Blog

Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie – John Warrillow

Książka, która powinna być obowiązkową pozycją dla osób, które mają swoją firmę, jednak zależy od nich wszystko w niej, niekiedy każdy proces, a którzy czują, że coś im ucieka. Autor, na przykładzie fikcyjnego przedsiębiorcy pokazuje nam w jaki sposób tak ułożyć zarządzenie firmą, aby móc cieszyć się pracą z klientami, a przy okazji znaleźć sens w prowadzeniu biznesu. Chcesz mieć firmę, czy być w niej pracownikiem? Spora część właścicieli małych […]

Kiedy po ustawieniu przekierowania 301 w Google rankować będzie nowy adres url ?

Przekierowanie 301 to jedna z najczęstszych przyczyn spadku widoczności stron w Google. Podczas migracji z jednego systemu na drugi (np. z Joomla na WordPress) czy przy zmianie struktury strony rzeczą naturalną jest, że zmienia się struktura serwisu. Jeżeli nie wskażemy gdzie znajduje się teraz „nowy stary adres”, wówczas strona, zamiast przenieść na niego użytkownika (czyli i Googlebota) pokaże mu błąd 404. Niesie to za sobą poważne konsekwencje dla ruchu z wyszukiwarki w postaci […]

Google wdraża dużą zmianę w algorytmie – May 2020 Core Update

4 maja wieczorem gary Illnes poinformował na swoim profilu na Twiterze o wdrożeniu dużej zmiany w algorytmie Google Later today, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the May 2020 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before. Please see this blog post for more about that:https://t.co/e5ZQUAlt0G — Google SearchLiaison […]

Gwarancja pozycjonowania w oparciu o ilość wyświetleń w Search Console

Każdy z nas lubi promocje. Liczymy na to, że dostaniemy taniej coś, co normalnie kosztuje drożej (w praktyce bywa różnie, bo często firmy najpierw podnoszą ceny, aby potem je obniżyć, ale to już jest temat na inny wpis). Podobnie jest z gwarancjami – mają duży wpływ na naszą decyzję zakupową. Zakładając, że coś za sobą niosą… Prawie 3 lata temu opisałem ofertę na pozycjonowanie z gwarancją rozmowy z konsultantem; dzisiaj chciałbym zwrócić […]

Google radzi, jak wybrać specjalistę SEO

W lutym 2020 Google przygotowało filmik na Youtube, którego celem jest pomóc osobom, które myślą o SEO, w wyborze specjalisty SEO. Film wywołał spore poruszenie w branży, ponieważ znalazł się w nim zapis, który zdaniem co niektórych, sugeruje, aby wymagać od specjalisty SEO BEZPŁATNEGO AUDYTU na etapie analizy ofert. Poszło o ten fragment: “Before they actually modify anything on your website, have them conduct a technical and search audit […]

Jak koronawirus wpłynie na polskie SEO oraz relacje na linii firma pozycjonująca-Klient

Koronawirusa nie powinieneś traktować jako zagrożenie, ale jako szansę dla swojej firmy – niezależnie od tego, czy już działasz online, czy przenosisz teraz część swojej firmy do Sieci. Amerykanin zmienia zawód kilka razy w ciągu życia. Może to jest TEN moment, aby dokonać zmiany w swojej firmie – na uruchomienie nowego biznesu lub reorganizację obecnego? Pierwszy kwartał 2020 roku kończy się „mocnym przytupem” w gospodarce. Dużo […]

Od września 2020 roku mobile first indexing działa dla wszystkich witryn

Po prawie trzech latach od wdrożenia mobile first indexing (czyli wykorzystywaniu do kształtowaniu SERPów stron w wersji mobilnej) Googlebot will now use the mobile version of your site for indexing and ranking, to better help our (primarily mobile) users find what they’re looking for Google zapowiedziało zakończenie wdrażania rozwiązania – od września 2020 wszystkie strony będą poddane tej procedurze. we’ll be switching to mobile-first […]

Dlaczego nie warto dodawać firmy SEO do Search Console jako właściciela

Kilka lat temu napisałem wpis o poziomach dostępu do danych, jakie Google prezentuje nam w Search Console (dawne Narzędzia Google dla Webmasterów). Artykuł miał podkreślić konieczność zwracania uwagi na poziom dostępu do danych, jaki właściciel strony udziela osobom trzecim. Od tamtego czasu wiele się zmieniło – zwłaszcza pod kątem świadomości kwestii związanych z widocznością strony w Google ze strony właścicieli stron, któa to świadomość niekiedy „przegania” […]

Moderacja komentarzy na Wizaz.pl a czyn nieuczciwej konkurencji – czyli moderator może więcej

Jestem przeciwnikiem spamu na forach w komentarzach – Internet mamy mocno zaśmiecony, spotkałem się z opinią, ze ponad 80% komentarzy to spam produkowany przez agencje marketingowe oraz Klientów, którzy promują swoje usługi – i coś w tym jest na rzeczy. Dlatego nie dziwię się właścicielom for, że walczą ze spamem, moderując komentarze – sam tak robię na swoim blogu, bo nie chcę, aby w dyskusjach pojawiały się linki do szamponów, kloców czy … firm pozycjonujących (swoją […]

Google reaktywuje po rocznej przerwie polskie Forum dla Webmasterów – pod nazwą Search Console Community

8 marca 2019 roku Google niespodziewanie zamknęło polskie Forum Pomocy dla Webmasterów. Napisałem wówczas Zamknięcie Polskiego Forum Dla Webmasterów to dla mnie dobitny dowód na to, że Google dopięło swego –  odniosło sukces w walce ze spamem”. Czy to stwierdzenie jest właściwe pokażą nam kolejne miesiące oraz analiza zmian w algorytmie wdrażanych przez firmę Minęło 11 miesięcy i … niespodziewanie 13 lutego została podjęta decyzja o jego […]

Aktualizacja algorytmu BERT już jest. Jak wpłynie na polskie SERPy?

Google przyzwyczaiło nas już na przestrzeni ostatnich lat, że pozostawia coraz mniej swobody webmasterom pod kątem łatwego wpływania na widoczność ich serwisów w Google, przykładając coraz większą uwagę do jakości strony. Właśnie miał miejsce kolejny krok w tym zakresie – 9 grudnia Google ogłosiło światowe wdrożenie tzw. BERTa Czym jest BERT BERT to technologia oparta na sieci neuronowej, której celem jest przetwarzanie naturalnego języka (NLP – […]

Google to połaczenie „milionów małych algorytmów”, których celem jest właściwa ocena reputacji witryny

Pracując przy stronie nie nastawiaj się na szybkie efekty. Pamiętaj, aby ciągle poprawiać jakość witryny – pod kątem treści, kwestii technicznyc, UX itp.; plus miej na uwadze to, że na pewne kwestie nie masz wpływu – i zaakceptuj to, zamiast z tym walczyć. Podczas jednego ze swoich spotkań z webmasterami Garry Illnes z Google powiedział coś, co wyjaśnia, dlaczego podczas niektórych updatów witryna może spaść mimo, że nie naruszyliśmy żadnych […]