Blog

Czy dobry serwis potrzebuje „polskiego content marketingu” ?

Od kiedy Google zaczęło coraz bardziej dotkliwie, a co za tym idzie, też częściej karać strony za stosowanie przy ich pozycjonowaniu np. linków z tzw. money keyword (fraz nastawionych stricte pod SEO – np. nieruchomości kraków) sporo firm SEO  przerzuciło się na tzw. content marketing (pojęcie zostanie omówione w dalszej części wpisu). Niestety, ale jak to zwykle bywa branża z jednej skrajności wpadła się w drugą – dla wielu osób […]

Czy Google wdrożyło 5/6 sierpnia kolejnego PIngwina ?

Zauważyłem mocne ruchy w pozycjach, jakie analizowane przeze mnie strony zajmowały w Google. W podanych dniach (nie jestem w stanie stwierdzić na 100%, czy to był 5, czy 6 sierpień – skłaniam się ku 5-tce) wiele stron zanotowało zmiany pozycji, w niektórych przypadkach były to zmiany bardzo gwałtowne. Dlaczego umieściłem w tytule Pingwina? Po parudniowej analizie myślę, że mogę postawić następujące tezy strony kiedyś pozycjonowane, po ręcznych filtrach, z których wyszły nawet rok […]

Google Moja Firma – nowy wygląd wyników lokalnych w SERPach

Od paru dni Google serwuje nam nowy wygląd firm w wynikach wyszukiwania, które znajdują się w usłudze Google Moja Firma – obecnie w większości przypadków prezentowane są tylko 3 firmy Najczęściej – ponieważ dla niektórych zapytań Google pokazuje tylko jedną firmę   W drugim przypadku lokalna firma jest :wpleciona” w wyniki wyszukiwania w mniej rzucający się sposób. Warto zauważyć, że lepiej niż do tej pory prezentowana jest informacja o posiadaniu […]

Googlebot nie może uzyskać dostępu do plików CSS i JS w witrynie – nowy komunikat Google

Po kilku dniach od wprowadzenia komunikatu o poprawie na stronie kwestii związanych z ruchem mobilnym Google serwuje nam nowy rodzaj powiadomienia – tym razem zwracający uwagę webmastera na zablokowane zasoby w CSS i/lub JS. Temat blokady tych zasobów ostatnio jest poruszany np. na hangoutach z Johnem, na których wskazuje się niebezpieczeństwo dla witryny związane z blokadą tych zasobów przed Googlebotem W celu zapewnienia optymalnego renderowania i indeksowania stron zawsze umożliwiaj Googlebotowi […]

Apel do firm i agencji SEO – przestańcie robić zaplecza z cudzych for i blogów

Nie tak dawno temu pisałem o tym, że w Internecie coraz więcej jest fałszywych czy nieprawdziwych opinii. Jest to zmora polskiego Internetu i liczę, że tak, jak szybko się to pojawiło, tak i szybko zmarginalizuje się – tym bardziej, że z jednej strony coraz więcej osób o tym pisze, a z drugiej – internauci coraz lepiej wychwytują tego typu wpisy, co w długim okresie czasu zamiast dawać linkowanej w ten sposób firmie korzyści naraża ją na śmieszność, […]

Fix mobile usability issues – nowy komunikat w Konsoli Google (Search Console)

Dzisiaj Google zaczęło rozsyłać od popołudnia nowy rodzaj powiadomień – kolejny ukierunkowany na dostosowanie stron pod smartfony. Powiadomienie jest niestety rozsyłane w wersji językowej angielskiej – szkoda, że Google często wypuszcza ostatnie nowości bez ich spolszczenia…) Na podstawie komunikatu dowiemy się które strony w obrębie serwisu stanowią problem – mamy link do Konsoli Google (Search Console) oraz uzyskamy podstawowe wskazówki odnośnie usunięcia błędów. Warte szczególnej […]

Google wzięło na celownik proxy używane przez firmy SEO ?

Od rana daje się zauważyć w branży SEO poruszenie związane z … programami do sprawdzania pozycji w Google. Po raz pierwszy temat zasygnalizował mi Gmail, wysyłając informację o nowym wątku na Forum Pomocy Google dla Webmasterów Ktoś coś wie o jakiś aktualizacjach? 🙂 Komunikat z SeoStation, w SemStorm cały czas skanowanie pozycji, natomiast w WebTools wszystko w miarę normalnie wygląda. Czy po prostu narzędzie się wykopsało? Podobny wątek zauważyłem na jednej […]

Masz klasyczny Google Analytics i Click Shopa? Możesz mieć problem

Niniejszym emailem chciałbym zwrócić uwagę na pewne niebezpieczeństwo, które grozi osobom posiadającym sklep internetowy Clish Shop w Home.pl. Dodam, że opisany przypadek związany jest ze stronami, na których jest zaimplementowany klasyczny kod śledzący Google Analytics. Mimo zablokowania przez Google od 2 kwietnia 2014 roku możliwości generowania klasycznej wersji kodu śledzącego jest on nadal używany na wielu stronach. Nadal nie ma oficjalnych informacji kiedy będziemy zmuszeni zmigrować na wersję […]

Polski content marketing coraz bardziej spamuje Internet – i do niczego dobrego to nie prowadzi

  Od kiedy w 2013 roku Google zaczęło mocniej i bardziej zdecydowanie karać strony za korzystanie w procesie promocji w Internecie z linków z katalogów, precli czy sygnaturek dało się zaobserwować nowy trend – tzw. content marketing. Zgodnie z jedną z definicji content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing […]

Update Pingwina odwleka się w czasie – to bardzo zła wiadomość …

No i nadal nie ma Pingwina..  Liczyłem, że albo w czerwcu, albo na początku lipca Google go w końcu wdroży – a tutaj nic. Mało tego – kilka dni temu Gary Illyes na pytanie, kiedy można się spodziewać wdrożenia jego kolejnej odsłony, odpowiedział krótko – „za parę/kilka miesięcy/pół roku” – w typowo googlowym stylu: tak enigmatyczną odpowiedź można przetłumaczyć na wiele sposobów 🙂 Dlaczego odpowiedź Gary’ego mnie zmartwiła? Ostatni update Pingwina miał […]

Incorrect hreflang implementation – powiadomienie z Google Search Console

Kilka dni temu webmasterzy otrzymali powiadomienia o nieprawidłowej implementacji atrybutu hreflang z adresem URL wersji językowej lub regionalnej. Ponieważ powiadomienia złapały mnie na autostradzie we Włoszech dopiero dzisiaj znalazłem czas, aby zgłębić temat. Jak czytamy w materiałach pomocy Google poświęconych temu zagadnieniu Jeśli masz kilka wersji językowych adresu URL, strona w każdym z języków musi identyfikować wszystkie pozostałe wersje językowe, nawet samą […]