Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Jakie wskaźniki wydajnościowe bierze Google pod uwagę przy kształtowaniu widoczności strony w wyszukiwarce

Google sukcesywnie poszerza zakres informacji prezentowanych w Search Console. Tymczasem w dalszym ciągu mało osób zwraca na nie uwagę … Fili Wiese w swoim ostatnim artykule przedstawia najważniejsze (jego zdaniem) wskaźniki widoczne w Search Console, które przyczyniają się do zwiększenia widoczności strony w Google, jednocześnie wpływając na jej szybkość oraz wygodę działania. Warto zapoznać się z jego analizą, ponieważ Fili razem z Kasparem pracowali przez lata w Search Quality […]

Ile kosztuje na Zachodzie content marketing – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

Content marketing (Wikipedia) to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Nie liczy się ilość publikowanych treści, a jej jakość ORAZ miejsce publikacji. Aby mieć korzyści z content marketingu nie wystarczy publikować kilku wpisów miesięcznie na „byle jakim: blogu (czy nawet własnym) – postępując w ten sposób (pisząc dla robotów, nie dla ludzi) nie osiągniemy zakładanego celu […]

Czy warto dodawać stronę do katalogów stron

Dodawanie stron do katalogów kiedyś było jednym z głównych sposobów, w jaki formy SEO pozyskiwały linki dla stron swoich klientów. Czasy się zmieniły i obecnie Google nauczyło się już nie brać tego rodzaju linków pod uwagę przy kalkulacji ich wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że sens stosowanie katalogów jest dzisiaj wątpliwy. Katalogi SEO Katalogi SEO (czyli zbiór stron o tej samej czy podobnej […]

Update w algorytmie Google – 9 marzec 2018

2 tygodnie temu „coś drgnęło” w ekosystemie Google – duża część stron, które obserwuję poszły w górę. Według wstępnych obserwacji zmiana dotyczyła stron zadbanych, o wysokiej jakości prezentowanych treściach – linki nie były brane tutaj (raczej pod uwagę). Zmiana, która się dokonała, według Google wynikła ze zmiany w obrębie samego algorytmu (tzw. core algo update) , nie była ukierunkowana na karanie stron za łamanie jakiś konkretnych Wskazówek […]

Google daje dużym serwisom ogłoszeniowym fory. A one z tego korzystają

Od czasu do czasu spotykam się z sytuacją, w której moim rozmówcy uważają, że Google wykorzystuje zbyt mocno swoją pozycję na rynku. Wczoraj na Forum Google użytkownik Marcin 358 poruszył tę kwestię, poddając pod zastanowienie mocno widoczny pod frazy komercyjne … serwis ogłoszeniowy OLX. Jak to jest, że na zapytania lokalne serwis OLX.pl znajduje się w top3 na wszystkie trzy pozycje. Wszystkie podstrony z wyników prowadzą do tych samych wyników wyszukiwania w OLX. Dotyczy […]

Co się może stać, gdy wszystkie strony w TOP10 posiadają nienaturalne linki

Do analizy linków konkurencji należy podchodzić z głową, nawet, jak widzisz, że wszyscy posiadają nienaturalne odnośniki;  źle wyciągnięte wnioski mogą doprowadzić do problemów z widocznością; zwłaszcza, jak jesteśmy niecierpliwi. Dzisiaj chciałbym pochylić się nad takim oto komentarzem, jaki pojawił się pod jednym z wpisów na blogu: Niestety topy są dalej zaprane stronami linkującymi na potęgę katalogami i linkami niskiej jakości. Treść treścią, wytyczne google sobie, rzeczywistość sobie. […]

Zdejmowanie filtra Google – case study

Ostatnimi czasy mało widzę publikacji związanych z filtrami – może dlatego, że Google obecnie rzadziej nakłada ręczne kary, częściej stosując algorytmiczne, w przypadku których nie dostajemy powiadomienia w Search Console – a ponieważ spadki w wynikach wyszukiwania niekiedy są bardzo małe (strona nawet potrafi utrzymać się w TOP10) to nie zawsze właściciel takiej strony potrafi wyciągnąć właściwe wnioski. Dlatego dzisiaj krótki wpis pokazujący, jakie działania wdrożono, aby […]

Jak sprawdzić firmę SEO i dlaczego należy patrzyć firmie pozycjonującej „na ręce”

Klienci firm pozycjonujących często wychodzę z założenia, że jak się płaci, to się wymaga. Jednak w biznesie nie można stawiać nierealnych celów i oczekiwać od firmy SEO, że zrobi za nas całą robotę – o braku cierpliwości i lenistwie klientów firm SEO pisałem tutaj. Aby osiągnąć sukces także właściciel powinien pracować przy stronie – jak tego nie rozumie lub nie chce zrozumieć to powinien zamknąć swój e-biznes; im szybciej to zrobi, […]

Najlepiej to podpisać umowę z Klientem na długi czas i mieć święty spokój

Sugeruję nie podpisywać żadnych umów z karami umownymi – moim zdaniem lepiej zapłacić więcej i wymagać, mając umowę podpisaną z normalnym, miesięcznym okresem wypowiedzenia, niż skorzystać z okazji a potem przez 6/12 czy większą ilość miesięcy nie móc się uwolnić od kogoś. Ostatnio kilka osób napisało do mnie emaila z pytaniem co zrobić , gdy firma SEO nie odpowiada na pytania dotyczące tego, co jest robione w ramach podpisanej umowy. Niestety, ale w tej branży takie […]

Ile kosztuje reklama w Internecie

Sporo osób zadaje sobie to pytanie, równie duża grupa nie jest świadoma tego, że reklamowanie strony w Internecie w niektórych przypadkach niesie za sobą konieczność ponoszenia sporych wydatków. Ponieważ ostatnimi czasy mam sporo pytań o koszty promocji strony postanowiłem krótko odnieść się do tej tak ważnej, z punktu widzenia właściciela strony, kwestii. Ile kosztuje reklama w Internecie Zacznę od tego, że na tak postawione pytanie nie ma prostej odpowiedzi – jeżeli ktoś zapyta […]

7 październik 2016 – „poPINGWINowa” aktualizacja SERPów

Zauważyłem dzisiaj spore wzrosty pozycji w przypadku stron, które miały kiedyś problemy z linkami. Opisywałem niedawno swoje obserwacje po wdrożeniu Pingwina – jak i po kilku dniach przytoczyłem podobne wnioski, do których doszła osoba z rynku anglojęzycznego. Dzisiaj strony, które zanotowały w moim przypadku wzrosty wystrzeliły w górę – że bardzo, to za mało powiedziane. Najmniejsze, ale też wyraźne wzrosty, zanotowały dwie domeny, o których wspomniałem w swoim case’ie, że posiadają ogromną ilość nienaturalnych […]

Czy Pingwin wdrożony 23 września 2016 działa? Analiza powdrożeniowa

Wdrożenie długo oczekiwanego Pingwina powinno zacząć wywierać powoli pierwszy wpływ na SERPy. Czy widać już roszady w wynikach wyszukiwania? Postanowiłem to sprawdzić – poddałem analizie 18 domen, które moim zdaniem mają z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością problem z Pingwinem. Co zaobserwowałem ? 12 domen zanotowało wyraźne wzrosty 2 domeny zanotowało wyraźne spadki – domeny kiedyś analizowałem pod kątem linków; stały bardzo dobrze w Google, no ale linki miały masakrycznie słabe. … 4 […]