Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Uwaga od recenzenta w odrzuconej prośbie o ponowne rozpatrzenie

Ponad rok czasu upłynął od ogłoszenia przez Karolinę, która wówczas odpowiadała za działania SQT na Polskę, informacji, że Google będzie mógł dodawać w treści odrzuceń dodatkowe informacje, przydatne zdaniem osoby recenzującej wniosek o ponowne rozpatrzenie, w rozwiązaniu problemu. Do tej pory nie miałem okazji się zetknąć z takim komunikatem – do dzisiaj. Jedna z domen, do której nadal mam dostęp w Panelu, kilka miesięcy temu miała do czynienia z atakiem hakera. Właściciel witryny podjął działania […]

Linki nofollow mogą (już?) wpływać na przepływ rankingu Google jak przed 2009 rokiem

Barry Schwarz natknął się dzisiaj na bardzo ciekawą wypowiedź Andrieja Lipattsev’a, Search Quality Senior Strategist w Google, odnośnie przepływu PageRank przez linki. Jak osoby zorientowane w temacie wiedzą, od 2009 roku przepływ ten wygląda następująco: jeżeli na stronie obok linków dofollow występują także linki nofollow, to zgodnie z wypowiedzią PageRank nie tylko nie jest przekazywany za przez linki nofollow, ale także (co najgorsze) nie idzie na pozostałe linki (dofollow). W praktyce oznacza to, […]

Google pozywa firmę SEO za nękanie telefonami w sprawie usług SEO

Uspokajam polski rynek – na razie nie dotyczy to polskiego podwórka, a amerykańskiego 🙂 Google postanowiło kilka dni temu  pozwać jedną z firm SEO w Kalifornii, która nęka telefonicznie ludzi swoimi usługami – nie bezpośrednio, ale za pomocą przygotowanych wcześniej nagrań (stąd określenie robocall). Przeczytamy o tym na blogu Google and Your Business firma postanowiła we’re filing an action in California against one search engine optimization company for […]

Google wdraża update? Pierwsze obserwacje

Od kilku dni miały miejsce spore roszady w SERPach. Obserwując zachowanie analizowanych przeze mnie stron internetowych zauważyłem, że owe roszady 13 i 14 września przybrały postać bardziej wyraźnych trendów, które w niniejszym wpisie postaram się wskazać. Nie jest to proste, ponieważ … sygnałów nie można zinterpretować w sposób jednoznaczny. O ile mogę zaryzykować stwierdzenie, że miały miejsce albo wyraźne wzrosty, albo zachowany został status quo (wzrostów jest tyle […]

Google Moja Firma – nowy wygląd wyników lokalnych w SERPach

Od paru dni Google serwuje nam nowy wygląd firm w wynikach wyszukiwania, które znajdują się w usłudze Google Moja Firma – obecnie w większości przypadków prezentowane są tylko 3 firmy Najczęściej – ponieważ dla niektórych zapytań Google pokazuje tylko jedną firmę   W drugim przypadku lokalna firma jest :wpleciona” w wyniki wyszukiwania w mniej rzucający się sposób. Warto zauważyć, że lepiej niż do tej pory prezentowana jest informacja o posiadaniu […]

Apel do firm i agencji SEO – przestańcie robić zaplecza z cudzych for i blogów

Nie tak dawno temu pisałem o tym, że w Internecie coraz więcej jest fałszywych czy nieprawdziwych opinii. Jest to zmora polskiego Internetu i liczę, że tak, jak szybko się to pojawiło, tak i szybko zmarginalizuje się – tym bardziej, że z jednej strony coraz więcej osób o tym pisze, a z drugiej – internauci coraz lepiej wychwytują tego typu wpisy, co w długim okresie czasu zamiast dawać linkowanej w ten sposób firmie korzyści naraża ją na śmieszność, […]

Google wzięło na celownik proxy używane przez firmy SEO ?

Od rana daje się zauważyć w branży SEO poruszenie związane z … programami do sprawdzania pozycji w Google. Po raz pierwszy temat zasygnalizował mi Gmail, wysyłając informację o nowym wątku na Forum Pomocy Google dla Webmasterów Ktoś coś wie o jakiś aktualizacjach? 🙂 Komunikat z SeoStation, w SemStorm cały czas skanowanie pozycji, natomiast w WebTools wszystko w miarę normalnie wygląda. Czy po prostu narzędzie się wykopsało? Podobny wątek zauważyłem na jednej […]

Polski content marketing coraz bardziej spamuje Internet – i do niczego dobrego to nie prowadzi

  Od kiedy w 2013 roku Google zaczęło mocniej i bardziej zdecydowanie karać strony za korzystanie w procesie promocji w Internecie z linków z katalogów, precli czy sygnaturek dało się zaobserwować nowy trend – tzw. content marketing. Zgodnie z jedną z definicji content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing […]

Update Pingwina odwleka się w czasie – to bardzo zła wiadomość …

No i nadal nie ma Pingwina..  Liczyłem, że albo w czerwcu, albo na początku lipca Google go w końcu wdroży – a tutaj nic. Mało tego – kilka dni temu Gary Illyes na pytanie, kiedy można się spodziewać wdrożenia jego kolejnej odsłony, odpowiedział krótko – „za parę/kilka miesięcy/pół roku” – w typowo googlowym stylu: tak enigmatyczną odpowiedź można przetłumaczyć na wiele sposobów 🙂 Dlaczego odpowiedź Gary’ego mnie zmartwiła? Ostatni update Pingwina miał […]

Incorrect hreflang implementation – powiadomienie z Google Search Console

Kilka dni temu webmasterzy otrzymali powiadomienia o nieprawidłowej implementacji atrybutu hreflang z adresem URL wersji językowej lub regionalnej. Ponieważ powiadomienia złapały mnie na autostradzie we Włoszech dopiero dzisiaj znalazłem czas, aby zgłębić temat. Jak czytamy w materiałach pomocy Google poświęconych temu zagadnieniu Jeśli masz kilka wersji językowych adresu URL, strona w każdym z języków musi identyfikować wszystkie pozostałe wersje językowe, nawet samą […]

Google wdrożyło update – Panda już w Polsce

Wygląda na to, że zapowiedziany przez Garry’ego update Pandy miał właśnie miejsce At SMX Advanced tonight, Google’s Gary Illyes announced that the next Panda update will happen in the upcoming weeks. He said he expects it in the next two to four weeks Od przedwczoraj można zaobserwować wzrosty pozycji, a co za tym idzie ruchu, dla zadbanych pod względem contentu stron. Z drugiej strony należy dodać, że dla tego samego rodzaju […]

Firmy.net oferują swoje usługi w sposób wprowadzający Klientów w błąd

21 kwietnia wszedł w życie update Google, który miał na celu promowanie na urządzeniach mobilnych tych stron, które zostały przystosowane do przyjaznego wyświetlania się na tychże urządzeniach – po tej dacie strony mobile-friendly miały wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jak tylko Google zapowiedziało wspomnianą zmianę od razu pojawiło się w Internecie wiele publikacji, które wprowadzały w błąd, sugerując, że kto nie ma strony przystosowanej pod urządzenia mobilne, ten zniknie W OGÓLE z wyników […]