Blog

Telemarketing w SEO ma się bardzo dobrze

Nastąpiło chwilowe ocieplenie – zamiast -20 stopni mamy „jedynie” -5 – i już pojawiają się ciekawe oferty na pozycjonowanie – ba, z gwarancją! Hm … na TOP3. A teraz najlepsze – na frazę … kredyty 🙂 Przed momentem dzwoni do mnie pan, nawijający z prędkością karabinu proponujący mi wypromowanie wizytówki do strony na top 1,2 lub 3 na wybrane hasła. Zaczynam dociekać jakie to wizytówki i z tego co zrozumiałem chodzi o wpisy w katalogach. […]

Czy spam kierowany na nieistniejące strony serwisu może zaszkodzić jego pozycji w Google?

Ciekawy wątek pojawił się na Forum Google Webmaster Help. Chodziło o obawy związane z tym, że konkurencja może zaszkodzić serwisowi kierując na niego linki złej jakości do … nieistniejących stron. Problem poruszył webmaster, który zauważył duży spadek ruchu na stronie powiązany z odkryciem dużej ilości linków w Narzędziach Google dla Webmasterów prowadzących do nieistniejących stron w obrębie jego serwisu: The traffic on my main commercial site dropped about 50%+ […]

Narzędzie propozycji słów kluczowych nie zawsze działa dobrze, można się „przejechać”

Czy zauważyliście, że niekiedy sprawdzacie sobie słowa w Narzędziu Propozycji Słów Kluczowych Google, zauważacie, że danego słowa nie ma w propozycji – mimo, że uważacie, że być powinno? Po czym dla „świętego spokoju” wpisujecie je ręcznie i … jest! Pojawiło się! Od pewnego już czasu chciałem się temu bliżej przyjrzeć, ale „zawsze coś wyskakiwało” :). Po lekturze wpisu Rand’a Fishkin’a postanowiłem jednak to zrobić, ponieważ jest to, jak widać większy problem, […]

Czy brak cookies wpływa na pozycję strony w Google

Niekiedy, zwłaszcza na bardzo wolnym łączu, pojawia się „pokusa”, aby maksymalnie odciążyć serwer, ograniczając do minimum ilości danych przesyłanych przy okazji lub wręcz … wyłączając cookies dla danej witryny. Przyznam się, że nigdy tego nie robiłem, jednak znalazłem właśnie wzmiankę na ten temat i postanowiłem ją Wam przybliżyć. Jak mówi JohnMu The idea behind a cookieless domain is that it can speed up […]

Pozycjonowanie oparte na linkach będzie mniej skuteczne. Czy juz linki z Google+ wpływaja na SERPy?

Od dawien dawna na pozycje strony w Google wpływały przede wszystkim linki. Owszem, gdybym napisał, że treść się dla Google nie liczy, to zaraz wpadłbym „pod obstrzał” wielu osób :). W końcu treść, zwłaszcza ostatnio, odgrywa coraz większą rolę „oczach wyszukiwarki”. Od momentu pojawienia się Google+ wiele osób zastanawiało się, jaki będzie wpływ linków, umieszczonych w tym serwisie, na pozycje stron. Wiemy, że będąc zalogowanym system prezentuje nam […]

Spadek strony w Google to często nie jest filtr – tylko brak optymalizacji strony

Dzisiaj krótki wpis, ale myślę, że bardzo ważny. Od pewnego czasu widzę nadużywanie pojęcia filtr – oraz ban. Każdy spadek strony kojarzony jest z tymi dwiema sytuacjami. O ile jednak jestem w stanie zrozumieć właścicieli stron, którzy po lekturze różnych wątków na forach czy blogów poświęconych zagadnieniom związanym z SEO mają prawo mieć w głowach zamęt, i pod filtr podciągać każdy, nawet o jedną pozycję spadek strony, o tyle już nie potrafię „wybaczyć” […]

Ile firm SEO odpowiada na zapytanie ofertowe wysłane z urzędu państwowego?

Już kilka frazy widziałem zapytania ofertowe, jakie urzędy wysyłają do firm zajmujących się usługami SEO. Jakoś do tej pory nie pisałem o tym na blogu, ale chyba czas zacząć to robić. Tak się bowiem zastanawiam, czy osoba, która je wysyła, podjęłaby się zadania na warunkach, które są opisane w zapytaniu ofertowym? Może ktoś przeczyta ten wpis i wyciągnie wnioski na przyszłość. Ale do rzeczy. Idziemy od początku: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pozycjonowania serwisu XXX […]

Czy Google weryfikuje online certyfikaty Adwords?

Bardzo ciekawy wątek się dzisiaj otworzył Zgred na PiO. Mianowicie zauważył on, że na stronie searchmarketingweek.com po kliknięciu w Certyfikat Adwords pojawia się informacja mówiąca o tym, że Przed samym szkoleniem…. ktoś nie odnowił licencji? 🙂 Bo tylko chyba pierwsza możliwość wchodzi tutaj w rachubę z trzech opcji The profile of this Company is not currently available, either because they are not currently qualified, they have disabled […]

Polecenie site pokazuje brak zaindeksowanych stron, ale witryna jest widoczna w Google

Do tej pory widziałem już kilka razy sytuacje, w których strona była widoczna w SERPach pomimo faktu, że była ona zablokowana przed robotami – z reguły w WordPressie w ustawieniach była założona systemowa blokada na etapie tworzenia serwisu – i po zakończeniu prac zapominało się ja zwyczajnie wyłączyć. Lub też istniał zapis w robots.txt blokujący stronę przez odwiedzaniem jej przez roboty wyszukiwarek: User-agent: * Disallow: / Ponieważ jednak istniały linki prowadzące do strony, zatem Google ją indeksowało, pokazując ją w SERPach […]

Koszt pozycjonowania będzie rósł w 2012 roku

Do napisania tego artykułu skłonił mnie wpis na SEOmozie, gdzie autor podaje 6 powodów, dla których należy pobierać … większe opłaty za swoje usługi. M.in. nie powinno się myśleć przy wystawianiu ofert tylko o kosztach stałych. Trzeba też się „cenić” – wiedza w końcu kosztuje. Pojawiają się nowe koszty, trzeba na bieżąco śledzić zmiany zachodzące na rynku (wiem z własnego doświadczenia, ile czasu to zabiera) itp. Dużym zagrożeniem dla wielu […]

Pozycjonowanie z gwarancją pozycji nie jest możliwe – ale nadal występuje w ofercie niektórych firm SEO

Kiedyś napisałem wpis o gwarantowaniu pozycji w niektórych firmach SEO. Przypomniałem sobie teraz o tym i postanowiłem sprawdzić, czy nadal ktoś to oferuje. Miło było zobaczyć, że po wyłączeniu spersonalizowanych wyników wyszukiwania znalazłem swój wpis na 7 miejscu 🙂 – mogłoby być wyżej, no ale TOP10 oznacza, że już ktoś go znajdzie i przeczyta – i „nie skorzysta z gwarancji na coś, na co nie można jej udzielić” – zaoszczędzi czas, a i pieniądze także – choćby były […]

Różne stawki za frazę zależne od pozycji strony w TOP10 – nie zawsze jest to fair w stosunku do Klienta

Dzisiejszy wpis przypisałem do kategorii SEO przemyślenia, ponieważ chciałbym zwrócić uwagę na złożoność działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem stron  i związaną z tym częstą  praktykę „łapania Klienta na cenę” i „wciskania mu beznadziejnych fraz” – fraz, które pozwalają zarobić firmie SEO, jednak dla jej Klienta są wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Ale do rzeczy. Tytuł związany jest z dosyć częstą sytuacją, w której Klientowi przygotowuje się wycenę fraz w zależności od miejsca, […]