Blog

Zestaw darmowych narzędzi SEO

SEO to nie tylko tworzenie dobrego kontentu na stronie – to także ciągła analiza – swojej strony, konkurencji, trendów, jakie zachodzą w branży itp. Osoby, które używają takich wtyczek jak np. SearchStatus czy Firebug wiedzą doskonale, ile czasu można zaoszczędzić dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu. W Sieci jest wiele programów darmowych – są i płatne. Na WebGnomes przygotowano niedawno bardzo ciekawe zestawienie 33 narzędzi przydatnych pozycjonerowi. Niektóre z nich występują […]

Google banuje firmę SEO za kupowanie linków dla swojego Klienta

Nie wiem, czy jest to pojedynczy przypadek, czy jest to „pokaz siły” – a może zapowiedź czegoś „większego” – faktem jest, że agencja iAquire, która kupowała linki dla swojego klienta – firmy Dun & Bradstreet Credibility Corporation – została zbanowana przez Google – co zauważył i opisał u siebie Barry Schwarz. Google na razie nie ustosunkowało się do tej sytuacji, natomiast sama agencja przyznała, że została usunięta z indeksu. Nie słyszałem na razie o tym, aby […]

Czy szybko spadający kurs Facebooka to początek końca jego „banki spekulacyjnej”?

Krótki wpis, nie do końca związany z SEO, ale moim zdaniem odnoszący się do kwestii, na którą zwrócić warto uwagę – notowania akcji facebooka W pierwszym dniu notowań nie było ciekawie O godzinie 12:37 czasu nowojorskiego cena akcji osiągnęła poziom 33,90 dol. (spadek o 11,3 proc. względem otwarcia). Warto zwrócić uwagę jeszcze na jedną rzecz. Jak podaje forsal.pl Bloomberg powołując się anonimowe źródło informuje, że Morgan […]

Google usuwa darmowe katalogi stron z indeksu?

Nie publikowałem ten informacji wcześniej, ponieważ wydawała mi się trochę zbyt naciągana. Otóż na wątku WebmasterWorld kilka dni temu pojawiła się informacja, że Google usunęło … 50% darmowych katalogów stron z indeksu 🙂 Pojawianie się nowych i znikanie starych serwisów tego typu jest czymś normalnym i wynika z różnych kwestii – często natury finansowej (trzeba opłacić domenę, a nic się nie zarobiło od roku) czy webmasterskiej – […]

Knowledge Graph – pierwszy krok Google w stronę wyszukiwania semantycznego

Wprowadzając w USA tzw. Knowledge Graph Google robi pierwszy „praktyczny” krok w stronę tzw. wyszukiwania semantycznego. O co chodzi? Jak wyglądają SERPy, doskonale wiemy. Wpisujemy pytanie, Google wyświetla nam wyniki – klikamy w wynik wyszukiwania – i mamy odpowiedź: w postaci dokumentu, grafiki, wideo. Do tej pory było prosto – teraz Google wykonuje kolejny krok naprzód w rozwoju swojej wyszukiwarki. To, co wprowadzono właśnie w USA to prezentowanie […]

Czy taki wpis w komentarzu na blogu SEO Waszym zdaniem jest faux pas?

Wczoraj spotkałem się z dziwną sytuacją. Komentując uwagę jednego użytkownika do reklamy SearchMarketingWeek w postaci wpisu na znanym polskim blogu SEO zakwestionowano mi taki oto komentarz jako Jak dla mnie reklama imprezy też jest taka sobie. Znając Kaspara już widzę, jak będzie odpowiadał każdemu na pytania związane z danymi stronami. Od takich rzeczy jest Forum Google. A co do wskazówek, co zrobić pp Pingwinie to chyba wszyscy wiedzą […]

Czy Google jest w stanie wiedzieć, kto kupuje punkty w SWLach

Po ostatniej ręcznej interwencji SQT znowu sporo poruszenia. I, jak do tej pory bez zmian – nie mniej stwierdzeń, że Google skąd ma niby wiedzieć, że ktoś kupuje linki? To odnośnie wypowiedzi Kaspara, który wczoraj, informując o tym, że na dniach będą widoczne efekty nałożenia na wybrane strony z różnych branż ręcznych filtrów za złamanie Wytycznych Google dla Webmasterów pytanie: A co jeżeli to konkurencja linkuje z SWLi?odpowiedź: Po dokładnej analizie wszystkich sygnałów nie mamy wątpliwości, że to nie jest […]

Jak zdobyć TOP1 w Google?

W końcu !!! W końcu udało się komuś zrobić fajny filmik z …. Mattem Cutts’em w roli głównej. Jeżeli chcesz wiedzieć, jaki powinien być keyword density na stronie oraz co jeszcze zrobić, aby być „numero uno” w SERPach na daną frazę – musisz go koniecznie obejrzeć 🙂 (podpowiem, że trzeba mieć …. wykupione Adwordsy) To tak, aby odreagować Pingwina i dzisiejszą „imieninową” akcję Kaspara 🙂 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b7W0o65tTIQ[/youtube]

Atrybut title grafiki może byc przyczyną nałożenia filtra przez Google

Jak wiemy, aby zwiększyć widoczność strony pod dane frazy, w przypadku znajdującej się na niej grafice warto w parametrach ALT zawrzeć opisy zdjęć, zawierające w sobie frazy, na których nam zależy. W połączeniu z innymi elementami, które Google bierze pod uwagę przy ustalaniu rankingu stron, zwiększa to szanse na zajęcie dobrej pozycji w wyszukiwarkach. No właśnie – parametr ALT. Mniej ważny, niż kiedyś (spamowanie w nim, jak i w keywords, musiało doprowadzić […]

Po ostatniej akcji Kaspara robi się w branży SEO bardzo gorąco…

Ledwo jeden dzień upłynął od tego, jak Kaspar ogłosił kolejną odsłonę walki z nienaturalnymi profilami backlinków, a już po wypowiedziach w wątku, który założyłem na PiO widać, że robi się gorąco. Po prostu boki zrywać. Ja rozumiem filtrować na jakieś frazy, ale na nazwę firmy (Bank Millenium)… Przecież to głupota. Może jeszcze zafiltrować na adres www? Śledząc wypowiedzi widzę, że SQT znowu celnie uderzył…. Już dawno zauważyłem, że poziom trafności należy mierzyć […]

Co zrobić po ostatnich zmianach w Google jak pozycjonowało się stronę „czym popadnie” – sugestia SQT

Do napisania tego wpisu, będącego nawiązaniem do dzisiejszej zapowiedzi kolejnej większej, ręcznej interwencji, która ma być u nas widoczna po kilku dniach skłoniło mnie bardzo ciekawe pytanie zadano Kasparowi na Google+ w wątku, w którym zapowiedział on w/w zmianę. Chodziło o prosta rzecz – jest sobie domena linkowana w różny sposób. Dostaje ona filtra – za nienaturalny profil linków przychodzących. No i co dalej? Okey, a co mam zrobić jak mój profil linków opiera się […]

Kolejna akcja Google wymierzona w witryny pozyskujące spamerskie linki

„Z przykrością stwierdzamy, że niektórzy webmasterzy nadal próbują sztuczek na skróty. Podejmujemy więc działania wobec witryn nie przestrzegających zaleceń Google dla webmasterów [http://goo.gl/AFhjr]. Rezultaty naszych działań staną się zapewne widoczne w ciągu kilku dni dla użytkowników wyszukiwarki Google” Taki fragment zawiera wpis Kaspara na Google+, który może być kolejnym „trzęsieniem ziemi” w polskich SERPach. Pozwalam sobie wkleić poniżej całą wypowiedź Kaspara w tym zakresie, dostępną […]