Blog

Hangout z Johnem Muellerem – 07-09-2012

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. można było dowiedzieć się, że Googlebot nie może „położyć serwera”. Taki problem pojawił się w jednym z wątków ostatnio na Forum, gdzie webmaster uzyskał informację, że to Googlebot był powodem problemów z serwerem. Według Johna taka sytuacja bardziej związana może być z błędami w konfiguracji (strony/serwera). Powiadomienie o nienaturalnych […]

Prywatne listy precli już nie tak skuteczne, jak kiedyś

Prywatne listy precli były do niedawna dobrym sposobem na pozyskanie linków. Bardziej zadbane niż ich publiczne (które przeżyły przed paroma latami swój „złoty wiek”) oferowały większą jakość, a co za tym idzie lepszą jakość linków dla pozycjonowanych stron. Od kwietnia tego roku, po wprowadzeniu Pingwina, już tak nie jest. Google coraz lepiej je wychwytuje – i przy okazji banowania często filtruje domeny z nich linkowane. Obserwując zachodzące w branży […]

Hangout z Johnem Muellerem – 03-09-2012 – m.in. czy przekierowanie 301 ze złej domeny zaszkodzić może naszej stronie

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał znowu różne kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Zadano Johnowi m.in. następujące pytania: Czy zmiana anchoru linka na stronie powoduje, że staje się on nowy dla Google – czy też zostaje starym (pod kątem mocy)? Jak strona zostanie odwiedzona po zmianie linku na nowo przez Googlebota to w takiej sytuacji zobaczy on nowy anchor – i będzie […]

Google nie zwalnia tempa w walce z nienaturalnymi linkami

O tym, że Google po wprowadzeniu Pingwina lepiej wychwytuje nienaturalne linki, nie trzeba chyba pisać. W tym kontekście warto zapoznać się z najnowszymi informacjami w tym zakresie, które kilka dni temu ukazały się w Sieci. W wywiadzie, jaki Eric Enge przeprowadził z Mattem Cuttsem pada kilka stwierdzeń i informacji, które rzucają więcej światła na obecne działania Google, jak i pokazują to, co SEO czeka w przyszłości. Moją uwagę zwraca wypowiedź […]

Przekierowanie 301 na nową domenę to już nie sposób na wyjście z filtra/bana

Przez długie lata osoby, których strony wpadały w filtr czy zaliczały bana miały prostą receptę na wyjście z kary, nałożonej na stronę przez Google. Wystarczyło kupić nową domenę, ustawić przekierowanie 301 i … po około dwóch tygodniach „nowastara” strona pojawiała się znowu w Google – na pozycjach sprzed nałożenia kary na starą domenę. Niestety, takie sposoby rozwiązywania problemów z witryna w wyniku jej pozycjonowania wiele firm SEO, które swoje działania […]

Wniosek o ponowne rozpatrzenie strony w Google – co warto wiedzieć?

Ostatnimi czasy coraz więcej webmasterów ma „okazję” zmierzyć się z tzw. wnioskiem o powtórne rozpatrzenie. Jest to formularz, który należy wypełnić po tym, jak nasza strona otrzyma w Narzędziach dla Webmasterów powiadomienie o wykryciu nieprawidłowości w zakresie naruszenia tzw. Wskazówek Google dla Webmasterów. Kilka dni temu ukazał się bardzo ciekawy wywiad z Tiffany Oberoi z Google, w którym starała się ona przybliżyć webmasterom kwestie rozwiązane z tym tematem. Tiffany […]

Hangout z Johnem Muellerem – 31-08-2012

Dzisiaj odbył się kolejny już hangout z Johnem Muellerem, który tym razem poruszał znowu różne kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Zadano Johnowi m.in. następujące pytania: Jeżeli używany sitemapy, tagu kanonicznego, przekierowania – który czynnik weźmie Google pod uwagę w przypadku konfliktu? Google stara się poustawiać informacje w nich zawarte bazując na tym, co może być korzystne dla użytkownika. Ale nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli […]

Dlaczego płaczemy nad jakością wyników wyszukiwania Google?

Od kwietnia, kiedy został wprowadzony Pingwin, spotykam się nieustannie na forach i blogach branżowych z komentarzami, jakie to Google jest złe, jak to nie potrafi zadbać o jakość swoich wyników wyszukiwania. Wskazywane są różne zapytania, dla których Google generuje SERPy zawierające (rzeczywiście, nie powiem, że tak nie jest) strony, które nie powinny się tam znaleźć. Stawiam pytanie: „No i co z tego?” To, co rzuca się w oczy, to fakt, że najwięcej lamentu słychać ze strony osób, które stosowały/nadal […]

Dlaczego strony są jak dzieci? 3 argumenty by Matt Cutts

Bardzo ciekawe porównanie stron do … dzieci znalazłem na Twitterze autorstwa … Matta Cuttsa :). Zobaczmy, co takiego napisał w temacie. „Strony są jak dzieci. Każdy jest dumny z własnego dziecka i uważa, że jest najlepsze ze wszystkich, ale … tak nie musi być.” Święta prawda – chyba nie wymaga komentarza 🙂 „Strony są jak dzieci.Jak nie potrafisz nazwać ich wszystkich, to nie będziesz potrafić zając się kilkoma z nich.” Tak … Im dłużej prowadzę […]

Błędy witryny – nowe informacje w Narzędziach Google

Zgodnie z informacją podaną właśnie na Webmaster Central Blogu Google od dzisiaj bardziej szczegółowo informuje webmasterów w Narzędziach dla Webmasterów związane z problemami z ich  stroną, które mogą wpłynąć na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Wchodząc w Narzędziach na opcję Kondycja/Błędy indeksowania rzuca się w oczy fakt, że błędy rozbito na 3 kategorie: DNS, Połączenie z serwerem, Pobieranie pliku robots.txt, z których każdą rozbito na szczegółowe informacje związane z danym zagadnieniem. I tak dla DNSów […]