Blog

Jakimi tematami natury prawnej z zakresu e-commerce – SEO/SEM – jesteście zainteresowani?

Dział Prawny na blogu zaczyna dynamicznie się rozwijać – pojawiło się w nim już kilka opinii prawnych, które wzbudziły spore zainteresowanie poruszanymi tam tematami. Na początek pojawiły się tematy, które były sugerowane w rozmowach, emailach, czatach. Dlatego pierwsza opinia dotyczyła charakteru depozycjonowania – jak wykazano jest to czyn nieuczciwej konkurencji. Dzisiaj pojawiła się kolejna – dotycząca odpowiedzialności osoby, która zleca firmie […]

Czy za depozycjonowanie można pociągnąć do odpowiedzialności Klienta firmy SEO?

Niniejsza opinia jest próbą odpowiedzi na wątpliwości natury prawnej jakie pojawiły się we wpisie „Czy Klient może pociągnąć firmę pozycjonerską do odpowiedzialności za spadki w Google?„. Zadano tam pytanie: „Czy Klient MOŻE POCIĄGNĄĆ firmę pozycjonującą do odpowiedzialności za spadki w Google?” Tymczasem, z prawnego punktu widzenia, istotniejsza jest odpowiedź na nieco przewrotnie przeformułowaną wersję tego pytania, a mianowicie, „Czy Klient MOŻE ZOSTAĆ POCIĄGNIĘTY do odpowiedzialności za działania depozycjonujące konkurencję […]

Na co zwracać uwagę zawierając umowę o pozycjonowanie strony – najczęstsze błędy formalne

Wskazane w artykule błędy formalne mają zastosowanie w umowach, jakie firmy podpisują między sobą – nie tylko umowach dotyczących pozycjonowania stron. Bardzo często wynikające z tych błędów problemy wynikają z niedopilnowaniem często oczywistych kwestii. Adwokat Dariusz Gradzi zwraca uwagę na podstawowe kwestie, które należy mieć na uwadze na etapie zawierania umowy. Niewłaściwe oznaczenie strony umowy Przy zawieraniu umowy kluczowe znaczenie ma prawidłowe oznaczenie jej stron. […]

Polski Rejestr Przedsiębiorstw – p-r-p.pl – gwarantuje pozycje w TOP10 w Google

Krótki wpis, który ma nawiązać do publikacji Łukasza na Google+. otóż miał on „przyjemność” rozmawiać z telemarketerką z firmy Polski Rejestr Przedsiębiorstw – adres serwisu p-r-p.pl Właśnie jestem po długiej rozmowie, w trakcie której dowiedziałem się, że za jedyne 299 zł brutto przez 3 lata będę miał szanse na top10 w Googlu. Szanse tą daje mi wizytówka w serwisie p-r-p.pl, która będzie pojawić się na 50 wybranych przeze mnie fraz – słów kluczowych. Ponoć w umowie jest […]

Czy warto zmieniać firmę SEO z powodu cięcia kosztów?

Do napisania wpisu skłoniły mnie sytuacje, z jakimi  spotykam się się od pewnego czasu. Otóż Klienci firm SEO tnąc koszty decydują się na rozwiązywanie umów z firmami SEO, które je obecnie pozycjonują, szukając tańszych wykonawców. Jak zadaję osobom, które się ze mną kontaktują, pytanie, czy wiedzą, że zmiana firmy SEO zawsze spowoduje pewne, niekiedy mocne, perturbacje w Google, to bardzo się dziwią… Nic dziwnego. Nie wszyscy wiedzą […]

Czy Klient może pociągnąć firmę pozycjonującą do odpowiedzialności za spadki w Google?

Do napisania niniejszego wpisu o tym tytule skłonił mnie artykuł u Cezzy’ego, którego puentę można zawrzeć w tym fragmencie kto bierze odpowiedzialność za filtry, bany i inne restrykcje Google? Właściciel serwisu. To on zostanie ukarany za łamanie regulaminu Google. (…) w żadnej umowie na pozycjonowanie nie widziałem takiego paragrafu – o odpowiedzialności za skutki pozycjonowania! Faktycznie, także i ja nie spotkałem się do tej pory z zapisem w umowie, który dopuszczałby przyjęcie odpowiedzialności finansowej firmy SEO za spadki w Google pozycjonowanego […]

Dlaczego Google nie chce dać webmasterom dostępu do not provided?

Zgodnie z zapowiedzią na blogu Google od wersji 25, która na razie jest w fazie beta, także wejścia z przeglądarki Chrome zostaną „opatrzone” (not provided).  Doprowadzi to do dalszego wzrostu „(not provided)” w Google Analytics – dzisiaj udział ten u mnie przekracza 76%. A przypomnę, że udział ten miał być na poziomie poniżej 10%, o czym możemy przeczytać tutaj. Jak widać wyszło … „inaczej”. Ciekawy jestem, dlaczego. Oraz – dlaczego jakoś […]

Profil Firmy Google (wizytówka) to usługa w 100% bezpłatna

Problem pobierania opłaty za przedłużenie ważności „wizytówki” istnieje od wielu już lat i mimo, że coraz trudniej oszustom przekonać nieświadomych przedsiębiorców do wykupienia u nich takiej usługi, to jednak nadal zdarza mi się rozmawiać z osobami, które piszą do mnie z pytaniem, czy dobrze zrobiły, że zapłaciły jakiejś firmie za bycie na Mapach Google. Problem dotyczący wykorzystywania niewiedzy oraz łatwowierności właścicieli firm i pobierania opłaty za coś, co w rzeczywistości jest darmowe (czyli tzw. „przedłużenie […]

Jak nie dać się zrobić „w konia” przez firmę SEO na etapie wyboru oferty

Jak widzę, co niektórzy „specjaliści” oferują swoim Klientom, to się zastanawiam, czy robią to świadomie, czy … mają aż tak duże braki w edukacji, o etyce już nie wspominam. Oferowanie czegoś, co się najzwyczajniej w świecie nie sprawdza jest nietaktem, ale przegięciem – przez duże „P”. Ale po kolei. Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie powinno Klientowi dać to, czego on oczekuje – zamówienia, sprzedaż, pozyskanie nowych Klientów itp. Celem pozycjonowania nie jest TOPX, o czym i Klienci, i firmy […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – keywords

Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Tym skupiłem się na meta tagu keywords. Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne – meta tag keywords nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Niedawno pojawiło się stwierdzenie, ze strony byłego pracownika Google, że jest inaczej, że Google czyta zawartość tagu, aby lepiej zorientować się co do zawartości strony, Część rodziny SEO […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – tekst

Dzisiaj kolejny wpis składający się na ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Tym razem skupiłem  się na najbardziej chyba niedocenianym elemencie sklepu – tekście. Równo rok temu Kaspar w wywiadzie dla Mensis powiedział takie słowa Mogę się podzielić spostrzeżeniami, z jakimi błędami się  często spotykam. Powielanie treści, często przejmowanych od producenta 1-1, jest nagminne. Jeżeli oferta sklepu jest identyczna […]

Sporo osób chce depozycjonować strony swojej konkurencji

Jak pokazuje analiza fraz, po których następują wejścia na bloga ostatnio zauważam „zwiększone zainteresowanie” depozycjonowaniem gdzie umiescic link aby zbanowac strone czy można przekierować swoje zbanowane domeny na stronę konkurencji jak zaspamować stronę (o wejściach z fraz „jak zaspamować email” nie wspominam…) „Wielbicielom” depozycjonowania delikatnie przypominam, że depozycjonowanie to czyn nieuczciwej konkurencji, z wynikającymi z tego konsekwencjami prawnymi, o których można więcej przeczytać w opinii prawnej na ten temat. Sugeruję takim […]