Blog

Co to jest responsive web design? Czeka nas rewolucja w tworzeniu stron internetowych?

Przyznam się, że do niedawna sam nie potrafiłbym odpowiedzieć na tak postawione pytanie. I dopiero zwrócenie uwagi na ten temat przez znajomego sprawiło, że zacząłem się bliżej interesować tym tematem. Responsive web design to sposób konstruowania stron internetowych w taki sposób, aby witryna samoistnie dopasowywała się do różnych urządzeń, na których będzie przeglądana. Normalnie pracuję na 22″ monitorach – ale używam też 13,3″ notebooka oraz (a jakże, „smycz” też musi być) 4,3″ HTC […]

Czy not provided zawładnie Google Analytics?

Not provided zajmuje coraz większy udział w statystykach keywords w Google Analytics. Śledzę to z uwagą od 6 marca, kiedy to Google wdrożyło w innych krajach blokadę pokazywania słów kluczowych w statystykach dla wyszukiwań dokonywanych przez zalogowanych do systemu użytkowników. Od tego czasu miałem już dni, gdzie prawie 60% wejść było z frazy „not provided”. Zacząłem się zastanawiać nad opcją pokazywania tych danych np. tym użytkownikom, którzy wykupią jakiś abonament […]

Koniec filtru nałożonego na Chrome’a przez …. Google

Jakoś bez większego echa przeszła informacja w styczniu – oraz kolejna, będąca jej konsekwencją – wczoraj. Kto się nie spotkał z tym, to krótko powiem, że Google promowało swoją przeglądarkę poprzez artykuły sponsorowane na blogach, opatrzone linkiem dofollow. Link ten prowadził do strony, gdzie można było pobrać przeglądarkę. Sprawa wyszła na jaw dzięki temu,  że AAron Wall opisał to na blogu a search for “This post is sponsored by Google” brings back […]

Google przymierza się do karania stron, które są przeoptymalizowane – lub „przepozycjonowane”

Ciekawa informacja pojawiła się na blogu Barry’ego Schwarz’a, dotycząca panelu dyskusyjnego, w którym uczestniczył Matt Cutts z Google, Duane Forrester – Sr Product Marketing Manager z Bing oraz Danny Sullivan – osoby zainteresowane mogą posłuchać go w oryginale np. tutaj. Podczas panelu Matt w pewnej chwili powiedział mianowicie coś takiego: We don’t normally pre-announce changes but there is something we are working in the last few months and hope […]

Czy można dostać bana na stronę od Google za text-indent

Od pewnego czasu wątek dotyczący text-indent i jego zastosowania w strukturze strony często przewija się przez Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Postanowiłem podpytać o to Kaspara na wczorajszym hangoucie, w którym miałem okazję uczestniczyć. Skoro Google jest nastawione na lepszy kontakt z webmasterami, trzeba z tego korzystać 🙂 W branży są obecne dwa stanowiska: – pierwsze, którego zwolennicy utrzymują, że każde zastosowanie text-indent stanowi naruszenie wytycznych i jest podstawą do nałożenia przez Google kary […]

Hangout z Kasparem Szymańskim 15-03-2012 – podsumowanie

Dzisiaj odbył się godzinny hangout polskich webmasterów z pracownikiem Search Quality Team w Google Kasparem Szymańskim. Tematy można było zgłaszać od 12 marca za pośrednictwem profilu Kaspara na Google+ – sporo wpisów się pojawiło :). Postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie poruszanych kwestii (postarałem się ująć te najważniejsze, omawiane kwestie – coś czasem spowalniało mi łącze, mimo, że parametry techniczne i sprzętowe mam większe od minimalnych. Not […]

Nie podoba Ci się nowy przycisk Google+? Wróć „do korzeni”

Wczoraj w godzinach wieczornych Google podmieniło swoje przyciski +1 na nowy styl graficzny. Czas na zmiany – w końcu wiosnę czuć już na każdym kroku     Nie wszystkim ta zmiana się spodobała – w końcu Google przez lata przyzwyczaiło nas do status quo, rzadko coś się zmieniało w SERPach czy w systemie w sposób widoczny dla użytkownika, a tutaj, proszę – od ponad roku co chwila jakieś zmiany… I mamy już pierwsze […]

Jak wyglądają prace w Google nad rozwojem algorytmu – relacja z Search Quality Meeting

Specjaliści SEO cały czas próbują „odgadnąć” co Google „miało na myśli” kierując się w swoich pracach nad rozwojem algorytmu. Z drugiej strony – inżynierowie Google „robią co mogą”, aby wyniki były jak najlepiej dopasowane pod użytkowników, uwzględniające ich intencje, które przyświecają generowaniu zapytań do wyszukiwarki. Wyraźnie widać, że jest coraz trudniej wpłynąć na Google w stabilnym, długim okresie czasu. Oczywiście nie jest to regułą, zawsze znajdzie się sposób, […]

Google+ pojawia się w wynikach wyszukiwania – w końcu…

Wprowadzenie przez Google platformy Google+ spowodowało, że wiele osób zaczęło zastanawiać się nie tylko nad wpływem G+ na SERPy, ale także i nad tym, kiedy wyniki z systemu zaczną pojawiać się w wynikach wyszukiwania. No i stało się – dzięki Danny’emu Sullivan’owi możemy zobaczyć (na Google.com znowu na razie, niestety), co serwuje nam Google w tym zakresie.     Pytanie, kiedy będą widoczne te zmiany u nas? Przyznacie, że ten sposób byłby dosyć rewolucyjny. Powód? […]

gTLD – Adrian Kindernis się trochę zagalopował…

Można jeszcze zgłaszać akces dla nowych gTLD (generic top level domain) o końcówkach np. .law czy .shop. Planowane „wdrożenie ich” to początek 2013 roku. Czy będą one popularne? No cóż, na pewno … nie będą one tanie. Skąd niejaki Adrian Kinderis znalazł się w tytule wpisu? Otóż napisał on artykuł na blogu, gdzie odpowiedział sam sobie na takie oto pytanie Will a new TLD web address automatically be favoured […]

Błędy indeksowania – zmiany w Narzędziach dla Webmasterów

Od wczoraj możemy analizować błędy indeksowania w nowej szacie graficznej. Po zalogowaniu się do Narzędzi i wyborze odpowiedniej opcji – Diagnostyka/Błędy indeksowania – naszym oczom ukazują się przedstawione w przyjaznej oku formie informacje Błędy witryny     oraz Błędy URLi     Wybierając odpowiednią opcję wchodzimy w szczegóły, gdzie można dokładnie zobaczyć jakiej strony (w poniższym przypadku) dotyczy błąd, jaki to jest błąd i kiedy został […]