Blog

W jaki sposów zweryfikować domenę w Narzędziach dla Webmasterów

Istnieją 3 sposoby aby dokonać weryfikacji domeny w Narzędziach dla Webmasterów: 1. Metatag – po zaznaczeniu tej opcji należy skopiować wygenerowany metatag i wklej go na stronę główną witryny. Powinien znaleźć się w sekcji <head>, przed pierwszą sekcją <body>. 2. Plik weryfikacyjny – po wyborze tej opcji pobieramy przygotowany plik i wgrywamy go do katalogu głownego (public_html) domeny, którą będziemy weryfikować. 3. Rekord DNS (rozwiązanie najnowsze) – zamieniamy […]

Pozycja w Google a pora dnia

Wiele osób uważa, że coś jest nie tak z ich witryną, ponieważ rano widzą swoją stronę np. na 7 miejscu, zaś w nocy na 55. Wychodzą więc z założenia, że Google w jakiś sposób karze ich strony, obniżając ich widoczność w danych interwałach czasowych. W rzeczywistości takie fluktuacje są … czymś normalnym. Ludzie szukają różnych informacji o różnych porach i wyszukiwarka Google stara się „dopasować” do użytkowników, „decydując” o tym, że wspomniana pozycja dla danej […]

Kiedy użyć przekierowania 301, a kiedy canonical tag

Przekierowanie 301 ustawiamy, kiedy chcemy, aby robot wyszukiwarki kierował użytkownika, po wpisaniu  adresu internetowego, od razu na nową stronę. Sytuacja taka może np. mieć miejsce, gdy zmieniamy adres np. sklepu internetowego. Z różnych powodów decydujemy się na takie działanie. A to udało się nam w końcu kupić odpowiednią domenę i robimy podmianę z domeny „tymczasowej” na docelową.   Albo nasza strona została zbanowana, ponieważ doszło w procesie pozycjonowania do wyraźnego złamania wytycznych […]

Czy linki przychodzące mogą zaszkodzić mojej stronie

Bardzo często spotykam się z opinią, że linii przychodzące ze stron łamiących wytyczne Google szkodzą witrynom, do których się kierują.  Jak jest naprawdę? Oficjalne stanowisko Google jest takie, że … tak nie jest. Jest to tłumaczone w bardzo prosty sposób: „w ten sposób konkurencja mogłaby bardzo łatwo wygryźć swoich przeciwników z rynku”. O ile zamieszczanie na swojej stronie linków do złego sąsiedztwa szkodzi, ponieważ w ten sposób „mówimy” robotowi, że witryna, do której linkujemy, […]

Jak dodać stronę do Google

Bardzo często na Forum Google dla Webmasterów pojawia się pytanie, w jaki sposób dodać swoją stronę do wyszukiwarki. Jest kilka sposobów na to. 1. Dodajemy stronę do wyszukiwarki pod adresem www.google.pl/addurl. 2.  Dodając naszą stronę do Narzędzi Google dla Webmasterów. 3.  Dodając linki do naszej strony w innych serwisach. 4. Jeżeli chodzi o bloga lub serwisu z kanałami RSS, można użyć tzw. pingowania – pod adresem http://blogsearch.google.com/ping) […]

Czy da się pozycjonować stronę we flashu

Flash jest technologią, która pozwala na przedstawianie treści na stronie w ciekawy i interesujący sposób, dynamiczny, czyniąc z witryny prawdziwą „wizytówkę” firmy. Niestety, jak to prawie zawsze bywa, kij ma dwa końce… Strona oparta w całości o flash nie może być poprawnie zaindeksowana przez Google, ze względu na fakt, że system nie czyta flasha w taki sam sposób (pod względem dokładności), jak zwykłe strony, o czym można przeczytać na blogu Google. Strona i owszem, wygląda ładnie, […]

Ukrywanie treści na stronie internetowej

W dobie coraz większej dbałości o jakość, dziwi fakt, że jeszcze tak wiele firm pozycjonuje siebie – lub swoich Klientów – poprzez ukrywanie na stronie treści. Napisałem dziwi, ponieważ wyszukiwarki są na to coraz bardziej uodpornione i łatwo można zostać ukaranym za takie praktyki, co w praktyce sprowadza się do zniknięcia strony z wyszukiwarki lub przesunięcia jej o kilkadziesiąt pozycji w dół w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP’ach). Powody takiego stanu rzeczy są dwa. […]

Czy Google informuje o rozpatrzeniu podania o przywrócenie strony do indeksu

Odpowiedź brzmi – to zależy. Jeżeli witryna, która została zfiltrowana/zbanowana prezentuje treść o bardzo niskiej zawartości merytorycznej, możemy nie otrzymać informacji o tym, że złamaliśmy wytyczne – i strona po prostu zniknie z wyszukiwarki. Oczywiście, będziemy mieli możliwość „poprawienia się” – jednak sami będziemy „zmuszeni” do zorientowania się, że coś jest nie tak… Z reguły jednak zawsze webmaster jest informowany, poprzez Narzędzia Google dla Webmasterów, że podanie zostało pozytywnie […]

Czy szybkość ładowania ma już wpływ na pozycje w SERPach

Rok temu Matt powiedział, że od 2010 roku Google będzie brało pod uwagę, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jej prędkość ładowania się. Jak wspomniał, należy promować dobre strony, tzn. strony, które są lekkie i szybko się ładują. Wielu polskich Webmasterów uważa, że już tak jest. Tymczasem, na podstawie informacji uzyskanych na SEMCampie, który odbył się 27 maja br. w Warszawie, na chwilę obecną jedynie 1% fraz, w dodatku […]

Czy firma pozycjonująca może straszyć Klientów

Wydawałoby się, że na tak postawione pytanie odpowiedź będzie: „ależ skąd, żyjemy w czasach gospodarki wolnorynkowej i taki numer na pewno by nie przeszedł”. Hm… Czy aby na pewno? Do dzisiaj pamiętam, jak w 2009 roku pewna znana mi osoba postanowiła zakończyć współpracę z jedną z lokalnych firm z branży. Pamiętam zaś ten fakt dobrze, ponieważ po wręczeniu wypowiedzenia firmie zadzwoniła do mnie z pytaniem, czy jest to możliwe, że już „nigdy więcej nie będzie wysoko w SERPach”? Co się okazało […]

Co zrobić, jak moja strona zniknęła z indeksu

Nie zawsze nasze działąnia związane z promocją strony przynoszą efekt pozytywny, w postaci wysokiej pozycji w SERPach. Niekiedy jest tak, że trochę się „przeholuje” i na stronę zostaje nałożony filtr. Co robić w takiej sytuacji? Otóż musimy skorzystać z tzw. rozpatrzenia, tzn. po zalogowaniu do Panelu Narzędzi dla Webmasterów wybieramy witrynę, której ma dotyczyć zgłoszenie i … działamy. Pamiętajmy tutaj o kilku zasadach, które bardzo przydają się w zaistniałem sytuacji, o o których nie zawsze wiemy/pamiętamy: […]

Nagłówek H1 – jak używać

Nagłówek H1 jest jak tytuł – na każdej stronie powinien on występować tylko jeden raz i opisywać w skrócie to, co możemy na niej znaleźć – jak tytuł rozdziału w książce. Dopuszczalne jest jednak używanie kilka razy nagłówka H1 na stronie. Dzieje się tak w sytuacji, gdy mamy jasno wydzielone obszary na stronie, traktujące o innej tematyce lub gdy zawartość strony pozwala na jej podział na kilka osobnych sekcji z innego powodu. Należy […]