Blog

Googlebot potrafi indeksować oraz uruchamiać kod JavaScript oraz AJAX

Krótki wpis, ale moim zdaniem ważny. Mimo, że już od kilku lat Google potrafi indeksować – i wykonywać JavaScript – to jednak nadal mało osób jest tego świadomym. Przyznam, że sam kiedyś (przed kilku laty) miałem pewne podejrzenia w tym zakresie – jak zainstalowałem sobie na stronie program partnerski, wkleiłem kod (oczywiście w JS) formularza i … pojawiało się wiele wejść na formularz kontaktowy, zaś … zero […]

Google Shopping a polskie sklepy internetowe – jest się czego obawiać?

31 maja na swoim blogu Google poinformowało o zastąpieniu usługi znanej pod nazwą Google Product Search nową – Google Shopping. W praktyce usługa ta w skrócie ma przejawiać się tym, że między linkami sponsorowanymi wyświetlanymi na górze strony, obecnie nad wynikami organicznymi „wciśnie” się boks z produktami sklepów, które zdecydują się na promocją swoich towarów w nowej usłudze.     W Sieci już podniósł się lament, że Google będzie m.in. umożliwiało […]

Czy Wirtualna Polska oraz Gruper.pl ma powód, aby się obawiać filtra od Google?

W dobie karania przez Google stron za kupowanie linków pozycjonujących dziwi mnie zgoda znanego serwisu na publikację swoich danych w reklamie giełdy linków Prolink, jaka została wysłana do Klientów jednego z polskich hostingów. Jak zauważył Grzesiek na Google+ w treści emaila reklamowego znalazło się takie oto stwierdzenie „ProLink oferuje skuteczne narzędzie w obszarze SEO, efektywnie wzmacniajac pozycje w wyszukiwarkach. Pierwsze efekty mieliśmy już po 3ch tygodniach współpracy” […]

Kod nagłówka 404 a 410 a Google – jaka jest różnica?

Jak możemy przeczytać w Pomocy Google nagłówki kodu stanu HTTP 404 oraz 410 charakteryzują się następującymi cechami 404 (nie znaleziono) Serwer nie może znaleźć żądanej strony. Serwer często zwraca ten kod na przykład wtedy, gdy żądanie dotyczy strony, której nie ma na serwerze. Jeśli w witrynie nie ma pliku robots.txt i stan ten jest wyświetlany na stronie blokowanych URL-i w Narzędziach Google dla webmasterów, to jest to stan prawidłowy. Jeśli jednak w witrynie jest […]

Kupowanie linków w SeoPilot.pl, według reklamy, jest w pełni bezpieczne

Po lekturze wpisu, a właściwie artykułu sponsorowanego na Sprawnymmarketingu musiałem się do niego odnieść. Chodzi o ten fragment, który opisuje, dlaczego warto skorzystać z  SeoPilot.pl – systemu do kupowania linków pozycjonujących: Nienaturalne sposoby pozycjonowania dyskwalifikuje (Google), nakładając na „nieuczciwe” strony filtry, czego skutki można obserwować w ostatnich tygodniach na przykładzie wielu stron bardzo znanych firm. SeoPilot.pl zapewnia Ci rozwiązanie lepsze i w pełni bezpieczne. Po ostatnim updacie Pingwina, który odnosił […]

Chcesz podlinkować stronę UEFA? Musisz mieć zgodę na piśmie

Jakiś czas temu słyszałem, że nie można będzie wrzucać na Facebooka zdjęć wykonanych na stadionach podczas EURO2012 (wczoraj chciałem to zweryfikować, ale Google coś nie „mogło” pokazać mi odpowiednich wyników – może to była kaczka dziennikarska?). Co chwilę słyszymy o tym, że np. trzeba (niby) zdemontować „niedozwolone” reklamy tam, gdzie będą odbywały się transmisje ze meczy piłkarskich – ponieważ ich właściciele nie mają do tego prawa. Dzisiaj widzę w zajawce artykułu w Gazecie, […]

Nieusuwalne linki pozycjonujące w stopce sklepu Home.pl

Przyznam, że jeden z dzisiejszych wątków na Forum Pomocy Google dla Webmasterów jest bardzo ciekawy. Po raz pierwszy spotkałem się z jawnym potwierdzeniem firmy oferującej swoje usługi, że linki w stopce – nieusuwalne!! – służą pozycjonowaniu swoich serwisów 🙂 Użytkownik mori39 zauważał bowiem, że Wydaje mi się, że to jest conajmniej nie w porządku, ponieważ za pomocą tej techniki, home.pl pozyskuje linki z tysięcy domen które automatycznie mają doklejaną taką […]

Google Webmaster Academy

Kilka dni temu Google poinformowało o otwarciu Webmaster Academy – miejsca, w którym, jak poinformowano, osoba zainteresowana bliższym poznaniem zasad rządzących wyszukiwarką będzie mogła uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: An explanation of how Google Search works How best to represent a brick and mortar business online An introduction to Search Engine Optimization czyli jak działa wyszukiwarka Google jak prowadzić skuteczny biznes […]

Jak usunąć z indeksu stronę, która kradnie treść (tekst, zdjęcia) z witryny

Bardzo ciekawy wątek pojawił się dzisiaj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Otóż jedna firma zgłosiła do usunięcia stronę konkurencji ze względów prawnych, zgodnie z sugestią Google w tym zakresie, która mówi, że Jeśli uważasz, że w świetle obowiązującego prawa strona indeksowana przez Google powinna zostać usunięta, użyj jednego z naszych formularzy usuwania treści ze względów prawnych, aby zgłosić prośbę o sprawdzenie strony. W przypadku treści, które według […]

Strona, do której linkujemy, staje sie spamerską. Czy można dostać za to automatycznie filtr czy bana?

Wielu właścicieli stron z reguły kilka razy popatrzy się na daną stronę, zanim, na prośbę jej webmastera czy właściciela, zamieści do niej linka. Takie podejście charakterystyczne jest dla tych osób, które mają przyswojone już pewne podstawy SEO i wiedzą, że kierowanie linków do strony łamiącej Wytyczne Google dla Webmasterów może się dla niej źle skończyć. OK – co jednak w sytuacji, gdy dobra strona, np. w wyniku zaniedbania jej […]

Google zachęca do zgłaszania spamraportów na konkurencję. Hm…

Jeden z ostatnich filmików z Mattem jest bardzo ciekawy, dotyka bowiem kwestii nie związanych bezpośrednio z naszą stroną, ale z … konkurencyjną. Pytanie, jakie zadano Matt’owi dotyczyło tego, co ma zrobić osoba, która stara się, aby jej strona była promowana za pomocą tzw. white hat SEO – ale która widzi jednocześnie, że wysoko w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które są pozycjonowane za pomocą takich technik, jak doorway pages, upychanie słów […]

Jak wyłączyć grafikę dla dorosłych z SafeSearch

Wprawdzie Google potrafi sobie z tym poradzić – analizując treści na stronie, linki itp – to  jednak zaleca webmasterom używanie odpowiednich metatagów do oznaczania stron z treściami dla dorosłych. Aby wykluczyć pojawienie się zdjęć dla dorosłych w wynikach wyszukiwania należy użyć jednego z poniższych tagów <meta name=”rating” content=”adult” /> <meta name=”rating” content=”RTA-5042-1996-1400-1577-RTA” /> Oczywiście może się zdarzyć (algorytm, jak człowiek, myli […]