w Google rozpatrzenie prośby o ponowne rozpatrzenie?

Pytanie zadała Mattowi osoba, która po dwóch miesiącach nie otrzymała odpowiedzi na swoje zgłoszenie… Z własnego doświadczenia powiem, że z reguły w 14 dni otrzymuje się odpowiedź. Jednak, co wiem bezpośrednio z Google, niekiedy okres ten może się znacząco wydłużyć – i przekroczyć miesiąc czasu. Co na to Matt? Dwa miesiące to zdecydowanie za długi okres czasu i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Można, jak przez kilka tygodni/ponad miesiąc nie ma się odpowiedzi, zadać pytanie […]