Blog

MozCast pokazuje nam zmiany w algorytmie. Pytanie: „I co z tego”?

Serwis MozCast, jak czytamy na stronie programu, to „pogoda pokazująca turbulencje w algorytmie Google. Im jest cieplej i burzowo tym większe zmiany w rankingu”. a weather report showing turbulence in the Google algorithm (…). The hotter and stormier the weather, the more Google’s rankings changed. Pytanie, jakie chcę postawić brzmi: „No i co z tego”? Czy to, że wczoraj było „90 stopni i wiało” sprawi, że ktoś zmieni podejście do promocji swojej […]

Nie mogę się doczekać, kiedy ten projekt Google wejdzie w życie

Nie tak dawno temu – tydzień? – wyraziłem na mediach społecznościowych swoją opinię, że Google powinno w przypadku linków podjąć decyzję o niekaraniu za złe linki, ale o … całkowitym skasowaniu mocy, jaką te linki za sobą niosą. W związku z małym „unieruchomieniem fizycznym” zamiast przed Świętami fizycznie popracować mam „tylko” możliwość postukania w klawiaturę – przeglądam różne projekty i strony, które zostawiłem sobie do przejrzenia „na później” i … o to kolejny ciekawy news – […]

Wpisy gościnne coraz bardziej na cenzurowanym w Google

Po raz kolejny Matt zdecydował się na nagranie poświęcone wpisom gościnnym. Moim zdaniem świadczy to wyraźnie o tym, że temat nie jest wcale tak mało ważny, jakby to się mogło niektórym osobom wydawać; a sama idea guest bloggingu przekroczyła – jak to mogliśmy obserwować niejednokrotnie – granicę, po przekroczeniu której Google zaczyna bardziej interesować się danym tematem. Jak to z reguły bywa – wraz z coraz większym zainteresowaniem danym sposobem […]

Nie usuniesz linków z zaplecza? Zapomnij o wyjściu z filtra

W kontekście ostatnich powiadomień o odrzuceniu próśb o ponowne rozpatrzenie, z jakimi spotkać się można teraz bardzo często w różnych miejscach Internetu na szczególną uwagę zasługuje wypowiedź Karoliny z Google, która dzisiaj jasno dała do zrozumienia, co jest potrzebne do wyjścia strony z filtra – a mianowicie usunięcia linków z zapleczy. Na Forum Google dla Webmasterów użytkownik cat11 zwrócił uwagę, że linki wskazywane w odrzuceniu RR jako nienaturalne nie są nimi w 100% – nie zgadza […]

Anchor będący nazwą firmy przykładem nienaturalnego linka

Google zwiększa w ostatnich dniach czułość algorytmu i … robi się ciekawie – jak czytamy dzisiaj na Forum dla Webmasterów strona dostała powiadomienie o nienaturalnym linku, którego anchor jest … nazwą firmy Do dzisiaj wydawało mi się to poprawne, ale jak dostałem w dniu dzisiejszym przykład złego linku: http://stanikomania.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?152 gdzie link jest do mnie na „Soyelle”. Tym bardziej, że jak wprowadzaliśmy się na rynek zrobiliśmy pokaz w Warszawie produktów, o czym pisała […]

Google każe bardziej przyłożyć się do prośby o ponowne rozpatrzenie

Dzisiaj branżę zelektryzowały komunikaty, jakie Google wysyła od niedawna webmasterom, których prośba o ponowne rozpatrzenie została rozpatrzona negatywnie. Pierwszy wspomniał o nim Damian Lutowski. Potem i ja dostałem go dla jednej domeny – i mogłem się do niego odnieść. Przypomnijmy najważniejsze (moim zdaniem) fragmenty z powiadomienia: Jeśli nie będziesz mógł usunąć jakichś linków do witryny, możesz skorzystać z narzędzia do zrzekania się linków. Pamiętaj jednak, że zrzeknięcie się linków to za mało, […]

Błędy indeksowania dla użytkowników smartfona i telefonu w Narzędziach dla Webmasterów

W Narzędziach dla Webmasterów pojawiła się nowa, ciekawa funkcja – informowanie o błędach indeksowania w podziale od teraz na Sieć, Smartfon oraz telefon z internetem. Ponieważ nie namierzyłem na stronach, które sprawdzałem, wszystkich opcji związanych z ruchem mobilnym, poniżej przykład tego, co możemy zobaczyć w dziale smartfon Zwłaszcza trzecia pozycja, faulty redirect jest warta uwagi – jak czytamy na SearchEngineLand  A faulty redirect is a smartphone-specific error that occurs […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważna rzecz w sklepie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi podczas jednego z HO z Johnem nawet składający się z kilku tysięcy stron serwis może spokojnie egzystować bez sitemapy – przy założeniu jednak , że linkowanie wewnętrzne jest dobrze zaimplementowane. Złe linkowanie wewnętrzne nie tylko nie sprzyja szybkiemu indeksowaniu nowych stron, ale i zmian dokonywanych na stronach produktowych – o ile nowe produkty często znajdują się na stronie głównej czy też […]

Kiedy Google nie pozwoli nam wysłać prośby o ponowne rozpatrzenie

Zanim Google zmieniło formularz prośby o ponowne rozpatrzenie jedna rzecz była pewna – formularz miał limit znaków i próba wklejenia zbyt dużej ilości tekstu lub też napisania więcej niż „Google pozwalało” kończyło się na tym, że kursor stawał w miejscu i wiedzieliśmy od razu, co jest nie tak – trzeba było przerobić treść i część jej wrzucić do Dokumentów Google. Wraz z wprowadzeniem nowego rozwiązania, zgodnie z którym prośbę można […]

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – przekierowanie 301

Nie bez powodu kolejny wpis z tego działu poświęciłem przekierowaniu 301. Zaznaczę od razu, że nie dotykam takich absolutnych podstaw jak ustawienie preferowanej wersji serwisu (z czy bez www) czy ustawienie przekierowania z index.php na „/”. We wpisie chciałbym skupić się na traktowanemu bardzo po macoszemu zagadnieniu, jakim jest przejście sklepu internetowego na nowy silnik/nowy układ graficzny – niosący za sobą zmianę struktury adresów url. Mimo, że od lat mówi się i pisze przy byle […]

Czy disavow tool zawsze działa? Nie – to tylko sugestia dla Google

Na temat testów w tym zakresie wiele osób już napisało wpisy – dwa miesiące temu Cyrus opisał case (który omówiłem na blogu), w którym pokazywał, jak użycie disavow toola może doprowadzić do spadku widoczności strony. We wpisie sugerował on, że DT działa w dwóch przypadkach 1) przy rozpatrywaniu RR 2) przy aktualizacjach Temat poruszył także ostatnio Marek, który m.in. napisał Działanie Disavow Tool jest trochę nieobliczalne – […]

Wykorzystywanie certyfikatów Google na stronach z ofertą pozycjonowania

Parę dni temu psiałem o tym, jak to Nazwa.pl i Sunrise System nawiązały współpracę. Nie widzę w tym nic dziwnego – to normalne, że dwie firmy, świadczące usługi powiązane ze sobą, nawiązują porozumienie/współpracę. Chciałbym odnieść się do jednej, ale jakże ważnej kwestii, która przy okazji tej współpracy po raz kolejny wypłynęła – wykorzystywaniu informacji o certyfikatach Google w sposób … mogący wprowadzić w błąd potencjalnych Klientów zainteresowanych usługą pozycjonowania. We wpisie powiedziałem, […]