Blog

Ile kosztuje na Zachodzie content marketing – i dlaczego w Polsce będzie podobnie

Content marketing (Wikipedia) to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Nie liczy się ilość publikowanych treści, a jej jakość ORAZ miejsce publikacji. Aby mieć korzyści z content marketingu nie wystarczy publikować kilku wpisów miesięcznie na „byle jakim: blogu (czy nawet własnym) – postępując w ten sposób (pisząc dla robotów, nie dla ludzi) nie osiągniemy zakładanego celu […]

Czy warto dodawać stronę do katalogów stron

Dodawanie stron do katalogów kiedyś było jednym z głównych sposobów, w jaki formy SEO pozyskiwały linki dla stron swoich klientów. Czasy się zmieniły i obecnie Google nauczyło się już nie brać tego rodzaju linków pod uwagę przy kalkulacji ich wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że sens stosowanie katalogów jest dzisiaj wątpliwy. Katalogi SEO Katalogi SEO (czyli zbiór stron o tej samej czy podobnej […]

Czy wyjście z ręcznego filtra Google może wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce? Czy Google będzie żywić potem do strony urazę?

Do kwestii poruszonej w temacie wpisu odniósł się niedawno John. Czy wyjście z ręcznego filtra Google może wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce? Mimo, że po raz pierwszy ten temat był poruszany już dosyć dawno temu, to jednak nadal sporo osób jest zdziwionych, kiedy po wyjściu z filtra widoczność ich strony w wyszukiwarce Google, zamiast rosnąć, spada – o ile spadek w wyniku nałożenia filtra jest dla nich czymś naturalnym, […]

Update w algorytmie Google – 9 marzec 2018

2 tygodnie temu „coś drgnęło” w ekosystemie Google – duża część stron, które obserwuję poszły w górę. Według wstępnych obserwacji zmiana dotyczyła stron zadbanych, o wysokiej jakości prezentowanych treściach – linki nie były brane tutaj (raczej pod uwagę). Zmiana, która się dokonała, według Google wynikła ze zmiany w obrębie samego algorytmu (tzw. core algo update) , nie była ukierunkowana na karanie stron za łamanie jakiś konkretnych Wskazówek […]

Google daje dużym serwisom ogłoszeniowym fory. A one z tego korzystają

Od czasu do czasu spotykam się z sytuacją, w której moim rozmówcy uważają, że Google wykorzystuje zbyt mocno swoją pozycję na rynku. Wczoraj na Forum Google użytkownik Marcin 358 poruszył tę kwestię, poddając pod zastanowienie mocno widoczny pod frazy komercyjne … serwis ogłoszeniowy OLX. Jak to jest, że na zapytania lokalne serwis OLX.pl znajduje się w top3 na wszystkie trzy pozycje. Wszystkie podstrony z wyników prowadzą do tych samych wyników wyszukiwania w OLX. Dotyczy […]

Czy rankingCoach Home.pl to aplikacja, dzięki której „samodzielnie” wypozycjonujesz stronę ?

Nie wyobrażam sobie optymalizacji sklepu pod 20 fraz. Nawet firmy lokalnej – płacenie 492 złotych rocznie za pomoc w optymalizacji strony pod 20 fraz to moim zdaniem lekka przesada – lepiej, aby właściciel strony zainteresowany zwiększeniem jej widoczności w Google zapoznał się z tym, co Google pisze w swoich Wskazówkach – jak zrozumie dzięki nim, co to znaczy marka i jakość to zwiększy widoczność strony nie dla 20 fraz, ale dla […]

Co się może stać, gdy wszystkie strony w TOP10 posiadają nienaturalne linki

Do analizy linków konkurencji należy podchodzić z głową, nawet, jak widzisz, że wszyscy posiadają nienaturalne odnośniki;  źle wyciągnięte wnioski mogą doprowadzić do problemów z widocznością; zwłaszcza, jak jesteśmy niecierpliwi. Dzisiaj chciałbym pochylić się nad takim oto komentarzem, jaki pojawił się pod jednym z wpisów na blogu: Niestety topy są dalej zaprane stronami linkującymi na potęgę katalogami i linkami niskiej jakości. Treść treścią, wytyczne google sobie, rzeczywistość sobie. […]

Szybkość działania strony Unavailable w PageSpeed Insights dla danych „na komórki”

Do wskaźnika optymalizacji należy też podchodzić zdroworozsądkowo – często zwiększenie współczynnika optymalizacji może obniżyć wskaźnik szybkości działania strony – dlatego wszelkie działania mające na celu przyspieszenie strony należy audytować zewnętrznymi narzędziami PLUS bazować na doświadczeniu  🙂 Od paru dni dla wielu stron PageSpeed Insights nie pokazuje parametrów szybkości działania witryny, tylko nam komunikat „unavailable”: Jak zauważymy w polu „Optymalizacja” nie oznacza to, że system […]

Brak cierpliwości i pracy przy stronie Klientowi SIĘ NIE OPŁACA

Zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w algorytmie Google sprawiły, że mniej piszę o złych praktykach w procesie pozycjonowania – Google więcej uwagi poświęca jakości stron i linkom, co przekłada się na dłuższy czas potrzebny do osiągnięcia wysokich, a jednocześnie stabilnych, pozycji w wyszukiwarce. Jedna rzecz się nie zmieniła – Klienci nadal chcą szybkich efektów. Dlatego postanowiłem napisać artykuł „O braku cierpliwości, lenistwie i arogancji Klientów firm SEO„, który miał […]

Zdejmowanie filtra Google – case study

Ostatnimi czasy mało widzę publikacji związanych z filtrami – może dlatego, że Google obecnie rzadziej nakłada ręczne kary, częściej stosując algorytmiczne, w przypadku których nie dostajemy powiadomienia w Search Console – a ponieważ spadki w wynikach wyszukiwania niekiedy są bardzo małe (strona nawet potrafi utrzymać się w TOP10) to nie zawsze właściciel takiej strony potrafi wyciągnąć właściwe wnioski. Dlatego dzisiaj krótki wpis pokazujący, jakie działania wdrożono, aby […]

Zapowiedź updatu w algorytmie? Google ostrzega – zlecasz wpis sponsorowany, pamiętaj o atrybucie nofollow w linkach wychodzących

22 lutego 2013 roku Google we wpisie na swoim blogu przypomniało o tym, że w przypadku wpisów sponsorowanych należy zamieszczać w linkach prowadzących do strony, której dany wpis dotyczy, atrybut nofollow. Nie minął dzień, a wdrożony update spowodował niezłe zamieszanie – plus palpitację serca właścicieli Interflory, gdy widoczność serwisu w Google sięgnęła przysłowiowego dna. Dzisiaj Michał na Forum Google dla Webmasterów zamieścił „podobne ostrzeżenie„, poniżej jego fragment: W ramach […]

Analiza linków prowadzących do strony wykazuje spadek ich ilości, a pozycje … rosną

Od wielu lat stoję na stanowisku, że linki nie są jedynym czynnikiem rankingowym, a zła polityka ich stosowania prędzej czy później przynosi więcej szkody (spadki w Google) niż korzyści (wysokie pozycje w Google). Widać to zwłaszcza w ostatnich paru latach, kiedy to Google po okresie „tolerowania” „polskiego SEO” zaczęło w końcu robić porządki na naszym podwórku, co doprowadziło do diametralnej zmiany w podejściu do SEO – nie tylko firm pozycjonujących, ale i ich Klientów. Nie linki są najważniejsze Dobra strona, […]