Pingwin Google

Prywatne listy precli już nie tak skuteczne, jak kiedyś

Prywatne listy precli były do niedawna dobrym sposobem na pozyskanie linków. Bardziej zadbane niż ich publiczne (które przeżyły przed paroma latami swój „złoty wiek”) oferowały większą jakość, a co za tym idzie lepszą jakość linków dla pozycjonowanych stron. Od kwietnia tego roku, po wprowadzeniu Pingwina, już tak nie jest. Google coraz lepiej je wychwytuje – i przy okazji banowania często filtruje domeny z nich linkowane. Obserwując zachodzące w branży […]

Google nie zwalnia tempa w walce z nienaturalnymi linkami

O tym, że Google po wprowadzeniu Pingwina lepiej wychwytuje nienaturalne linki, nie trzeba chyba pisać. W tym kontekście warto zapoznać się z najnowszymi informacjami w tym zakresie, które kilka dni temu ukazały się w Sieci. W wywiadzie, jaki Eric Enge przeprowadził z Mattem Cuttsem pada kilka stwierdzeń i informacji, które rzucają więcej światła na obecne działania Google, jak i pokazują to, co SEO czeka w przyszłości. Moją uwagę zwraca wypowiedź […]

„Linking is the King but content is the Queen”

Przeglądając sobie dzisiaj rano tweety natknąłem się na „coś takiego” w wolnym tłumaczeniu: „Dzisiejsze SEO to już nie tylko idealna formuła (strony). SEO tworzą (bardziej) ludzie, który kochają to, o czym piszą. A samo SEO to dzielenie się treścią”. Bardzo dobry tweet, który powinien dać do myślenia wielu osobom, dla których SEO to tylko linki.Update algorytmu z końca kwietnia br, zwany pod wdzięczną nazwą „Pingwin” sprawił, że SEO przestało być tym, co kiedyś. […]

Już niedługo SERPy zostaną oczyszczone po Pingwinie?

Obecny poziom wyników wyszukiwania przyprawia niektórych o ból głowy. Duża ilość wyników z jednej domeny, pojawiający się dla topowych pozycji spam z różnego rodzaju śmieciowych zaplecz sprawia, że w branży SEO wrze i na Google sypią się gromy. O ile wiadomym jest to, że nad pierwszą przypadłością Google pracuje (i to już od dłuższego czasu), o tyle co do drugiej kwestii na razie mamy więcej domysłów i przypuszczeń niż konkretów. Dopiero od kilku dni […]

Nadchodzi duży update Pingwina

Od czasu wprowadzenia update’u algorytmu Google, o wdzięcznej nazwie Pingwin, nie milkną narzekania ze strony firm SEO i osób związanych z branżą pozycjonerską. Spora doza emocji, bardzo wyraźnie widoczna na forach i blogach branżowych każdej osobie postronnej mówi jedną rzecz – Google ze swoim Pingwinem wykonało kawał roboty w zakresie zmniejszenia wpływu firm SEO na SERPy. Wiele osób się z tym zapewne nie zgodzi, ale ja wiem jedno – im więcej […]

Jaki procent nienaturalnych linków należy usunąć, aby wyjść z filtra? 50-85% jest OK.

Temat wpisu wziął się z wątku na Google Webmaster Help. Webmaster, którego strona otrzymało powiadomienie w Narzędziach o wykryciu nienaturalnych linków usunął ich … 85% i zadał pytanie, czy tyle wystarczy :). Pozostałe są na kontach zawieszonych lub też nie ma możliwości skontaktowania się z właścicielami stron, na których się te linki znajdują. We’ve tried our best and have managed to have more than 85% of them removed, however the […]

O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa – SMX

Podczas ostatniej konferencji SMX odbył się panel z udziałem Matta Cutts’a i Danny’ego Sullivan’a, który to panel na swoim blogu zamieścił (zapis) Barry Schwarz. Poniżej ciekawsze framenty, wraz z tłumaczeniem/uwagami – zachęcam do komentowania 🙂 Matt has an app that lets him see link buyers Matt posiada aplikację, która pozwala mu widzieć, kto kupuje linki (wcale bym się nie zdziwił, gdyby to była prawda. Wystarczy namierzyć kilka stron, […]

Jak strona WPMU.org „wyszła z Pingwina”. Case study

Od kiedy Google wprowadziło kolejną już w tym roku poprawkę do swojego algorytmu – tym razem ukierunkowaną „na strony” korzystające z nienaturalnego profilu linków przychodzących – o wdzięcznej nazwie Pingwin jakoś nie słyszałem, aby ktoś u nas wspomniał o przykładzie strony, która, po nałożeniu na nią filtra, „sama z niego wyszła”. Znalazłem na SearchEngineLand przykład takiej strony  – WPMU.org – która jest serwisem poświęconym WordPressowi. Zobaczmy na poniższy wykres, co się […]

SEO to nie magia – ale ciężka praca…

Do napisania tego wpisu skłonił mnie ciekawy artykuł, jaki pojawił się jakiś czas temu na SEOMozie o wdzięcznym tytule: „SEO isn’t magic – so stop doing SEO trics” – czyli „SEO nie jest magią – więc czas przestać stosować sztuczki (SEO”. Dlaczego uważam go za ciekawy? Oraz fakt, że właśnie toczy się dyskusja na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów. W jednym z wątków zwolennicy szybkiego pozycjonowania […]

Przeczytane w tasiemcowym wątku na PiO o Pingwinie – daje do myślenia…

Po powrocie z długiego weekendu 🙂 postanowiłem, dla relaksu, prześledzić wątek poświęcony Pingwinowi na PiO. Od 66 strony coraz częściej można spotkać ciekawe stwierdzenia, które postanowiłem sobie zacytować: Zawsze zdawalem sobie sprawe z tego, ze pozycjonowanie kiedys sie skonczy. Google ma do tego pelne prawo bo to ich podworko, nie kompromitujcie sie wylewaniem swoich zalow na forum. Nasza praca to budowanie zamkow z piasku, dziwie sie, ze tyle osob nie zdaje […]

Kto zyskał, a kto stracił na Pingwinie – moje obserwacje i przemyślenia

Od wprowadzenia przez Google update’u algorytmu pod wdzięczną nazwą Pingwin minęło już trochę czasu. W Sieci powiedziano na ten temat wiele. Postanowiłem napisać kilka słów i ja na ten temat. Na polskich forach czy blogach przeważają opinie, że Pingwin do niczego nie doprowadził, a jak coś, to tylko do większego bałaganu i chaosu w Sieci. Moim zdaniem jednak większość z nich wynika albo z jakiejś histerii – lub awersji do Google – albo z braku zrozumienia (a może powinienem napisać … […]

Nie zgadzasz się z pozycja strony po wprowadzeniu Pingwina – Penguin Update? Zgłoś sprzeciw do Google

Matt poinformował na Twitterze, że dla osób, które nie zgadzają się z tym, „co stało się 25 kwietnia”, przygotowano specjalny formularz, przez który można zgłaszać swój sprzeciw co do np. pozycji swojej strony w SERPach – jak i do tego, co się tam znajduje (a wiemy, że na razie są to całkiem ciekawe „kwiatki”)     Po wejście zostaniemy poproszeni o podanie adresu strony, która, jak uważamy, została dotknięta zmiana algorytmu oraz zapytania, dla którego witryna „powinna się […]