Blog

Sentione – narzędzie do monitoringu marki w Internecie

Od pewnego czasu używam SentiOne – narzędzie do monitoringu marki w Internecie. Jest to narzędzie konkurencyjne w stosunku do Brand24, o którym pisałem jakiś wczas temu.  Poniżej moje uwagi i spostrzeżenia, którymi chcę się z Wami podzielić, ponieważ uważam, że warto zwracać uwagę na to, co o nas piszą w Sieci. Podobnie jak to robiłem w przeszłości (dla Brand24 czy SEO Odkurzacza) nie skupiam się we wpisie na printscreen’ach, a na funkcjonalnościach, jakie oferuje omawiane Narzędzie, pod kątem jego praktycznego […]

Pigeon (Gołąb) – czy nowy update Google zakołysze polskimi SERPami?

24 lipca Google wdrożyło nowy update algorytmu, o wdzięcznej nazwie Pigeon (z ang. gołąb). Skąd taka nazwa? Jak czytamy na Searchengineland this is a local search update and pigeons tend to fly back home. „jest to update, który wpływa na wyniki lokalne – (stąd nazwa, ponieważ jak wiemy) gołębie mają zwyczaj wracać do swojego domu” Poza tym samo Google nie zdecydowało się nadać nazwy, więc SEL […]

Czy można zwiększyć znacznie na stronie ruch z Google bez linkowania? Oczywiście, że tak :)

Do napisania tego wpisu skłoniły mnie coraz większe frustracje ze strony właścicieli stron, których strony lądują w filtrach, co mnie nie dziwi – linki z seokatalogów, precli, „szeptanki” to coś, co dzisiaj nie ma racji bytu… Wielu z nich pyta się, dlaczego tak się dzieje, dodając, że przecież bez linków się nie da ! Czy aby na pewno się nie da? Popatrzmy na poniższy wykres. Przedstawia on ilość wejść na stronę (sklep internetowy) z wyników wyszukiwania w ujęciu dziennym. […]

Od dzisiaj możemy otrzymać dodatkowe informacje od SQT wraz z odrzuceniem prośby o ponowne rozpatrzenie

No i stało się – jak poinformowała dzisiaj na Twitterze Karolina Kruszyńska od teraz jeżeli (odpukać) Google odrzuci naszą prośbę o ponowne rozpatrzenie możemy oczekiwać, że wraz z nią pracownik SQT przekaże nam dodatkowe informacje przydatne właścicielowi witryny w procesie wychodzenia z ręcznego filtra. Od dziś polscy Webmasterzy mogą dostawać dodatkowe notki w wiadomościach o odrzuconych Prośbach o Ponowne Rozpatrzenie. #RR — Karolina Kruszyńska (@karo_krus) lipiec 21, 2014 Dzięki […]

Tester pliku robots.txt – nowa opcja w Narzędziach dla Webmasterów

Google nie ustaje w rozbudowywaniu swoich Narzędzi dla Webmasterów – jak poinformowano włąśnie na Webmaster Central Blogu od dzisiaj mamy nową opcję – tester pliku robots.txt. Znajdziemy ją w sekcji Indeksowanie Po kliknięciu mamy informację o tym, czy nasz plik jest „zdrowy” Ale to nie wszystko – teraz możemy w prosty i .. obrazowy sposób sprawdzić, czy dany adres jest blokowany przed Googlebotem. Pod w/w ekranem znajdziemy drugi wpisując w polu adres strony, […]

Jak rozwiązać umowę o pozycjonowanie?

Z umowami na pozycjonowanie stron bywa różnie – zdarza się, że są podpisywane w sytuacji, gdy nie powinny być podpisane, ponieważ strona już znajduje się na określonych pozycjach w Google, co sprawia, że Klient płaci za coś, do czego firma pozycjonująca nie przyczyniła się w żadnym stopniu. Zdarza się też, i to znacznie częściej, że Klient nie wie, co jest robione przy jego stronie, a wszelkie próby zdobycia informacji od firmy kończą się stwierdzeniem: „Nie możemy powiedzieć, to nasze […]

Ochronaseo.pl – nie można zapewnić 100% ochrony przed filtrem …

Tytuł wpisu, zainspirowany wpisem Pawła Gontarka na profilu jego bloga na Facebooku, nawiązuje do serwisu, który powstał, jak czytamy na stronie,  w celu zapewnienia ochrony domen przed filtrami. Ponieważ z Google i z filtrami mam do czynienia od lat postanowiłem przyjrzeć się bliżej sprawie. Na głównej stronie serwisu Ochronaseo.pl rzuca się w oczy slogan reklamowy Skuteczna ochrona Twojej strony internetowej przed nienaturalnym linkowaniem, filtrem Google oraz spadkiem w wynikach wyszukiwania Myślę sobie: „Skuteczna?” […]

E-weblink zamraża statystyki. Po raz kolejny. Google znowu celnie dotknęło system?

Wczoraj poszła kolejna fala ręcznych filtrów od Google na strony, które używają do promocji nienaturalnych linków. Po pewnym czasie zaczęły pojawiać się informacje o banowaniu stron zapleczowych emitujących linki z polskich SWLi. A dzisiaj  na Forum PiO poświęconego temu systemowi wymiany linków twórca e-weblinka napisał krótko „No dobra Panowie, zegary zostały zatrzymane na okres 14 dni.” O co chodzi? W wyniku wczorajszej fali filtrów e-weblink, jeden z polskich systemów […]

Fala powiadomień o filtrach za linki – powtórka 3 lipca 2013 roku?

Wczoraj na blogu Google Karolina Kruszyńska napisała wpis zawierający przydatne informacje dla osób, które piszą prośby o ponowne rozpatrzenie dla witryn ukaranych za łamanie Wskazówek Google dla Webmasterów. Po przeczytaniu wpisu, który zwracał uwagę na konieczność podjęcia określonych działań w przypadku, gdy nasza domena otrzyma filtr, pomyślałem sobie: „Czyżby ten wpis był napisany pod coś, co będzie miało niedługo miejsce, jak to już w przeszłości bywało?”. Nie znalazłem […]

Pozycjonowanie naturalne w Google – nowy sposób na wprowadzanie Klientów w błąd

Do napisania wpisu skłoniła mnie Ewelina, która na swoim profilu umieściła link do firmy, która reklamuje się jako oferująca usługi naturalnego pozycjonowania. Po wejściu na stronę widać od razu, jak strony osób, które nie znają meandrów SEO, są narażane na niebezpieczeństwo ukarania ich przez algorytm. Rzekome naturalne pozycjonowanie oparte jest bowiem na czyli na technikach, które od lat znane są z tego, że … łamią Wskazówki Google dla Webmasterów. Wszystko przedstawione w formie […]

Dlaczego w Search Console nie widzę linków przychodzących

Często spotykam się z tego typu pytaniem. Powodów jest kilka, od tych najbardziej prozaicznych, jak to, że domena jest nowa, więc Google nie posiada o niej jeszcze żadnych informacji, po drugą skrajność, gdzie mamy do czynienie z błędem algorytmu. Pośrodku zaś jest kilka dodatkowych przyczyn 🙂 Jest ich co najmniej kilka: Domena jest młoda ten przypadek jest jasny i nie wymaga dłuższego komentarza – skoro domena została […]

Jak osiągnąć 1 miejsce w Google w 4 dni – mailing Firmy.net

Niektóre osoby dostały właśnie emaila o poniższej treści Zdobądź pierwsze miejsca w Google, dzięki katalogowi produktów i usług! Zobacz krótkie video, na którym krok po kroku pokazujemy, jak dodać i nazwać produkt lub usługę, tak aby po czterech dniach zdobyć pierwsze miejsce w Google! Poznaj sekret wysokich pozycji w Google! Mailing jest kierowany do zarejestrowanych użytkowników serwisu Firmy.net. Zawiera film instruktażowy, który pokazuje użytkownikom posiadającym wizytówkę w Firmy.net jak […]