Blog

Rejestracja strony w wyszukiwarkach internetowych – Google, Onet…

Ostatnio, przeglądając emaile „reklamowe” na swojej skrzynce, znalazłem ciekawą ofertę. Otóż za jedyne 160 zł można zarejestrować się w … polskich wyszukiwarkach Całkowity koszt za dodanie strony do większości polskich wyszukiwarek 160 zł. (brutto) jest to ręczne zgłaszanie do największych wyszukiwarek Polskich google, hoga, onet, itd. Jak przeczytałem dalej cena obejmuje „ręczne dodanie wpisów”, a nie zgłaszanie przez automat który doprowadzi do zablokowania w wyszukiwarkach stronę jak […]

Matt Cutts o negatywnym SEO i depozycjonowaniu

W dosyć długim filmiku (prawie 6 minut!) Matt Cutts odnosi się do zjawiska tzw. depozycjonowania, używając określenia „negatywne SEO” (negative SEO). Google od dawna stara się nie dopuścić do sytuacji, gdzie ktoś może wpłynąć negatywnie na pozycje cudzej strony w SERPach poprzez tzw. pozycjonowanie. Stwierdza, że wiele osób utrzymuje, że jest to możliwe, mała część osób, ktore o tym mówią, przyznaje, że to robi, ale .. jakoś nie można znaleźć […]

Hangout z Johnem Muellerem – 17-12-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jako wsparcie Johna pojawiła się po raz kolejny Mariya Moeva 🙂 Ile trwa wychodzenie strony z filtra? Zarówno w odniesieniu do ręcznego, jak i algorytmicznego, zajmuje to z reguły 3-4 tygodnie. Jak najlepiej linkować do profilu autora na Google+? Czy bezpośrednio […]

Hangout z Johnem Muellerem – 14-12-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło, jak zawsze, wiele pytań, z których część poniżej prezentuję i omawiam. Jako wsparcie Johna pojawiła się Mariya Moeva 🙂 Po jakim czasie od napisania prośby o ponowne rozpatrzenie (nienaturalne linki) widać poprawę? Zmiany są widoczne powoli – cały proces „odświeżania linków” zajmuje najczęściej 3 tygodnie/miesiąc. Czy widoczna […]

Click Shop – dlaczego webmasterzy nie znają Wskazówek Google

Do napisania tego wpisu skłonił mnie wątek z Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w którym właściciel strony zanotował spadki w Google dla swojego sklepu Dokładnie 27.11 strona mojego sklepu internetowego spadła na wszystkie frazy które monitoruje (nazwy producentów, nazwy produktów itd) z pierwszej strony do bardzo odległych pozycji (o 100 -500 pozycji) . Do tego dnia wszystkie frazy delikatnie rosły przez ostatnie 2 miesiące (niektóre dobiły do top1 […]

Wywiad z Kasparem Szymańskim aka Guglarz – grudzień 2012

Koniec roku to czas na różnego rodzaju podsumowania. Oczywiście dotyczą one także i SEO – spotykam się obecnie z różnymi opracowaniami na ten temat, z których większość porusza duże zmiany w algorytmie Google w 2012 a ich autorzy zadają pytania o ich możliwy wpływ na przyszłość SEO (sam napisałem wpis na ten temat). A „co na to Google”? Na koniec roku zapytałem Kaspara Szymańskiego, pracownika Search Quality Team w Google o kilka kwestii. Pytania nawiązywały […]

Pozycjonowanie Szczecin – dlaczego poziom wiedzy firm SEO zamiast rosnąć, maleje?

Do napisania tego wpisu skłonił mnie sygnał ze strony osoby, która namierzyła bardzo … nazwijmy to „niezwykłą” sytuację w jednym z wątków na PiO. Osoba pracująca w firmie SEO szuka na forum „wsparcia”. Nie byłoby w tym nic dziwnego – w końcu nie ma osób wszystkowiedzących – jednak poziom pytań „kładzie na łopatki”. Zacznijmy od informacji o danej firmie SEO – na jej stronie znajdziemy taka oto informację Tyle z teorii – teraz coś […]

Wpływ keywords i description na pozycję strony w Google – test

Z racji sporych emocji, jakie wywołał wywiad Andre’go, w którym utrzymuje on, że keywords jest uwzględniany przez Google do „zbadania tematyki” strony – przy jednoczesnym twardym i jasnym stanowisku Google, że tag ten w ogóle do niczego się nie liczy – postanowiłem sprawdzić … jak to jest. Ponieważ widać ewidentnie, że jedna ze stron rozmija się z prawdą. Zlogicznego punktu widzenia nie przekonuje mnie stwierdzenie Andry’ego, że z jednej strony keywords nie liczy się […]

Tylko ok. 3,5% powiadomień Google z NDW (I i II 2012) dotyczyło nienaturalnych linków

W najnowszym filmiku Matta dowiadujemy się kilku faktów odnośnie statystyk powiadomień, jakie Google wysłało przez Narzędzia Google dla Webmasterów w miesiącach styczniu i lutym 2012 roku. Fakty? Aż 90% powiadomień związanych było z black hat SEO (ponad 600.000) Spośród w/w 90% jedynie 3,5% to powiadomienia o wykryciu nienaturalnych linków (w liczbach: 25.000 z 700.000) Film został nagrany, aby zdementować pogłoski z for black hat’owych, zgodnie z którymi […]

Hangout z Johnem Muellerem – 03-12-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusja była bardzo ciekawa, padło wiele pytań, m.in. Czy Google planuje nformować webmasterów o updatach? Pytanie zadał Barry Schwarz, który wyszedł z inicjatywa informowania przez Google o kolejnych updatach algorytmu. Nie przejdzie to, ale … podsunęliśmy Johnowi pomysł stworzenia strony, na której pojawiałyby się stosowne informacje. Przy okazji wyszło na jaw, […]

Jak zabezpieczyć swoje forum/bloga przez „SEO komentarzami”

Od czasu wprowadzenia Pingwina, który uderzył mocno w strony korzystające w działaniach SEO z gotowych rozwiązań systemowych (SWLe, giełdy linków, xRumer) dbałość o politykę linkowania, a zwłaszcza jej jakość, zyskała bardzo na znaczeniu. Osoby zajmujące się działaniami pozycjonującymi zauważyły, jak ważne w dobie „po-Pingwinowej”  jest np. różnicowanie anchor tekstów linków pozyskiwanych dla strony. Realizując to podejście w większym stopniu do takich działań wykorzystywane jest zamieszczanie linków pozycjonujących w komentarzach […]

Stanowisko Google w sprawie wywiadów Andre Weyher’a

Na blogu Cezzy’ego można było ostatnio przeczytać w języku polskim wywiad z byłym pracownikiem SQT – Andre Weyher’em – byłym pracownikiem Google z SQT. June 2010 – May 2012 (2 years) Member of the search quality team. Responsible for maintaining the quality of Google’s index and organic search results. Pierwszy wywiad, opublikowany w oryginale na blogu James’a Norquay’a, przeszedł u nas bez większego […]