Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Hangout z Johnem Muellerem – 11-03-2013

Jakoś nie znalazłem podsumowania hangoutu z Johnem i Mariy’ą z poniedziałku, a ponieważ postanowiłem go sobie obejrzeć poniżej wrzucam najważniejsze moim zdaniem kwestie, jakie zostały w nim poruszone. (oczywiście) na razie nic nie wiadomo o zapowiedzianym przez Matta updatecie algorytmu, zgodnie z którym Google ma brać pod uwagę przy budowaniu SERPów … negatywne opinie na temat danej strony. Słyszałem o tym, ale od pewnego czasu nie zwracam uwagi na takie zapowiedzi, z prostego powodu – Google i tak nie powie […]

Hangout z Johnem Muellerem – 15-03-2013

Po pewnej przerwie miałem możliwość wzięcia udziału w hangoucie z Johnem i Mariy’ą. Na co zwróciłem w czasie jego trwania uwagę? obecnie możemy wgrać plik disavow.txt i de facto od razu napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie (warto jednak na wszelki wypadek zaznaczyć w prośbie, że wgraliśmy plik) w sytuacji, gdy wgramy plik i Google wejdzie na domenę, którą wykluczyliśmy, to od razu będzie ona ignorowana w naszym profilu linków. Pamiętajmy jednak – przy filtrze ręcznym musimy […]

Google publikuje ściągę dla początkujących webmasterów

Dzisiejszym krótkim wpisem na blogu Google Kaspar przedstawił „SEO w pigułce” – tak nazwałem jednostronicowy poradnik, poniekąd słusznie nazwany ściągą dla początkujących webmasterom. Za jego pomocą Google chce umożliwić „wejście w świat SEO” osobom, dla których SEO to „wielka magia”. Poradnik pobierzecie tutaj. Do tej pory osoby początkujące mogły zacząć swoją „przygodę z SEO od lektury tzw. Google Starter Guide’a. Dzięki ściądze można uczynić, przed pierwszym krokiem, […]

Przekierowanie 302 oraz meta refresh przenoszą złą historię – filtry/bany

O tym, że przekierowanie 301 przenosi od pewnego czasu złą historię nie podlega dyskusji. Nadal jednak mało kto wie, jak to jest z przekierowaniem 302 czy meta refresh. Ostatnio na Forum dla Webmasterów pojawił się wątek w tej sprawie, w którym zwrócono uwagę na tę sytuację. Przekierowania 301, 302 i meta refresh przenoszą wszystko co dotyczy linków przychodzących, czyli jeżeli na starej domenie występował jakiś problem z jakością linków przychodzących, po przekierowaniu będzie taka […]

Jaki procent PageRank jest tracony przy przekierowaniu 301

Przekierowanie 301 jest „tożsame” z linkiem – tzn. przekazuje taką samą ilość Pageranku jak zwykły odnośnik. Wygląda to mi na pewną zmianę podejścia Google w tym zakresie – o ile dobrze  pamiętam wcześniejsze wypowiedzi Google to „drobna część” PR jest zawsze była tracona przy przekierowaniach. Dowodem na to jest poprawienie się Matta w wypowiedzi – najpierw użył sformułowania almost exactly (=prawie taki sam), aby następnie powiedzieć […]

Hangout z Johnem Muellerem – 15-02-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Czy pracując z disavow tool’em należy skupiać się tylko na linkach widocznych w Narzędziach? Widoczne w narzędziach Google dla Webmasterów linki to reprezentatywna próbka domen, które mają wpływ na kształtowanie się pozycji danej strony – zarówno pod względem pozytywnym, jak […]

Przeczytane w Sieci – SEO, SEM – 03-02-2013

Dzisiejszym wpisem rozpoczynam cykl tygodniowych wpisów, w których mam zamiar przybliżać Wam ciekawe publikacje znalezione w Sieci (strony anglojęzyczne oraz niemieckojęzyczne), jednocześnie zachęcając do dyskusji i dzielenia się własnymi uwagami/doświadczeniem. Informacje o wpisach będą umieszczane w specjalnie do tego stworzonym dziale na Forum SEO – „Przeczytane w Sieci”. Na chwile obecną mam zamiar publikować wpisy w weekendy, kumulujące znaleziska z całego tygodnia – jednak niewykluczone, że częstotliwość się zwiększy – […]

Google podpisuje ugodę z Francją. Czy Niemcy będą kolejne?

W niedawnym wpisie użyłem sformułowania „Francuzi się zbroją i potrząsają szabelką”. Przypomnę, że Francuzi chcieli, aby Google płaciło wydawnictwom za prezentowanie w wyników wyszukiwania snippetów. Argumentowano to spadkiem ruchu w serwisach, a w konsekwencji – spadkiem przychodów. Google mocno „postawiło się” i o sprawie zapomniałem. A dzisiaj ze zdziwieniem czytam, że Google zapłaci 82 mln USD jako „wsparcie publikacji cyfrowych we Francji„. Stosowne porozumienie podpisali: prezydent Francji Francois Hollande oraz Eric […]

Pozycjonowanie stron dla klientów 1&1 – tajny kod w użyciu :)

Po tym, jak Karol na koniec roku zwrócić uwagę na ciekawą ofertę 1&1 z zakresu pozycjonowania postanowiłem wybadać temat i dowiedzieć się, o jaki to tajemny kod może chodzić. Niestety, mimo korespondencji emailowej z 1&1 nie udało mi się uzyskać odpowiedzi na pytanie, jakie znalazłem na tej stronie nasze narzędzie wygeneruje dla Ciebie kod, który wystarczy tylko dodać do swojej strony by była ona lepiej postrzegana przez wyszukiwarki. W odpowiedzi uzyskałem tylko następujące stwierdzenie Niestety […]

Matt Cutts o negatywnym SEO i depozycjonowaniu

W dosyć długim filmiku (prawie 6 minut!) Matt Cutts odnosi się do zjawiska tzw. depozycjonowania, używając określenia „negatywne SEO” (negative SEO). Google od dawna stara się nie dopuścić do sytuacji, gdzie ktoś może wpłynąć negatywnie na pozycje cudzej strony w SERPach poprzez tzw. pozycjonowanie. Stwierdza, że wiele osób utrzymuje, że jest to możliwe, mała część osób, ktore o tym mówią, przyznaje, że to robi, ale .. jakoś nie można znaleźć […]