Blog

Po użyciu disavow toola strona po Pingwinie 2.0 „odżywa”

Przeglądając zagraniczne blogi i fora trafiłem na ciekawy wpis. Jak utrzymuje jego autor (znajdziemy tam kilka case’ów, ale skupić się chciałem na jednym) zawiera on dowód na to, że narzędzie do zrzekania się linków – disavow tool – działa. Jak czytamy This site (…) was severely affected by Penguin 1.0.  The site had many keyword rich anchor texted links pointing to it as a result of embeddable […]

Jak i gdzie zdobywać wartościowe linki do strony?

Do napisania tego wpisu natchnęło mnie … zapytanie, jakie przed chwilą widziałem w Google Analytics: „Jak zdobywać wartościowe linki?” Hm – odpowiedź jest prosta i … trudna zarazem. Na pewno wartościowymi linkami nie są linki z katalogów SEO. Unikałbym zwłaszcza wszelkich „grup”, które – z informacji, jakie posiadam – pozaliczały (nie wszystkie oczywiście) spadki PR po ostatnim updacie algorytmu – Pingwin 2.0. Spadek czy wyzerowanie PR to „typowa kara”, jaką nakłada Google, […]

Odpowiedzialność blogera za zniesławienie

Bloger Krzysztof Ziółkowski opublikował informację, że firma Sunrise Systems złożyła przeciwko niemu prywatny akt oskarżenia za zniesławienie (informacja 23 maja 2013 r. dostępna tutaj: http://www.forum.optymalizacja.com/topic/177615-sunrise-system-mnie-jednak-pozwal-%3B/). Stąd kilka słów na temat dziennikarstwa, blogowania, naruszania dóbr osobistych i zniesławiania. Wiem, że ten blog jest głównie o SEO, ale to … przede wszystkim blog, więc tym razem więcej będzie o samym blogowaniu, a mniej o pozycjonowaniu. Dużo ostatnio słyszy się o końcu […]

Dajesz dostęp do domeny w Narzędziach? Uważaj, jaki adres email wpisujesz

Czytałem niedawno wątek na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w którym osoba zgłaszała, że widzi w swoich Narzędziach nieswoje domeny. Podejrzewała bug i zgłosiła ten fakt do sprawdzenia. Postanowiłem sprawdzić, czy jest to rzeczywiście bug leżący po stronie Google – udało mi się skontaktować z Johnem, który stanowczo wykluczył taką sytuację  I haven’t ever seen a case where it was an error on our side. John miał rację – po zdobyciu […]

Pingwin 2.0 już jest. Czy spełni oczekiwania? Co przyniesie?

Wczoraj miałem cołodzienny wyjazd, dzisiaj awaria prądu – jakby Google chciało uśpić „moją czujność” :). Widać, że ostatni wysyp komentarzy i wczorajsze skoki pozycji nie były bez powodu – Google w końcu wdrożyło zapowiadany update Pingwina, któremu nadano nazwę 2.0 – ponieważ jest to prawdziwy update, a nie tylko „odświeżenie danych” Na swoim blogu Matt krótko napisał, że wpływ Pingwina na SERPy będzie w Stanach nieznaczny About 2.3% of […]

Hangout z Johnem Muellerem – 21-05-2013

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem. Padło wiele ciekawych pytań, poruszano różne tematy. Niestety z przyczyn sprzętowych nie udało mi się dzisiaj połączyć – a bardzo chciałem „pomęczyć Johna” na temat wiadomości, o której pisałem ostatnio kilka razy, przypomnę jej treść Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących do Twojej witryny są stosowane techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Nie chcemy ufać linkom, które są nienaturalne lub sztuczne, radzimy […]

Jesteśmy w przededniu Pingwina 2.0?

Dzisiaj dostałem kilka powiadomień od Google. Dotyczyły one stron, które swego czasu zanotowały spadki z tytułu nienaturalnych linków przychodzących – przy czym witryny te nie dostały powiadomienia o nienaturalnych linkach przychodzących. Działania Google zostały skierowane na linkujące domeny, nie na domenę docelową, co potwierdziło wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie. Otrzymany dzisiaj komunikat  namierzyłem pierwszy raz 25 kwietnia. Przypomnę jego treść: Wykryliśmy, że przy niektórych linkach prowadzących […]

Domena w spadku po pozycjonerze zniknęłą z Google? Sprawdź Narzędzia dla Webmasterów

Kolejny dowód na to, jak nisko upadają różnego rodzaju „specjaliści SEO” w dzisiejszych czasach, którzy nie mogą znieść, że ktoś rozwiązał z nimi umowę. Są w stanie zrobić „wszystko”, aby odpłacić Klientowi. Wszystko tzn. „wystrzelić” taką stronę w kosmos. Zobaczmy przykład na bazie tego oto wątku z Forum Google. Webmaster pyta, dlaczego strona zniknęła z Google? Strona do końca września 2012 była w top 10 i była prawidłowo indexowana. Na początku […]

Jak poprawnie dodać do disavow pliku domenę z polskimi znakami

Do tej pory nie miałem takiej sytuacji, aby w pliku disavow zrzec się domeny z polskimi znakami. Zostałem jednak zapytany o to, jak to zrobić – i już śpieszę z odpowiedzią. Mamy dwie możliwości w tym zakresie wpisujemy po prostu domenę, z polskimi znakami – Google powinno sobie z tym poradzić. Warunek – kodowanie musi być UTF-8 bezpieczniejsze rozwiązanie – konwertujemy jej nazwę na Punycode – zamieniając tym samym […]

Jak zniszczyć sobie profil linków? Wystarczy skorzystać z „promocji” w systemie/giełdzie linków

Do napisania tego wpisu skłonił mnie Tomek, który dzisiaj na swoim blogu wskazał przykład tego, w jaki sposób Klienci systemów, nieświadomi skutków używania SWLi/giełd linków, niszczą profile linków swoich stron, narażając je tym samym na filtry w Google. „Wszystkiemu winna jest promocja”. Dostaliśmy ofertę na email zamieszczenia bannera, linku, wpisu na blogu za śmieszne małe pieniądze. Oczywiście każdy link jest dofollow z odpowiednim slowem kluczowym Aż szkoda […]