Pingwin Google

Czy Pingwin wdrożony 23 września 2016 działa? Analiza powdrożeniowa

Wdrożenie długo oczekiwanego Pingwina powinno zacząć wywierać powoli pierwszy wpływ na SERPy. Czy widać już roszady w wynikach wyszukiwania? Postanowiłem to sprawdzić – poddałem analizie 18 domen, które moim zdaniem mają z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością problem z Pingwinem. Co zaobserwowałem ? 12 domen zanotowało wyraźne wzrosty 2 domeny zanotowało wyraźne spadki – domeny kiedyś analizowałem pod kątem linków; stały bardzo dobrze w Google, no ale linki miały masakrycznie słabe. … 4 […]

23 września 2016 roku Google w końcu wdrożyło Pingwina

Jest ! Po miesiącach, ba – po latach (od ostatnie aktualizacji minęły już prawie 24 miesiące) Google zdecydowało się w końcu ogłosić wdrożenie aktualizacji algorytmu o wdzięcznej nazwie Pingwin. Od teraz algorytm będzie na bieżąco analizował witrynę i w czasie rzeczywistym, po jej przeindeksowaniu, podejmie decyzję, „co dalej” Penguin’s data is refreshed in real time, so changes will be visible much faster, typically taking effect shortly after we recrawl and reindex […]

Czy Google wdrożyło 5/6 sierpnia kolejnego PIngwina ?

Zauważyłem mocne ruchy w pozycjach, jakie analizowane przeze mnie strony zajmowały w Google. W podanych dniach (nie jestem w stanie stwierdzić na 100%, czy to był 5, czy 6 sierpień – skłaniam się ku 5-tce) wiele stron zanotowało zmiany pozycji, w niektórych przypadkach były to zmiany bardzo gwałtowne. Dlaczego umieściłem w tytule Pingwina? Po parudniowej analizie myślę, że mogę postawić następujące tezy strony kiedyś pozycjonowane, po ręcznych filtrach, z których wyszły nawet rok […]

Update Pingwina odwleka się w czasie – to bardzo zła wiadomość …

No i nadal nie ma Pingwina..  Liczyłem, że albo w czerwcu, albo na początku lipca Google go w końcu wdroży – a tutaj nic. Mało tego – kilka dni temu Gary Illyes na pytanie, kiedy można się spodziewać wdrożenia jego kolejnej odsłony, odpowiedział krótko – „za parę/kilka miesięcy/pół roku” – w typowo googlowym stylu: tak enigmatyczną odpowiedź można przetłumaczyć na wiele sposobów 🙂 Dlaczego odpowiedź Gary’ego mnie zmartwiła? Ostatni update Pingwina miał […]

Google po Pingwinie 3.0 zaktualizowało bazy danych linków ?

Na początku nie rzuciło się to tak bardzo w oczy, jednak analizując kolejną domenę zauważyłem, że coś mi tutaj nie pasuje… Potwierdzenie uzyskałem na stronie, która ponad rok temu była w filtrze za linki. Po dokładnej analizie – dla „świętego spokoju” użyłem także Majestica i Ahrefsa domena wyszła z filtra, ponieważ … złe linki, dodawane kolejny rok wcześniej, przestały być widoczne. W przypadku tej domeny można było mówić o typowej sytuacji, w której wysłanie pustego […]

Pingwin 3.0 nadchodzi – będzie trzęsienie SERPów?

Mamy ciszę przed burzą – od niedawna co chwilę czytałem/słyszałem „jakie to SERPy są beznadziejne, co to Google pokazuje w TOPach” – doświadczenie pokazuje, że dzieje się to z reguły w sytuacjach, kiedy na coś się zanosi. Miałem rację Dwa dni temu na łamach SearchEngineLand podczas relacji z Search Marketing Expo East potwierdził to Garry Illyes, piastujący stanowisko inżyniera w dziale odpowiedzialnym za utrzymanie jakości wyników wyszukiwania (po angielsku Search Engine Engineer). , który zapowiedział […]

Jesteśmy w przededniu Pingwina 2.0?

Dzisiaj dostałem kilka powiadomień od Google. Dotyczyły one stron, które swego czasu zanotowały spadki z tytułu nienaturalnych linków przychodzących – przy czym witryny te nie dostały powiadomienia o nienaturalnych linkach przychodzących. Działania Google zostały skierowane na linkujące domeny, nie na domenę docelową, co potwierdziło wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie. Otrzymany dzisiaj komunikat  namierzyłem pierwszy raz 25 kwietnia. Przypomnę jego treść: Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących […]

Matt Cutts zapowiada duży update Pingwina. A już16 lub 18 marca update Pandy

Podczas ostatnich prac nad stronami, które wpadły w filtry z powodu nienaturalnych linków przychodzących zauważyłem dwie prawidłowości: Google lepiej wychwytuje strony kupujące linki/posiadające nienaturalny profil linków – jakby „po cichu” nad czymś pracowało. Z drugiej strony jednak nadal wiele osób uważa, że Google … nic nie robi – jak np. w tym wątku na polskim Forum Google. Fajnie, że Google idzie w odpowiednim kierunku, ale założę się, że Ty i wielu programistów […]

Dawno nie widziałem takich minorowych nastrojów na PiO

Od czasu jego wprowadzenia w kwietniu br. Pingwin nie schodzi z tapety wątków na forach i blogach branżowych. Nie ma co się dziwić – jest on  wymierzony w stronę stron, które są pozycjonowane bardziej black niż white – czyli temu, na czym opiera się zdecydowana większość branży SEO. Oznacza to, że jego działanie, jeżeli przyniesie postawiony przez Google efekt, wpłynie znacząco na branżę SEO – dla wielu firm czy osób wymusi moim zdaniem konieczność albo weryfikacji […]

Mamy update Pingwina – ale to chyba nie ten właściwy…

Jak poinformował na twiterze Matt Cutts mamy właśnie update Pingwina Zapowiadane zmiany maja być wyraźnie widoczne na jedynie 0,3% zapytań anglojęzycznych. Co ciekawe – update wprowadzany jest równocześnie na całym świecie. Biorąc pod uwagę „ostre” zapowiedzi Matta odnośnie wprowadzenia updatu, którego firmy SEO „powinny się obawiać”, patrząc się na skale wpływu na SERPy wnioskuję, że nie o tym mówił… Aby nie było wątpliwości, w jakie strony obecny update jest […]

Wyjście z Pingwina nie prowadzi do powrotu strony na pozycje sprzed nałożenia kary

Dla wielu osób filtr nałożony przez Google na stronę kojarzy się z chorobą, po której wyleczeniu pacjent wraca do zdrowia – czyli w przypadku domeny na pozycje, jakie zajmowała ona przed „zachorowaniem”. Niestety, nie do końca jest to prawdą. Mamy różnego rodzaju filtry, że wspomnę tylko o ich podstawowym podziale na ręczne (nakładane przez osoby z SQT) oraz algorytmiczne (w których system sam, jak nazwa wskazuje, wymierza sankcje). Filtry są nakładane na strony za różne przewinienia i nie ze wszystkich wychodzi się […]

Jak budować wartościową stronę w dobie Pandy i Pingwina

Dzisiaj zachęcam do oglądnięcia ciekawego filmu przygotowanego przez Dan’ego Petrovic’a poświęconemu Pandzie i Pingwinowie, z którego m.in. dowiemy się, że dzisiaj nie liczy się ilość stron w indeksie – ale ich jakość. Zbędnych stron powinniśmy się wystrzegać – chociażby używając tagów kanonicznych czy przekierowań. unikajmy przeoptymalizowania strony – te same anchor teksty, upychanie słów kluczowych dbajmy o linki – ale te dobre. Spam, sieci linków (np. SWLe czy giełdy linków) nie są tym, […]