Blog

Atomowe nawyki. Drobne zmiany, niezwykłe efekty. James Clear

Z pewnością nie po to założyłeś/aś swoją firmę, aby być pracownikiem – w swojej firmie. Może jesteś już w tym miejscu, w którym potrzeba zmiany w sposobie jej prowadzenia jest duża. Jednak ciągła „bieżączka” sprawia, że zawsze coś innego odwraca uwagę od konieczności wdrożenia kluczowych zmian w firmie. Zmian, które mogłyby pchnąć Twoją firmę na nowe tory. Jak to zmienić, jak znaleźć czas na rzeczy bardziej istotne? „Atomowe nawyki” zachęciły […]

Kurs „Wprowadzenie do SEO dla przedsiębiorców”

Nie jest to pierwszy tego typu kurs SEO. Jednak te, które są obecnie, duży nacisk kładą na kwestie techniczne, ponieważ są ukierunkowane na osoby, które chcą zgłębić temat SEO dogłębnie. Przedsiębiorcy są inni – oni SEO oddelegują, nie będą robić go samodzielnie; chcą jednak wiedzieć, za co płacą i na co należy zwrócić w pierwszej kolejności uwagę. I dla nich powstał ten kurs. Są osoby, które chcą zrozumieć tylko, CO i DLACZEGO odgrywa kluczową […]

Jak usunąć właściciela strony w Google Search Console

Z reguły dbamy o to, aby nadzorować to, kto ma dostęp do naszego serwera czy strony www. I dobrze, bo od tego zależy bezpieczeństwo naszej strony (danych). Inaczej jest z dostępem do informacji o stronie, zawartej w Google Search Console. Problemy z usuwaniem właściciela Od pewnego czasu obserwuję, że w Google Search Console zdarza się, że nie można usunąć właściciela. Jest to problem, ponieważ przy zmianie firmy, z którą współpracowaliśmy, należałoby usunąć jej dostęp do danych […]

Jak zoptymalizować pod Google stronę wykorzystującą elementy programu partnerskiego?

Założyć stronę, bazującą na programie partnerskim, jest dzisiaj bardzo łatwo. Trudniej jest pójść krok dalej – sprawić, aby była ona widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie wystarczy już bowiem „tylko” użyć tekstów, jakie przygotuje nam wydawca programu. Aby myśleć o wysokich pozycjach w Google trzeba wnieść dodatkowo na stronę coś jeszcze – unikalną treść i/lub wartość dodaną dla czytelnika. Jeszcze parę […]

Indeksowanie stron – problemy wykryte w witrynie [WNC-10030322]

Dostałem dzisiaj powiadomienie z Google Search Console, którego do tej pory nie widziałem, dla jednej strony, sugerujący, że wskazany adres url został zaindeksowany, mimo, że nie posiada treści. Tak wygląda ostrzeżenie: Usługa Search Console wykryła problemy w Twojej witrynie (liczba: 1, typ: Indeksowanie stron): Najistotniejsze ostrzeżenia Ostrzeżenia sugerują wprowadzenie ulepszeń. Niektóre pomagają poprawić widoczność stron w wyszukiwarce, a inne mogą w przyszłości stać się błędami. Ostrzeżenia znalezione w Twojej witrynie: Strona […]

Kupując linki w najlepszym razie „palisz budżet”, w najgorszym szkodzisz stronie

Znanym powiedzeniem w reklamie/marketingu jest to, że połowa wydawanych środków jest wyrzucana w błoto – problemem jest to, że … nie wiemy, która to połowa. W przypadku linków przychodzących sprawa jest prosta – Google jasno określa, co jest naturalne, a co nie jest. Bardzo częstym tematem, jaki przewija się na Forum Google dla Webmasterów, jest wątek kupowania linków. Przyjęło się, że właściciele stron, zamiast dbać o jakość (kwestie techniczne, treść), […]

Poznaj nasze serie edukacyjne

Wokół SEO oraz usługi Google Moja Firma narosło wiele mitów, wynikających najczęściej z braku wiedzy lub złego zrozumienia zjawisk, jakie zachodzą w ekosystemie Google. Strony, oparte o silnik WordPressa, też tworzymy często tak, że zamiast wykorzystywać potencjał tego najpopularniejszego na świecie CMSa, utrudniamy sobie życie. Czas to zmienić. Osoby, które na bieżąco śledzą media społecznościowe z pewnością zauważyły, ze od pewnego czasu pojawiają się na nich scenki […]

WordPress? Shoper? shopGold? Dedykowane rozwiązanie? Jaki skrypt sklepu internetowego wybrać?

Sklep internetowy przez wiele osób traktowany jest jako sposób na łatwe pieniądze. Ot, kupujemy oprogramowanie, wrzucamy „coś na stan” i już klienci walą do nas przysłowiowymi drzwiami i oknami. Rzeczywistość jest jednak inna i dobrze jest ją poznać, zanim zaciągniemy znaczne zobowiązania finansowe. Sklep internetowy jest bardzo łatwo postawić. Na rynku posiadamy wiele dedykowanych rozwiązań, dzięki którym cały proces sprowadza się do kilku kliknięć. Są rozwiązania bardziej […]

SEO Case study – niepoprawny plik robots.txt usuwa stronę z Google

Czy brak pliku robots.txt (który nie jest elementem wymaganym przez Google) może wpłynąć na wyindeksowanie strony z wyników wyszukiwania? Okazuje się, że tak – dużo zależy od tego, jak jest skonfigurowana strona; jeżeli posiada nietypowe ustawienia, to możemy mieć problem z zaindeksowaniem treści. Opis przypadku Google nie wspomina na stronach Pomocy o konieczności posiadania pliku robots.txt: Nie jest to mechanizm służący do ukrywania strony internetowej przed Google dodając, że można go utworzyć jeśli uważasz, że go potrzebujesz. […]

Czy masz plan na działania SEO?

Dla wielu osób SEO kojarzy się z czymś tak nieoczywistym, że tak szybko, jak to możliwe, znajdują „jakąś firmę SEO”, byleby tylko mieć z głowy tego „gorącego kartofla”. Zapominają w ten sposób jednak, że właśnie popełnili jeden z największych możliwych błędów – oddali zewnętrznemu podmiotowi najważniejszy obszar swojej działalności, na którym tylko oni znają się najlepiej – pozyskiwanie klientów. Czasy, kiedy Internet był „w powijakach” i wystarczyło mieć „jakąś stronę”, […]

SEO to tylko jeden z elementów marketingu online

Decydujesz się rozpocząć działania SEO, licząc na to, że przyniosą one od razu efekty? Zapomnij o tym – jak nie poukładasz w składną całość promocję online, możesz (w skrajnym przypadku) nie pozyskać ani jednego klienta. Utarło się przekonanie, że dzisiaj wystarczy nam strona internetowa, aby pozyskiwać nowych klientów. Nic bardziej mylnego. To działało lata temu; kiedy Internet raczkował, konkurencja była mała, a algorytm Google pozwalał „robi […]

Cechy idealnego raportu SEO

(Prawie) wszyscy klienci otrzymują od firmy SEO raporty, jednak w przeważającej ilości przypadków nie wiedzą nie tylko, JAK go CZYTAĆ, ale również i o CO zapytać firmę SEO, aby go zrozumieć. Część osób też kompletnie nie rozumie, w CZYM raport SEO ma być dla nich PRZYDATNY – traktują to jako „uspokojenie sumienia” (że wiedzą, za co płacą). Temat raportów, jakie otrzymuje klient od firm SEO, jest jednym z najczęściej poruszanych podczas moich konsultacji z właścicielami stron. […]