Filtry, bany

Google wprowadza zmiany w algorytmie coraz szybciej. Coraz bardziej dokładnie też te zmiany wpływają na pozycje stron, które są pozycjonowane niezgodnie z tzw. Wskazówkami Google dla Webmasterów. W przypadku strony firmowej spadek jej pozycji w wynikach wyszukiwania odbija się od razu negatywnie na wolumenie sprzedaży czy nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych. W kategorii tej znajdują się informacje przydatne dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś więcej o karach, jakie nakłada Google na strony łamiące jego Wskazówki lub/i chcą je usunąć ze swoich stron.

Dawno nie widziałem takich minorowych nastrojów na PiO

Od czasu jego wprowadzenia w kwietniu br. Pingwin nie schodzi z tapety wątków na forach i blogach branżowych. Nie ma co się dziwić – jest on  wymierzony w stronę stron, które są pozycjonowane bardziej black niż white – czyli temu, na czym opiera się zdecydowana większość branży SEO. Oznacza to, że jego działanie, jeżeli przyniesie postawiony przez Google efekt, wpłynie znacząco na branżę SEO – dla wielu firm czy osób wymusi moim zdaniem konieczność albo weryfikacji […]

Mamy update Pingwina – ale to chyba nie ten właściwy…

Jak poinformował na twiterze Matt Cutts mamy właśnie update Pingwina Zapowiadane zmiany maja być wyraźnie widoczne na jedynie 0,3% zapytań anglojęzycznych. Co ciekawe – update wprowadzany jest równocześnie na całym świecie. Biorąc pod uwagę „ostre” zapowiedzi Matta odnośnie wprowadzenia updatu, którego firmy SEO „powinny się obawiać”, patrząc się na skale wpływu na SERPy wnioskuję, że nie o tym mówił… Aby nie było wątpliwości, w jakie strony obecny update jest […]

Wyjście z Pingwina nie prowadzi do powrotu strony na pozycje sprzed nałożenia kary

Dla wielu osób filtr nałożony przez Google na stronę kojarzy się z chorobą, po której wyleczeniu pacjent wraca do zdrowia – czyli w przypadku domeny na pozycje, jakie zajmowała ona przed „zachorowaniem”. Niestety, nie do końca jest to prawdą. Mamy różnego rodzaju filtry, że wspomnę tylko o ich podstawowym podziale na ręczne (nakładane przez osoby z SQT) oraz algorytmiczne (w których system sam, jak nazwa wskazuje, wymierza sankcje). Filtry są nakładane na strony za różne przewinienia i nie ze wszystkich wychodzi się […]

Czy ban/filtr może być nałożony na stronę przez pomyłkę?

Pytanie proste, ale wiele osób nie potrafi udzielić na nie odpowiedzi. A tymczasem brzmi ona – Tak, strona może dostać bana/filtr przez pomyłkę. Spotkałem się z tym na pewno dwa razy. Po raz pierwszy na angielskim Forum, na które trafiła osoba, której strona nagle zniknęła z Google, zdziwiona zaistniała sytuacją There seems to be no reason why one of my sites hosted by Google is suddenly treated differently from the others.) Jak się […]

Najczęstsze błędy optymalizacyjne na stronach oraz w pozycjonowaniu w 2012 roku

Powoli kończy się rok 2012. Rok, który niewątpliwie zapisze się w historii branży SEO jako jeden z tych, w którym zaszły spore zmiany. Szumne zapowiedzi Matta z końca 2011 roku o powrocie ludzi z SQT do swoich „statutowych działań” nie pozostały bez echa. Updaty algorytmu takie jak Pingwin czy zapowiedzi jego aktualizacji sprawiają, że SEO znajduje się obecnie moim zdaniem na rozdrożu. Moim zdaniem 2012 to okres największych zmian w algorytmie […]

Mam grupę wielbicieli :) – to dowód na to, że etyka w SEO „leży i kwiczy”

Wczoraj dostałem takiego emaila Sprawdzales haslo „aufyt SEO” ? I gdzie jestes teraz, a gdzie byles niedawno hihi? I co linki przychodzace nieszkodza? Zalatw szybciej u Guglopedryli narzędzie do usuwania niechcianych linków, bo i tobie się przyda:)I nie zadzieraj z pozycjonerami. Prawdzimy pozycjonerami. Wow – ostro! Sprawdziłem sobie SERPy – moja strona, która pod frazę audyt SEO była na 7 miejscu przesunęła się w dół „zatrzymała się” na pozycji 47 […]

Czy strona może sama wyjść z filtra nałożonego przez Google?

Spotykając się w komentarzach, emailach czy rozmowach na Forum Google z różnymi problemami związanymi z widocznością stron w Google widzę, że często mają one podłoże w … nieznajomości tematu. Brak wiedzy z zakresu SEO wymusza powstawanie kolejnych faktów i mitów, które, rozszerzając się szybko w Sieci, wprowadzają w głowach osób, które chcą same zgłębiać zagadnienia związane z optymalizacją swoich stron w Google, niepotrzebny zamęt. Dodatkowo czytając różne fora i blogi […]

Jak budować wartościową stronę w dobie Pandy i Pingwina

Dzisiaj zachęcam do oglądnięcia ciekawego filmu przygotowanego przez Dan’ego Petrovic’a poświęconemu Pandzie i Pingwinowie, z którego m.in. dowiemy się, że dzisiaj nie liczy się ilość stron w indeksie – ale ich jakość. Zbędnych stron powinniśmy się wystrzegać – chociażby używając tagów kanonicznych czy przekierowań. unikajmy przeoptymalizowania strony – te same anchor teksty, upychanie słów kluczowych dbajmy o linki – ale te dobre. Spam, sieci linków (np. SWLe czy giełdy linków) nie są tym, […]

Google nie zwalnia tempa w walce z nienaturalnymi linkami

O tym, że Google po wprowadzeniu Pingwina lepiej wychwytuje nienaturalne linki, nie trzeba chyba pisać. W tym kontekście warto zapoznać się z najnowszymi informacjami w tym zakresie, które kilka dni temu ukazały się w Sieci. W wywiadzie, jaki Eric Enge przeprowadził z Mattem Cuttsem pada kilka stwierdzeń i informacji, które rzucają więcej światła na obecne działania Google, jak i pokazują to, co SEO czeka w przyszłości. Moją uwagę zwraca wypowiedź […]

Wniosek o ponowne rozpatrzenie strony w Google – co warto wiedzieć?

Ostatnimi czasy coraz więcej webmasterów ma „okazję” zmierzyć się z tzw. wnioskiem o powtórne rozpatrzenie. Jest to formularz, który należy wypełnić po tym, jak nasza strona otrzyma w Narzędziach dla Webmasterów powiadomienie o wykryciu nieprawidłowości w zakresie naruszenia tzw. Wskazówek Google dla Webmasterów. Kilka dni temu ukazał się bardzo ciekawy wywiad z Tiffany Oberoi z Google, w którym starała się ona przybliżyć webmasterom kwestie rozwiązane z tym tematem. Tiffany […]

Matt Cutts śmieje się ze „specjalistów SEO”

Tego jeszcze nie widziałem – i niestety nie wiem, co Matt oglądał, a co go tak ubawiło (podpytałem na Twiterze, jak dostane odpowiedź, podzielę się linkiem). „Oglądam kolejny filmik przedstawiający schemat zaplecza/linkowania nie do wykrycia przez Google: „Jedyny ślad, jaki pozostawia sieć (czytaj – zaplecze) jest taki, że jest ona postawione na WordPressie”. Niektórzy chyba nigdy nie zrozumieją pewnych rzeczy”. (snake oil ->z angielskiego to cudowny lek na wszelkie dolegliwości) Świetne – […]

Spada Ci pageRank o 30-50%? Normalne – strona sprzedaje linki

Nie od dzisiaj wiadomo, że w przypadku wykrycia na analizowanej przez SQT stronie złamania Wskazówek dla Webmasterów kończy się to filtrem, co dodatkowo prowadzi do spadku/wyzerowania Pagerank. Wczoraj nawiązał do tego John podczas cotygodniowego hangoutu z webmasterami. A dzisiaj widzę, że wpis nawiązujący do konsekwencji sprzedawania linków na stronie napisał Matt na swoim blogu. Omawiana sytuacja dotyczyła spadku PR z 7 do 3. Witryna należy do jednej z gazet (można domyślać się, że czołowych – w końcu PR7 […]