Blog

Czy po zakończeniu umowy firma SEO może cofnąć zmiany optymalizacyjne ze strony

Kwestia usuwania ze strony Klienta przez firmą SEO zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek treści (po zakończeniu umowy), którą poruszyłem we wpisie Czy firma SEO może usunąć ze strony Klienta zoptymalizowane treści po zakończeniu współpracy? wywołała gorącą dyskusję i lawinę komentarzy. Postanowiłem poprosić o opinię dwóch prawników, aby postarać się wstępnie rozeznać ów problem z punktu widzenia kwestii prawnych. Opinia nr 1 „Przeczytaniu treści opracowania na blogu dochodzę do przekonania , że firma pozycjonująca […]

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Żadna firma czy agencja SEO  nie rozwinie sprzedaży w sklepie bez współpracy z Klientem. Jeżeli właściciel sklepu oddaje „swoje dziecko” w 100% w cudze ręce to złe linki, fatalnej jakości opisy kategorii czy produktów, „spam szeptanki” na forach i blogach są tylko kilkoma z możliwych niebezpieczeństw, jakie czyhają na tego, kto zakłada sklep i liczy, ze ktoś inny „odwali za niego czarną robotę”. Dzisiaj e-commerce już tak to nie działa – albo Klient zaangażuje się w rozwój (a co za tym […]

Do ustawiania preferowanej wersji serwisu tagu kanonicznego użyj w ostateczności

Tag kanoniczny to idealne rozwiązanie w sytuacji, kiedy nasz serwis generuje dużą ilość adresów url dla konkretnej strony. Podręcznikowym przykładem jest strona kategorii w sklepie internetowym, który przy włączonym sortowaniu widocznych produktów generuje tyle adresów url, ile jest kombinacji ustawienia sortowania. Mając wdrożony tag kanoniczny temu unikamy indeksowania zduplikowanych treści PLUS mamy kontrolę nad przepływem Pageranku w witrynie – niezależnie od tego, którą wersję sortowania ktoś […]

Podwójne tagi tytułowe i meta opisy w Udoskonalenia HTML – bug w Search COnsole

Google pomaga webmasterom w optymalizacji ich witryn wskazując w Udoskonaleniach HTML duplikaty dla opisów stron lub dla tagów tytułowych. Na podstawie prezentowanych tam informacji (które pojawiają się wtedy, kiedy coś jest „nie tak, jak powinno być”) można poprawić optymalizację serwisu, usuwając duplikaty. Przeglądając dzisiaj informacje dla analizowanej strony w Search Console zauważyłem coś, co nie powinno mieć miejsca.. Podwójne tagi tytułowe Związane było […]

Firma SEO usuwa ze strony Klienta zoptymalizowane treści po zakończeniu współpracy

Niedawno pewna osoba podzieliła się ze mną pewną obserwacją. Po zakończeniu współpracy z pewną firmą SEO z Poznania jej Klient zauważył pewnego dnia, że w jednej chwili zniknęły z serwisu ustawienia związane z optymalizacją, jakie były wykonane przez czas trwania umowy – Title, H1, H2 itp. Uważam to za duże nieporozumienie i podstawę do żądania zwrotu za nakłady w ramach przedmiotowej umowy pozycjonowania. Klient ten zdziwił się bardzo, ponieważ to, że firma […]

Apel do Johna i Garry’ego – zróbcie COŚ z Pingwinem proszę

Ostatni wpis, w którym pokazałem, jak bardzo strona spadła w wynikach wyszukiwania po działaniach dwóch nieodpowiedzialnych firm SEO, sprawił, że postanowiłem za pośrednictwem tego wpisu zwrócić się do Search Quality Team’u w Google,  ponieważ moim zdaniem Google przesadza zmuszając webmasterów, których strony wpadły w tarapaty, czekać prawie 2 lata na Pingwina 4.0 Jest coraz więcej stron, które są trzymane miesiącami w niebycie, mimo, że wszelkie działania naprawcze, zostały wdrożone […]

Jak nieodpowiedzialne SEO może pogrążyć dużą stronę

Niedawno przeprowadzałem analizę działań pozycjonujących wykonywanych przez dwie firmy na tej samej stronie.  W wyniku procesu pozycjonowania serwis został poważnie ukarany przez Google – na stronę został nałożony został filtr algorytmiczny; w jego wyniku ruch z naturalnych wyników wyszukiwania zmalał w ciągu kolejnych kilku lat, o, bagatela 50 x ! Poniższy wykres, przedstawiający ilość dziennych wejść na stronę z naturalnych wyników wyszukiwania w Google, pokazuje dobitnie, co się stało […]

Czy jest sens podmieniać adres url w linkach wychodzących w komentarzach na forach i blogach?

Obawiam się, że zaobserwowana dzisiaj przeze mnie w Search Console sytuacja poddaje w wątpliwość zasadność mechanizmów zabezpieczających serwisy przed umieszczanymi na nich linków wychodzących przez osoby odwiedzające, które polegają na modyfikacji linków wychodzących. Geneza problemu U podstaw podejścia leży zabezpieczenie swojego serwisu przed karą, jaką może nałożyć Google, za nienaturalne linki wychodzące. Nic dziwnego – zwłaszcza w ostatnim czasie wiele serwisów zostało dotkniętych plagą umieszczania komentarzy przez rzekomo „naturalnych internautów”, […]

Google przenosi linki z jednej domeny na drugą w Search Console – przez link nofollow ?

Dzisiaj jeden z czytelników poinformował mnie o zaobserwowanym przez niego zjawisku. Domena A dostałą filtr algorytmiczny. Właściciel postanowił zatem – co się często zdarza – zakupić domenę B, aby postawić na niej ten sam content (treść). W tym celu usunął treść z domeny A, pozostawiając na niej tylko jedną stronę, której kod wyglądał następująco: W kodzie domeny A znajduje się link do domeny B – aby osoby, które kojarzą stary adres strony, […]

SEMSTORM – analizuj konkurencję oraz swoją stronę

W dzisiejszych czasach analizowanie stron bez wsparcia narzędziami mija się w celem – nie będziemy w stanie wyciągnąć właściwych wniosków w optymalnym czasie. Jest kilka narzędzi na rynku, za pomocą których można np. analizować słowa kluczowe, pod które Google widzi daną stronę. Jednym z nich, którego sam używam, jest SEMSTORM. Coraz więcej firm posiada swoją stronę internetową, słusznie wychodząc z założenia, że Internet to ważne miejsce pozyskiwania Klientów. Niestety bardzo często […]

Czy Castorama powinna obawiać się filtra od Google? Case Study by Nowa Koncepcja SEO

Kiedy po raz pierwszy odniosłem się do inicjatywy  zarzucając jej twórcy, że rzeczywistość nie wygląda tak, jak zapisana na stronie internetowej teoria Schematy i działania, które jeszcze rok czy dwa lata temu pozwalały skutecznie promować stronę internetową, w tym momencie nie działają wcale lub tylko na bardzo krótki czas. Co więcej – z każdą kolejną aktualizacją algorytmu wyszukiwarki jest coraz trudniej. Dlatego też powstał projekt Nowa Koncepcja SEO. […]

Pozycja strony w Google w Search Console a w wynikach wyszukiwania

Kilka dni temu pisałem o zmianie, jaką Google wdrożyło w swoim algorytmie.  Była to kolejna w przeciągu miesiąca aktualizacja, która miała na celu zminimalizowanie wpływu zautomatyzowanych działań na wyniki wyszukiwania. Tym razem wpływ na rynek był druzgocący – polskie serwisy oferujące publiczne proxy wykorzystywane do sprawdzania pozycji strony wycofały je (przynajmniej na razie) ze swojej oferty. Ponieważ problemy z działaniem systemów monitorujących pozycje w Google pojawiały się  już wcześniej  […]