Blog

Pozycjonowanie stron dla klientów 1&1 – tajny kod w użyciu :)

Po tym, jak Karol na koniec roku zwrócić uwagę na ciekawą ofertę 1&1 z zakresu pozycjonowania postanowiłem wybadać temat i dowiedzieć się, o jaki to tajemny kod może chodzić. Niestety, mimo korespondencji emailowej z 1&1 nie udało mi się uzyskać odpowiedzi na pytanie, jakie znalazłem na tej stronie nasze narzędzie wygeneruje dla Ciebie kod, który wystarczy tylko dodać do swojej strony by była ona lepiej postrzegana przez wyszukiwarki. W odpowiedzi uzyskałem tylko następujące stwierdzenie Niestety […]

Czy usuwać atrybut nofollow dla komentarzy na blogu? Lepiej się dobrze zastanowić…

Od jakiegoś czasu niektórzy blogerzy zachęcają swoich czytelników do aktywnego komentowania – po przekroczeniu pewnej, określonej w ustawieniach pluginu (WordPress) liczby komentarzy link w podpisie zmienia atrybut – z nie mającego żadnego wpływu na SERPy atrybutu nofollow (ustawienie domyślne WordPressa) na … dofollow. Czy warto instalować u siebie taką wtyczkę? Moim zdaniem nie. Po pierwsze – zachęcanie kogoś do komentowania w w/w sposób oznacza, że .. nie pisze się na tyle atrakcyjnie, […]

Czy strony błędu 404 szkodzą stronie – stanowisko Google

Temat został już dawno poruszony, ale, jak widać JohnMu jest nadal męczony o to, co widać po dzisiejszym wpisie na Google+. Wydawało mi się, że wpis, o którym mówił, już kiedyś poruszałem, ale musiał się „zapodziać” – więc niniejszym „nadrabiam zaległości”. Poniżej streszczenie najważniejszych kwestii – każdego jednak zachęcam do przeczytania oryginału – wpisu na G+ oraz na blogu Google. Najważniejsze – błędy 404 nie szkodzą stronie – niezależnie […]

Depozycjonowanie stron internetowych jako czyn nieuczciwej konkurencji – uzyskiwanie danych sprawcy

W poprzedniej części niniejszej opinii wskazywaliśmy, że praktykę depozycjonowania stron internetowych można kwalifikować jako czyn nieuczciwej konkurencji, w konsekwencji czego podmiot, którego dobro prawne zostało naruszone może domagać się od sprawcy: By jednak ten rozbudowany katalog roszczeń nie pozostawał iluzoryczny konieczne jest uzyskanie danych naruszyciela, przeciwko któremu będzie można skutecznie dochodzić ich w postępowaniu cywilnym. Jak już powszechnie wiadomo żaden z użytkowników Internetu nie jest anonimowy, […]

Zniknęły linki prowadzące do strony w Narzędziach dla Webmasterów

Dzisiaj okazało się po raz kolejny, że w dyskusjach, jakie są prowadzone na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, należy podawać zawsze adres strony. Inaczej można nie dojść do konstruktywnych wniosków lub też, co ma czasami miejsce, stracic czas na jałowe dyskusje „co by było, gdyby”. Użytkownikowi zniknęły w Narzędziach linki prowadzące do witryny. jeszcze dzis rano do mojej strony w panelu webmastera wyswietlalo sie ok 37 tys linkow natomiast teraz brak wynikow co mogło […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – description

W poprzednim wpisie dotyczącym optymalizacji strony sklepu internetowe skupiłem się na title. Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google – tym razem omówię meta tag description. Jaką rolę pełni description w strukturze strony Description w sklepie internetowym zachęca internautów do kliknięcia w wynikach wyszukiwania w link prowadzący do strony,  w bezpośredni sposób wpływając na ruch kierowany na stronę z SERPów. Rzucające się […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – Title

Niniejszym wpisem zaczynam ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Zdaję sobie sprawę, że temat optymalizacji sklepu internetowego jest „tematem-rzeka” – ale mam nadzieję, że podzielenie się swoją wiedzą z tego zakresu sprawi, że przynajmniej podstawowe elementy, tak często zaniedbane przez webmasterów, będą na właściwym poziomie. Zaczynamy od Title. Jaką rolę pełni title w strukturze strony Title w sklepie odgrywają bardzo ważną rolę – informuje roboty […]

Jak wykryć złe linki prowadzące do strony

Google stoi na stanowisku, że potrafi sobie poradzić z wykrycie i zdewaluowaniem (ewentualnego, negatywnego wpływu) na naszą domenę. Aczkolwiek (koniec 2019 roku) sugeruje, że jeżeli tych linków jest dużo, to warto je przeanalizować i dodać do disavow toola – na wszelki wypadek 🙂 W niedawno opublikowanym wpisie pokazałem, w jaki sposób można sobie z nimi poradzić – w sytuacji, gdy owe linki były dziełem własnych działań pozycjonerskich lub firmy SEO – […]

Jak usunąć złe (nienaturalne) linki prowadzące do strony

Aktualizacja: 10-04-2020 Od czasu wprowadzenia przez Google Narzędzia do usuwania linków proces czyszczenia złych odnośników prowadzących do strony został ułatwiony. Jednak  praktyka pokazuje, że nie jest on taki łatwy, jakby się to mogło wydawać. Nie będę opisywał we wpisie szczegółowo narzędzia, któremu poświęciłem na blogu sporo czasu (jeżeli chcesz dokładnie zapoznać się z tematem proponuję, abyś zobaczył wszystkie wpisy na ten temat). W artykule chciałbym skupić się na samym procesie usuwania […]

Depozycjonowanie stron jako czyn nieuczciwej konkurencji

Publikując wywiad z Kasparem w lutym 2012, podczas którego padły słowa (SM) 11) Od dawna Google stoi na stanowisku, że linki przychodzące nie szkodzą. Jak należy zatem rozumieć komunikat z Narzędzi Google dla Webmasterów o „wykryciu nienaturalnych linków” prowadzących do strony? Kiedy taka sytuacja może mieć miejsce? (KS) W przeszłości byliśmy zdania że negatywne SEO nie jest możliwe, przynajmniej nie bez naruszeń prawnych. W chwili obecnej wychodzimy z założenia że nie jest ono wykluczone, […]

Cechy dobrej firmy SEO – według DailySeoblog

Ciekawy artykuł znalazłem na Dailyseoblogu. Artykuł przybliża cechy, jakie zdaniem Mani Karthika powinny charakteryzować dobrą firmę SEO. Ujęte są one w postaci 6 maksym. Nie próbuj uszczęśliwiać wszystkich. Już dawno zauważyłem, że nie każdy potencjalny Klient powinien stać się moim Klientem. Zobacz, jakie są oczekiwania osoby, która zwróciła się do Ciebie o wycenę usług SEO. Ceń czas Klienta – ale swój także. Powiedz „Nie” wtedy, kiedy […]