Blog

Kto zyskał, a kto stracił po zmianie algorytmu Google z 25 kwietnia

Na polskich blogach i forach przeważają opinie, aby na razie nie robić gwałtownych ruchów, tylko poczekać – w końcu zdarzało się nam obserwować wpadki Google  (ostatnie wahania nie były updatem, tylko … błędem w algorytmie) czy też wycofywanie się ze wdrożonych zmian – jak to było np. w przypadku domen regionalnych, gdzie po „trudnych chwilach” wiekszość stron, które zostały dotknięte filtrem, wróciła do indeksu. Na Searchmetrics SEO Blogu przeprowadzono coś więcej niż […]

Czy zaprzestanie pozycjonowania może wpłynąć … pozytywnie na pozycje strony w Google

Do napisania tego krótkiego wpisu skłoniła mnie jedna z wypowiedzi, w sławnym już wątku na PiO, o ostatnich zmianach w algorytmie Google, których wpływ obserwujemy od okoli północy – czyli mniej niż dobę 🙂 sprawdziłem stronę klienta, którą skończyłem pozycjonować rok temu w maju. Frazy dosyć trudne bo m.in. laptopy, notebooki, monitory lcd etc. Do pozycjonowania strony nikt się przez rok nie dotykał, bo firma utraciła płynność finansową, i nie miała pieniędzy […]

Wpływ ostatniego update’u algorytmu Google na polskie SERPy

Miało być za kilka dni, a tymczasem praktycznie zaraz po opublikowaniu na blogu Google informacji o wdrożeniu zapowiadanego przez Matta update’u stał się on widoczny w polskich SERPach. Zgodnie z moimi przypuszczeniami od rana wątek na PiO poświęcony omawianemu tematowi rozwija się w błyskawicznym tempie i liczy, jak to piszę,  już 12 stron, a czyta go … 201 osób. Postanowiłem wrzucić kilka informacji, które, jako spostrzeżenia, potwierdzają to, co Google napisało na swoim […]

W optymalizacji i pozycjonowaniu dla Klienta nie jest ważna pozycja w TOPX

Tak, dokładni, nie pomyliłem się – jest tak, jak napisałem. W pozycjonowaniu dla Klienta nie jest ważna pozycja jego strony w Google – ale to, czy „coś ma on z tego” – zamówienia, nowe kontakty itp. Przywiązanie się do rozliczania za usługi SEO w oparciu o raport z pozycji – nieśmiertelne TOP10 – jest charakterystyczne dla branży SEO, która, zwłaszcza w początkowym okresie istnienia, musiała wypracować jakiś wskaźnik, na podstawie którego można […]

Jak wstawić przycisk Google+ Udostępnij na stronie

Po wprowadzeniu przycisku +1 zastanawiałem się, kiedy Google zrobi to samo, co ma Facebook – i doda przycisk umożliwiający podzielenie się czymś na swojej tablicy w Google+. No i mamy. Od dzisiaj jest to możliwe. Szczegóły odnośnie implementacji przycisku, wraz z kodem do pobrania, znajdziecie na Google Developers. Całość jest jednak banalnie prosta – wystarczy wejść na stronę Google Developers, wybrać kilka opcji     czyli sposób prezentacji wielkość język […]

Czy dawanie gwarancji na pozycjonowanie w zakupach grupowych jest dopuszczalne?

Jak wiemy nie można dać gwarancji na uzyskanie TOP10, z prostego powodu – nie od nas zależy to, kto się tam znajdzie. Owszem, można dla prostych fraz w miarę łatwo osiągnąć punktowane pozycje, ale nie mamy gwarancji,  pewności, że inni nie zrobią to samo. Jak zrobią – wyprzedzą nas – no i gdzie ta gwarancja? Bardzo ciekawa dyskusja wywiązała się nie tak dawno na Goldenline odnośnie dawania gwarancji na TOP10 w zakupach grupowych. O wątku […]

Jak działa wyszukiwarka Google by Matt Cutts

We wczorajszym filmiku poproszono Matta o odpowiedź na tak postawione pytanie (pytanie było dłuższe, bardziej dokładne – chodziło m.in. o wskazanie priorytetów, jakimi kieruje się Google przy ustalaniu swojego rankingu). Nie oczekuje – i nie oczekiwałem – że zostanie to wyraźnie powiedziane – w końcu, jakby na to się nie patrzyć, jest to tajemnica firmowa. Aby wyszukiwarka w dzisiejszych czasach odniosła sukces – w Internecie, jak i na rynku  – („if you really want to be the […]

Książki z zakresu webusability i pozycjonowania – którą zarecenzowac najpierw? Ankieta :)

Dostałem dzisiaj kilka ciekawych książek, z którymi chciałbym się zapoznać, a następnie je Wam przybliżyć na łamach mojego bloga. 1. „Przetestuj ją sam” – Steve Krug. Autor światowego bestsellera, wydanego w 2006 roku w Helionie na temat funkcjonalności stron www: „Nie każ mi myśleć. O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych”. Zapowiada się ciekawie… mało jest na rynku pozycji z web-usability. 2. „The smashing Book #2”. Kolejna część bestsellera „Smashing […]

Wystąpienie Matta na 2012 Webmaster Conference w Korei

Ciekawy film z udziałem Matta Cutt’sa, który na tegorocznej konferencji webmasterów w Korei – 2012 Webmaster Conference – przybliżył uczestnikom odczytu szereg zagadnień związane z wyszukiwaniem. Wystąpienie pokrywało następujące tematy: ewolucja wyszukiwania – w jaki sposób wyszukiwarki „dotarły” do obecnego miejsca wyszukiwanie dzisiaj – jak działają wyszukiwarki obecnie przyszłość wyszukiwania – jaka powinna być idealna wyszukiwarka Open Web – ludzie powinni być […]

Czy złe linki mogą zaszkodzić pozycji strony w Google? Test.

Do niedawna stanowisko Google było takie, że … nie. W ostatnim wywiadzie zapytałem o to Kaspara Szymańskiego (Guglarza), pracownika Search Quality Team z Google, który przyznał, że teoretycznie jest to możliwe. 11) Od dawna Google stoi na stanowisku, że linki przychodzące nie szkodzą. Jak należy zatem rozumieć komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów o „wykryciu nienaturalnych linków” prowadzących do strony? Kiedy taka sytuacja może mieć miejsce? W przeszłości byliśmy zdania że negatywne SEO […]

Jak długi opis pokazuje Google w wynikach wyszukiwania

Warto zwrócić uwagę na stary wpis na blogu Google, który pojawił się trzy lata temu. Nie wiem, czy zwróciliście na to uwagę, że Google potrafi pokazać więcej niż 140-kilka znaków w wynikach wyszukiwania? Taka sytuacja będzie miała miejsce wtedy, gdy uztkownik wpisze zapytanie składające się z większej ilości słów niż trzy. When you enter a longer query, with more than three words, regular-length snippets may not […]