Blog

Właśnie wdraża się w Polsce nowy update algorytmu Google?

Od wczoraj wieczora niektórzy webmasterzy obserwują zawirowania w SERPach. Dzisiaj rano załamałem ręce. Jak pierwszy atak Pingwina trochę mnie zaczepił ale bez tragedii to teraz spadków cała masa. Nieważne jak dobre strony w jaki sposób pozycjonowane jak dopieszczane. Bomba walnęła a odłamki poleciały na chybił trafił. Nie zaobserwowałem nic niepokojącego u siebie, ale skala uwag pokazuje, że coś jest na rzeczy. Analiza wypowiedzi w wątku na PiO pokazuje przykłady stron, […]

Czy tweety w Twitterze wpływają na pozycję strony w Google?

Różne są opinie na temat wpływu tweetów na pozycje strony w Google. Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł, który przedstawiał doświadczenie, jakiemu poddano strony, pod kątem wpływu linków umieszczanych w tweetach na Tweeterze. Według badania, z którym można się zapoznać na stronie branded3.com – tak. Jak podają autorzy opracowania na powyższej  tronie jest to największy test odnośnie wpływu tweetów na pozycje strony w Google, jaki do tej pory przeprowadzono. Już kilkadziesiąt tweetów wpływa znacząco […]

Infografiki na celowniku Google – Matt „ma ich dosyc”

Infografika to przystępne i ciekawe przestawienie jakiegoś tematu w formie graficznej. Dzięki takiemu podejściu można przedstawić dany temat w sposób bardziej zrozumiały, przyswajalny itp. Z naszego podwórka jako przykład można wskazać np. Układ Okresowy SEO, o którym pisałem jakiś czas temu. Przedstawiono na nim czynniki wpływające na pozycje strony w Google. Całość prezentuje się bardzo interesująco – zresztą oceńcie sami. Były oczywiście i inne infografiki – jak […]

Google może ignorować linki przychodzące tworząc SERPy

Nie tak dawno temu opisałem sytuację Home.pl, które, jak zauważył ich Klient, nagminnie stosuje w stopce np. sklepów internetowych zakupionych przez swoich Klientów inne swoje usługi. Oczywiście w stopce (a co!), w dodatku oznaczając je szarym tekstem. Właściciel jednego takiego serwisu, poruszając ten wątek na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów, zadał pytanie, czy ma z tego tytułu powód aby obawiać się konsekwencji ze strony Google, w postaci nałożenia na jego […]

Czy duża ilość linków nofollow może zagrozić pozycji strony w Google

Atrybut nofollow używamy w sytuacji, gdy nie chcemy „dzielić się” mocą naszej strony z innymi witrynami. Najczęściej dotyczy to sytuacji, gdzie nie mamy pewności co do tego, czy dana witryna jest zgodna z Wskazówkami Google dla Webmasterów i obawiamy się ewentualnych reperkusji z tytułu linkowania do niej. Google zaleca tez używanie linków nofollow w sytuacji, gdy właściciel witryny, na której się one znajdują, chcę sprzedać linki – ale jednocześnie chce uczynić to zgodnie ze Wskazówkami […]

Jak zneutralizować według Google niechciane linki prowadzące do strony

Google od dawna stało na stanowisku, że linki przychodzące nie mogą zaszkodzić pozycji naszej strony w Google. Nawet mimo faktu, że wielu webmasterów informowało o testach/obserwacjach, które pokazywały coś innego. Dlatego niezłe zamieszanie wywołało 11 pytanie z wywiadu, jaki miałem możliwość przeprowadzić w lutym z Kasparem Szymańskim – pracownikiem działu w Google odpowiedzialnego za jakość wyników wyszukiwania – Search Quality Team. Przypomnę je, aby nawiązać do dalszej części […]

Jak zachęcić Google do nałożenia filtru na stronę? Np. zostawmy ślad, że kupujemy linki :)

Tytuł nie jest przewrotny, w żadnym wypadku. Niektóre metody promocji serwisów z branży SEO, czy też sam ich układ sprawiają, że zastanawiam się, ba – podziwiam autorów tychże stron – którzy sami wręcz dopominają się od Google nałożenia sankcji na strony swoich Klientów, które  biorą w nich udział. Przykład? Wątek z Forum Pomocy Google. Panowie „Googlowcy”, powiedzcie mi dlaczego taka witryna: http://goo.gl/7wTGl ma spadki pozycji mniej wiecej od wrzesnia? […]

Pozycjonowanie domeny eu – na co zwrócić koniecznie uwagę

Z reguły jesteśmy przyzwyczajeni do domen .pl lub .com.pl. Są one, z racji swojej „regionalizacji”, najbardziej popularne w Polsce. Z racji częstych promocji, jakie ostatnio organizują providerzy na domeny eu warto zwrócić uwage na jeden, drobny szczegół – który może pomóc w wyciągnięciu domeny w wynikach wyszukiwania z odległych strona na pierwszą. W pozycjonowaniu często o sukcesie czy porażce decyduje przypadek. Bana można dostać za poprawnie zoptymalizowana witrynę, z małym wyjątkiem – ukrytą poprzez […]

Pozorne błędy 404 – informacje w Narzędziach Google dla Webmasterów

Jeżeli podczas przeglądania serwisu lub poprzez wejście z SERPów zobaczymy stronę błędu 404 (standardową – Page not found – lub spersonalizowaną) oraz dodatkowo serwer zwróci kod błędu 404 (nie znaleziono) – lub 410 – to wówczas zawartość takiej strony (oczywiście, jeżeli jest dostępna) nie będzie indeksowana przez wyszukiwarki. Jest to stan rzeczy jak najbardziej pożądany i właściwy. Co jednak, jeżeli … zostanie zwrócony przez serwer […]

Masz nieaktualnego WordPressa? Spokojnie – Google poinformuje Ciebie o tym

  Dwa dni temu na swojej skrzynce znalazłem wiadomość od Google o następującej treści Szanowny właścicielu lub webmasterze witryny http://………. , Z ostatniego indeksowania Twojej witryny internetowej wynika, że używasz oprogramowania WordPress w wersji 3.2.1. Google zaleca aktualizację do najnowszej wersji. Oprogramowanie starsze i bez poprawionych błędów może być narażone na włamania lub działanie złośliwego oprogramowania, co może zaszkodzić Twoim użytkownikom. Aby pobrać najnowszą wersję, odwiedź WordPress […]

Jak Google może namierzyć strony emitujące linki z Seopilot.pl?

Nie raz i nie dwa byłem atakowany w komentarzach pod wpisami, gdzie sugerowałem, że Google nie jest takie „głupie”, jakby to się mogło wydawać. Że pracuje tam sztab ludzi, który „musi” stawiać czoła gremium ludzi zajmujących się SEO – taka niekończąca się „wojna”, którą obrazowo mógłbym przyrównać do wyścigu między producentami czołgów i artylerii/pocisków przeciwczołgowych. Raz jedni, raz drudzy są górą. Z reguły jednak to Ci drudzy (Google) są w natarciu… Przeglądając […]

Katalogi stron zaczynają tracić na znaczeniu po ostatnich zmianach w Google?

Kilka dni temu pisałem o tym, jaki procent usuniętych nienaturalnych linków jest „wskazany” do tego, aby móc myśleć, po ostatnich zmianach w Google, o zdjęciu filtra za nienaturalne linkowanie. Jak widać, na zagranicznych forach pojawiają się już wątki, z których jasno wynika, że ludzie … zaczynają aktywnie usuwać nienaturalne linki prowadzące do ich stron. O czym mało kto wie – ta sytuacja wprowadziła pojęcie „częściowego zdjęcia filtra”. Tak – […]