Blog

Ahrefs to nie tylko analiza linków, ale także pomoc w rozwoju serwisu

O narzędziu Ahrefs napisałem już kilka wpisów, jednak do tej pory swoją uwagę kierowałem na funkcję, dzięki której to narzędzie dosyć mocno zaistniało nie tylko w polskiej branży SEO – związaną z wyszukiwaniem linków prowadzących do analizowanej strony. Dzisiaj chciałbym pokazać, że Ahrefs można wykorzystać także do budowania strony, wzbogacając ją o treści wyszukiwane przez potencjalnych Klientów Twojej firmy. Analiza profilu linków prowadzących do strony Zacznę jednak tytułem wstępu od tego, co zwróciło uwagę wielu […]

Searchmetrics Essentials – narzędzie online do badania strony oraz konkurencji

Searchmetrics to program, który zwrócił na siebie moją uwagę moją lata temu swoją funkcjonalnością polegającą na pokazywaniu w sposób bardzo estetyczny zmian w widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Był świetnym narzędziem w tym zakresie, ponieważ w czasie, kiedy Google częściej karało strony filtrami ręcznymi możliwość spojrzenia „wstecz” o 6 miesięcy (w bezpłatnej wersji) lub 2 lata (w płatnej) pozwalała postawić własściwą diagnozę stronie, która spadła w naturalnych wynikach […]

Spamerskie dane strukturalne zasobów domeny mogą być wykluczone z wyników wyszukiwania – Google też się myli

Google nie jest nieomylne – algorytm to tylko algorytm, może się pomylić. I myli się, o czym pisałem już na swoim blogu. Ostatnio taką sytuację zaobserwowałem, kiedy okazało się, że właściciel witryny otrzymał bezzasadne powiadomienie o spamerskich danych strukturalnych zasobów domeny: Wykryliśmy, że znaczniki strukturalne na niektórych Twoich stronach naruszają nasze wskazówki dotyczące danych strukturalnych. Dbamy o wysoką jakość wyników wyszukiwania, dlatego wyświetlamy je w wersji rozszerzonej tylko wtedy, gdy znaczniki […]

Uxowiec chce usuwać teksty zoptymalizowane pod kątem SEO

Od pewnego czasu daje się obserwować w wypowiedziach w różnych dyskusjach w Internecie „tarcia” na linii seowiec (osoba odpowiedzialna za optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Google) a ux-owiec (osoba, która dba o to, aby serwis był przyjazny dla użytkownika tak, aby konwertował zgodnie z intencją właściciela – czyli np. w przypadku sklepu dokonywał zakupów) dotyczące tego, jak ustawić stronę Klienta. Pierwsza osoba z reguły zawala niekiedy serwis tonami bełkotu, którego nie ma się zrozumieć […]

Proszę o przesłanie oferty wraz z zaleceniem zmian, jakie należy wdrożyć na stronie

Właściciel firmy nie potrzebuje firmy SEO, o czym pisałem niedawno. Spokojnie może sam zająć się pracą przy stronie – niech poświęci na to godziny pracy, zatrudni osobę czy dwie, zakupi narzędzia – wtedy zrozumie moją odpowiedź. Od czasu do czasu dostaję takie zapytania ofertowe. Staram się wtedy grzecznie odpowiedzieć, że ofertę i owszem, można przygotować, ale zalecenie zmian, jakie należy wprowadzić na stronie, aby była ona lepiej […]

Nieprawidłowe dane strukturalne mogą spowodować usunięcie fragmentów rozszerzonych witryny

Osoby, która mają problem z usunięciem ręcznych filtrów Google często „w swojej obronie” piszą, że Google „się czepia” – a tymczasem z reguły zawsze okazuje się, że pominięto jakiś drobiazg, który jest przysłowiową kulą u nogi. W opisanym we wpisie przypadku była nią jedna strona… Co się stanie, jeżeli spróbujemy w danych strukturalnych dodać za dużo informacji, w  dodatku nie związanych z tym, co jest przedstawione na stronie? Z reguły ryzykujemy głównie tym, że Google usunie nam […]

Ile kosztuje reklama w Internecie

Sporo osób zadaje sobie to pytanie, równie duża grupa nie jest świadoma tego, że reklamowanie strony w Internecie w niektórych przypadkach niesie za sobą konieczność ponoszenia sporych wydatków. Ponieważ ostatnimi czasy mam sporo pytań o koszty promocji strony postanowiłem krótko odnieść się do tej tak ważnej, z punktu widzenia właściciela strony, kwestii. Ile kosztuje reklama w Internecie Zacznę od tego, że na tak postawione pytanie nie ma prostej odpowiedzi – jeżeli ktoś zapyta […]

Jak reklamować sklep internetowy w Google

O optymalizacji i promocji sklepów internetowych napisano sporo wpisów. Także i u mnie – gdzie zostały pogrupowane w trzy grupy: optymalizacja sklepu internetowego – skupiłem się na poszczególnych aspektach związanych z przystosowaniem sklepu do Wskazówek Google dla Webmasterów audyt sklepu internetowego – poruszam kwestie związane stricte z kwestiami technicznymi (z punktu widzenia Wskazówek Google dla Webmasterów) pozycjonowanie sklepu internetowego – kwestie związane z promocją sklepu w wyszukiwarce Google Dzisiaj […]

Niezabezpieczone pobieranie haseł będzie powodować wyświetlanie w przeglądarce Chrome

Google rozpoczęło właśnie kolejną akcję wysyłania powiadomień poprzez Search Console Od stycznia 2017 roku w przeglądarce Chrome (w wersji 56 i nowszych) strony internetowe, które zawierają formularze do wprowadzania haseł lub numerów kart kredytowych, będą oznaczane jako niezabezpieczone, o ile nie będą wykorzystywać protokołu HTTPS. Na wskazanych poniżej stronach internetowych, znajdują się pola do wprowadzania haseł lub numerów kart kredytowych, które będą powodować wyświetlanie […]

Hotjar – narzędzie do badania zachowanie osób odwiedzających sklep czy stronę

Stronę internetową możemy tworzyć ad hoc lub na podstawie planu. Im lepszy plan, tym do pracy przystąpimy z większą ilością informacji, w tym tej, która dotyczy planowanych zachowań osób, które będą odwiedzać witrynę. Po jej uruchomieniu nie można zapomnieć o tym aby sprawdzić, czy strona trafiła w gusta internautów. Tutaj z pomocą przychodzi nam Hotjar. Na pewno każdy nie raz i nie dwa stawał przed koniecznością podjęcia decyzji związanej z umieszczenia na stronie jakiegoś […]

Depozycjonowanie stron konkurencji w Google – fakty i mity

Depozycjonowanie jest jak Yeti – niby istnieje, ale jak przejść do konkretów to nie dowiemy się niczego konkretnego. Inna cecha depozycjonowania to taka, że jest to czyn nieuczciwej konkurencji i podpada pod paragraf. Wokół depozycjonowania narosło wiele mitów – warto się z nimi raz na zawsze rozprawić, bo skupianie swojej uwagi na rzeczach mało istotnych jest, w przypadku właściciela strony internetowej, nie tylko stratą czasu, ale i pieniędzy. Definicja depozycjonowania Depozycjonowanie to, najprościej […]

Problemy z danymi dostępnymi w Search Console

Search Console to nieodzowne narzędzie każdej osoby, która w sposób odpowiedzialny chce dbać o zwiększanie (czy też nadzór) widoczności swojej  strony w Google; prezentowane tam takie informacje, jak np. ilości kliknięć dla danej frazy czy problemy z indeksowaniem strony pozwalają w wielu przypadkach na wyeliminowanie problemu z widocznością witryny w wynikach wyszukiwania już w zarodku. Jednak tak, jak każdy system także i Search Console niekiedy zawodzi. Najczęściej objawia się to znikaniem linków prowadzących […]