Blog

Google indeksuje domeny, gdzie robots.txt zwraca błąd 500

Poproszono mnie dzisiaj o pomoc w sprawie pewnej domeny, która nagle zniknęła z Google. Znając jej adres – widziałem tę stronę parę tygodni temu – wiedziałem, że jest to młoda witryna, bez żadnej złej przeszłości, od pewnego czasu w indeksie Google – zatem przyjąłem, że zapewne właścicielowi chodzi o spadek w SERPach, związany z tzw. FSB (Fresh Site Bonus). Wiedziałem też, że strona nie bierze udziału w żadnych programach wymiany linków, nie ukrywa […]

Jak zabezpieczyć swoją stronę przez linkami z systemów wymiany linków?

Nie milkną echa wypowiedzi Kaspara Szymańskiego (Guglarza) sprzed kilku dni dotyczące działania, jakie należałoby podjąć w sytuacji, gdy zgłoszona do powtórnego rozpatrzenia strona emitowała płatne linki zanim będzie możliwe pozytywne rozpatrzenie zgłoszenia nie wystarczy zakończyć współpracy z systemami wymiany linków ale należy również usunąć wszystkie linki pozyskane z innych źródeł stworzonych tylko w celu manipulowania PageRank. Dotyczy to m.in. tzw. stron presell i innych “zapleczy” tworzonych ręcznie […]

Przyczyny spadku PageRank strony

O tym, ze coraz mniej osób wierzy w ścisłe powiązanie wskaźnika PageRank z pozycją ich strony w Google nie trzeba chyba pisać. W dalszym jednak ciągu czujemy „sentyment” do tego zielonego „paseczka” i jakoś ze szczególną uwagą patrzymy się na kwartalne uaktualnienia tego wskaźnika. Każda zmiana w górę – to powód do radości, w dół – do myślenia o … filtrze 🙂 U podstaw wpisu leży ciekawy filmik Matta, któremu postanowiłem się przyjrzeć „z bliska” […]

Zmiany w wyszukiwarce Google – luty 2012

Jak możemy przeczytać na Inside Search w lutym Google wdroży aż 40 poprawek w swoim algorytmie z zakresu poprawy jakości wyników wyszukiwania. Z ciekawszych moim zdaniem są następujące: Less duplication in expanded sitelinks. [launch codename “thanksgiving”, project codename “Megasitelinks”] We’ve adjusted signals to reduce duplication in the snippets for expanded sitelinks. Now we generate relevant snippets based more on the page content and less on the query. rich […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim aka Guglarzem – luty 2012

Zapraszam do przeczytania oficjalnego wywiadu z Kasparem Szymańskim (Guglarz), pracownikiem Search Quality Team, który miałem przyjemność (i możliwość) przygotować, przeprowadzić i niniejszym prezentuję. Pytania m.in. nawiązywały do tematów, które w ostatnim czasie mocno zaangażowały osoby zajmujące się SEO. Wywiad składa się z 14 pytań, które w celu łatwego czytania zostały wyboldowane i ponumerowane. Zachęcam do komentowania 🙂 Sebastian Miśniakiewicz 1) Grudzień 2011 wywołał spore zamieszanie, jeżeli chodzi […]

Umieszczając filmy na stronie pamiętaj o schema.org

Na początku czerwca 2011 pisałem na blogu o inicjatywie największych wyszukiwarek, która miała na celu wprowadzenie uniwersalnego systemu tzw. mikrodanych. Czytając dzisiaj wpis na blogu Google sprzed kilku dni widzę, że dołączył do nich i Yandex – a jednocześnie, że  od 21 lutego Google oficjalnie zaleca stosowanie wytycznych opisanych na stronie schema.org przy zarządzaniu plikami wideo umieszczonymi na stronie. Stosując się do standardów opisanych m.in. na stronie projektu schema.org zadbamy o lepszą […]

Czy można emitować reklamy Adsense na stronach sprzedających linki?

W tym wpisie chciałbym zwrócić uwagę na treść emaila reklamowego,  w którym można przeczytać Właścicielom stron internetowych, którzy chcą zwiększyć swoje przychody, SeoPilot oferuje możliwość wykupienia miejsca reklamowego! na stronie w postaci linków tekstowych, za stałe wynagrodzenie miesięczne. Jest ono zależne od jakości strony, ale zwykle jest rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Zarobki mogą być więc wielokrotnie większe niż z programu AdSense (oba programy mogą być przy tym […]

Google zaleca użycie rel=”author” w celu oznaczania źródła pochodzenia tekstów

Nie od dzisiaj wiemy, jak bardzo niektóre osoby martwią się tym, że ich tekst, nad którym pracowali długo i z mozołem, zostanie im „ukradziony” w Google. jak się przed tym bronić? Na pewno warto zadbać o szybką indeksację swoich wpisów. Młode witryny nie są jeszcze tak „dobre w te klocki” i trzeba większej ilości czasu, aby opublikowane na nich nowe treści znalazły się w indeksie Google. Gdybyśmy mieli przeprowadzić test z dwiema stronami: jedną z nich młodą […]

Czy błędy i stylistyka występujące na stronie wpływają negatywnie na pozycję strony w Google?

Pytanie dokładnie należałoby przetłumaczyć tak: „Czy w miarę rozwoju strony i poszerzaniu treści, jaka się na niej znajduje, błędy stylistyczne i ortograficzne w mniejszym stopniu wpływają na ocenę strony przez Google?” Otóż błędy ortograficzne czy stylistyczne nie należą do grona bezpośrednich ponad 200 czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Matt zaznacza przy tym jednak, że sprawdzał to „jakiś czas temu” – co odczytuję jako potwierdzenie faktu (pamiętajmy jednak np. o tym, […]

Aby Google pozytywnie rozpatrzyło zgłoszenie o powtórne rozpatrzenie nalezy usunąć … wszystkie kupione linki

Bardzo ciekawy wpis pojawił się właśnie na Google+, autorstwa Kaspara Szymańskiego (Guglarza), który nawiązując do swojej wcześniejszej wypowiedzi o kupowaniu linków Zespół #Google #Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach gdzie zaistniała taka potrzeba. Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi przemyśli swoją strategie zdobywania linków. zaznaczył, że zanim będzie możliwe pozytywne […]

Dofinansowanie unijne na szkolenia np. z pozycjonowania dla mikroprzedsiębiorstw – uważaj na naciągaczy

Idzie wiosna … co widać, ponieważ zaczyna się kolejna odsłona prób wyłudzania od mikroprzedsiębiorstw kasy za coś, co jest ogólnie dostępne w Internecie – za ogólne informacje na temat dofinansowań unijnych. Uważajcie na firmy, które dzwonią do Was i informują o czymś takim, że jest „do wzięcia” dotacja unijna na dofinansowanie szkoleń – dowolnych! – na 100%! – nawet na kwotę 200.000 zł! Stracić można niby nie tak wiele, bo „jedynie” 180 zł – […]

Czy wpis w płatnym katalogu jest płatnym linkiem według Google?

Pytanie, jakie zadano Mattowi, brzmiało (trochę je rozwinąłem): „Dlaczego płatne katalogi nie „trzymają” tego samego standardu mocy linków z nich wychodzących jak linki, które „normalnie” kupujemy?„ Wpis w katalogu, jeżeli w regulaminie jest zapis, że dodanie go do katalogu jest płatne – to sprzedaż linków. I nie ma od tego „odstępstw” – tak jest to rozumiane. Koniec i kropka. Dlatego też właściciele katalogów powinni umieścić adnotację, że dodanie wpisu jest opłatą za rozpatrzenie […]