Blog

Matt Cutts śmieje się ze „specjalistów SEO”

Tego jeszcze nie widziałem – i niestety nie wiem, co Matt oglądał, a co go tak ubawiło (podpytałem na Twiterze, jak dostane odpowiedź, podzielę się linkiem). „Oglądam kolejny filmik przedstawiający schemat zaplecza/linkowania nie do wykrycia przez Google: „Jedyny ślad, jaki pozostawia sieć (czytaj – zaplecze) jest taki, że jest ona postawione na WordPressie”. Niektórzy chyba nigdy nie zrozumieją pewnych rzeczy”. (snake oil ->z angielskiego to cudowny lek na wszelkie dolegliwości) Świetne – […]

Spada Ci pageRank o 30-50%? Normalne – strona sprzedaje linki

Nie od dzisiaj wiadomo, że w przypadku wykrycia na analizowanej przez SQT stronie złamania Wskazówek dla Webmasterów kończy się to filtrem, co dodatkowo prowadzi do spadku/wyzerowania Pagerank. Wczoraj nawiązał do tego John podczas cotygodniowego hangoutu z webmasterami. A dzisiaj widzę, że wpis nawiązujący do konsekwencji sprzedawania linków na stronie napisał Matt na swoim blogu. Omawiana sytuacja dotyczyła spadku PR z 7 do 3. Witryna należy do jednej z gazet (można domyślać się, że czołowych – w końcu PR7 […]

Hangout z Johnem Muellerem – 27-08-2012

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał m.in. takie kwestie, jak: Ile znaków indeksuje Google z Title? Google próbuje zaindeksować jak najwięcej. Należy tylko pamiętać, że aby pełne Title było widoczne w SERPach liczy się jego szerokość, a nie liczba znaków (była już o tym mowa, pisał o tym Cezzy – szerokość Title musi się zmieścić w 512px). Natomiast jeżeli chodzi […]

Chcesz zablokować domenę w Statlinku? Nie ma sprawy – zapłać 250 zł

Po wprowadzeniu Pingwina w życie, pod koniec kwietnia br., coraz więcej osób zaczyna przykładać wagę do jakości linków prowadzących do ich serwisów. Jednocześnie wytworzyła się drobna nisza na rynku SEO, która „odpowiada” za próby obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania konkurencyjnych serwisów, poprzez linkowanie ich nienaturalnymi linkami. Dlatego 29 lipca napisałem artykuł odnośnie wskazówek co do tego, jak zablokować możliwość linkowania swoich stron przez systemy wymiany czy giełd linków, […]

Tania książka z zakresu SEM/SEO na koniec wakacji

Jeżeli ktoś myśli o zakupie jakiejś książki z zakresu e-marketingu, a jeszcze tego nie zrobił (z różnych przyczyn, mniej lub bardziej od niego niezależnych) to jest okazja, aby to zrobić – przy okazji płacąc mniej – w końcu promocje zawsze cieszą się popularnością :). Od dzisiaj do 2 września można dokonać zakupów książek w księgarni Helion, z której usług od czasu do czasu korzystam. Zaoszczędzić można 20% od ceny detalicznej. Nie wszystkie książki […]

Szukając informacji w Internecie w 94% klikamy w SERPy, jedynie w 6% – w płatne linki

Takie wyniki przyniosło badanie, które zostało przeprowadzone przez GroupM UK and Nielsen w czerwcu 2011 na 28 milionach obywateli Wielkiej Brytanii, którzy  wygenerowali 1,4 miliarda wyszukiwań. Aby było ciekawiej, badanie dotyczyło przeglądarek Google oraz Bing. TOP3 zgarnia, jak wiadomo, największy ruch. Do tej pory jednak nikt nie rozróżniał w swoich badaniach np. tego, czy szukamy w Sieci informacji brandowej, czy niebrandowej. Badacze tym razem w końcu rozbili TOP3 […]

„Linking is the King but content is the Queen”

Przeglądając sobie dzisiaj rano tweety natknąłem się na „coś takiego” w wolnym tłumaczeniu: „Dzisiejsze SEO to już nie tylko idealna formuła (strony). SEO tworzą (bardziej) ludzie, który kochają to, o czym piszą. A samo SEO to dzielenie się treścią”. Bardzo dobry tweet, który powinien dać do myślenia wielu osobom, dla których SEO to tylko linki.Update algorytmu z końca kwietnia br, zwany pod wdzięczną nazwą „Pingwin” sprawił, że SEO przestało być tym, co kiedyś. […]

Hangout z Johnem Muellerem – 24-08-2012 – jakie narzędzia SEO używać, …

Dzisiaj odbył się kolejny Hangout z Johnem Muellerem, na którym poruszano kwestie związane ze zwiększaniem widoczności stron w Google. Przypomnę, że pytania można zgłaszać przez specjalną stronę (wersja angielska) – lub w komentarzach do wpisów z podsumowaniami HO – która po tłumaczeniu „wrzucam” na listę i przy pojawieniu się na nie odpowiedzi publikuje później w podsumowaniu HO. Zachęcam  – Google – wbrew temu, co czytam od czasu do czasu – staje się bardziej przewidywalne. Optymalizacja, a zwłaszcza […]

Czy warto kupować wypozycjonowane w Google serwisy

Chyba ostatnie zawirowania w SERPach powodują powstanie nowej „branży” – odsprzedawania „wypozycjonowanych domen”. Wczoraj dostałem taką oto ofertę: Witam Serdecznie Mam do sprzedania domenę XXXXX Strona ma wysokie miejsca w Google Fraza – 9 miejsce Fraza – 3 miejsce Fraza – 17 miejsce Witryna doskonale nadaje się zarówno do tego żeby umieścić na niej swoją ofertę, jak również na przekierowanie 301. Cena wynosi […]

Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania – nowy alert od Google w Narzędziach

Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu nowego alertu wysyłanego do webmasterów przez Narzędzia. Tym razem chodzi o zwrócenie uwagi webmastera na spadający wskażnik CTR naszej strony w wynikach wyszukiwania. Od teraz, jeżeli nastąpi znaczący jego spadek, dostaniemy odpowiedni komunikat. Jak czytamy na blogu Google The Search Queries feature in Webmaster Tools shows, among other things, impressions and clicks for your top pages over time. […]

Spadła Ci strona w Google, bo linkuje do niej konkurencja? Zgłoś jej linki – i wyjdź z filtra

Temat wpisu nie jest taki przewrotny, jakby się to mogło wydawać. O tym, że linki przychodzące mogą szkodzić przyznał w lutym br Kaspar w wywiadzie, który miałem możliwość przeprowadzić na swoim blogu. Od tego czasu zacząć się mały szum w branży, w stylu „jak to teraz łatwo wysłać stronę konkurencji na księżyc. Wystarczy trochę śmieciowych linków i voila”. Czy jednak aby na pewno? Jedna rzecz nie podlega wątpliwości – prawdą jest, że domena, nawet […]

Pierwszy krok ku prostszym adresom w profilach Google+

To, na co wszyscy, aktywnie (lub sporadycznie) korzystający z Google+ czekali, zaczyna nabierać realnych kształtów – Google prowadza przyjazne adresy do profili Google+. Od razu śpieszę z wyjaśnieniem, że na razie tylko dla wybranych profili – ale, jak można się domyślać – już za jakiś czas będziemy mogli uprościć nasze przydługawe adresy i na kształt tych z Facebooka dopasować je do naszych nazwisk, nazw firm czy instytucji. Informacją na ten temat podzieliła […]