Blog

Czy można używać rel=canonical przy publikacji artykułów na różnych stronach

Problem zduplikowanej treści w obrębie jednej witryny i użycie do jego rozwiązania rel=canonical jest (już) czymś oczywistym. Co jednak, jak kilka stron jest podobnych – ale znajdujących na różnych witrynach? Oto pytanie, jakie zadano Mattowi w tej kwestii w kwietniu 2010. „Jeżeli chciałbym rozpowszechniać na różnych domenach swoje artykuły, to czy mógłbym za pomocą rel=”canonical” wskazywać, który adres dla danej treści chcielibyśmy, aby został zaindeksowany?” Według Matta takie działanie […]

Czy warto tworzyć na blogach listy z tzw. wpisami związanymi (related posts/similar posts)

Temat na topie, w dobie coraz większej popularności, jaką cieszą się różnego rodzaju blogi, m.in. te stawiane na WordPressie. „Czy są jakieś niebezpieczeństwa w przedstawianiu użytkownikom wygenerowanych list tzw. „related posts” – czyli postów związanych (np. tematycznie) z danym postem?” Matt nie widzi tutaj żadnego zagrożenia dla witryny. Dopóki jest to oczywiście „krótka lista”  a nie taka składająca się z np … 200 elementów. 2,3,4 czy 5 podobnych postów z pewnością będzie […]

Addon domeny – co to jest i jak je wykorzystywać

Spośród wielu pytań, zadanych przez użytkownika Land Lubber’a, Matt wybrał jedno, jego zdaniem poruszające ciekawy temat, związany z rejestracją domen o podobnie brzmiących nazwach. Zobaczmy: „Matt, jaki jest twój stosunek do „addon domen”? Czy Google karze za posiadanie jednej lub kilku z nich na swojej głównej domenie? Np. jak widzisz 2, 5 czy 10 domen, z których wszystkie pochodzą z tego samego IP – czy to jest złe?” Na wstępie należy powiedzieć, […]

Czy linkowanie wzajemne – A<=>B, B<=>A jest naruszeniem wytycznych Google

Pytanie takie pojawiło się już w 2008 w jednym z wywiadów z Guglarzem. Stwierdził on wówczas, że jeżeli mówimy o linkowaniu naturalnym, gdzie mamy sytuację dwóch firm, prowadzących działalność suplementarną, np. sklep linkuje do strony przedstawiciela jednej z marek w nim oferowanych i na odwrót, to takie działania są naturalne z punktu widzenia algorytmu i strony nie powinny czuć się zagrożone ze strony Google. Oczywiście, gdyby rzecz dotyczy stron o innej tematyce, np. strona o finansach jest zlinkowana […]

Czy można ukryć pewne słowa przez Goglebotem w celu poprawy wskaźnika nasycenia tekstu słowami kluczowymi

Nie od dziś wiadomo, że wielu webmasterów kładzie zbyt duży nacisk na to, aby zachować na stronie odpowiednie proporcje słów kluczowych do tekstu. Mówi się, że optymalna wartość takiego wskaźnika wynosi około 7% – 15% Około, ponieważ, jak wiemy, jest to pilnie strzeżona tajemnica). Jednocześnie Matt już dawno powiedział, że system jest w stanie stwierdzić już po dwukrotnym pojawieniu się określonych słów kluczowych, jaka jest tematyka […]

Czy powinniśmy mieć obsesję na punkcie szybkości ładowania się strony

Pod koniec 2009 roku Matt zapowiedział, że od 2010 szybkość wczytywania się strony będzie jednym z czynników branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu w wynikach wyszukiwania. Pytanie, jakie na początku maja 2010 zadano Mattowi na WebmasterHelp brzmiało: „Wiele osób z branży SEO „ma obsesję’ na punkcie Twoich uwag związanych z szybkością ładowania się strony i jej wpływem na budowanie rankingu. Mam jednak wrażenie, że będzie to czynnik o bardzo małym wpływie na pozycje w SERPach. […]

Konsekwencje używania SWLi w długim okresie czasu

O tym, że systemy wymiany linków maja wpływ na pozycje w SERPach, nie trzeba chyba nikomu mówić. Jednak fakt, że ich używanie jest dobre jedynie w krótkim i średnim okresie czasu, to już „coś”, o czym się w ogóle nie wspomina. Dlaczego? Powód najważniejszy moim zdaniem to … chęć utrzymania klienta przez firmę SEO oraz spełnienie często „dziwnych” życzeń Klienta. W Polsce firmy zainteresowane pozycjonowaniem swoich stron z reguły nie interesują się metodami, […]

Jak dokładne jest narzędzie do badania słów kluczowych Google

Jak doskonale wiemy, narzędzie do badania słów kluczowych Google pokazuje szacowaną popularność, jaką dane słowo cieszy się w wyszukiwarce. Na ile jednak są to wyniki dokładne? Pytanie, jakie zadano Mattowi w związku z tym tematem brzmiało: „Jaki procent tego ruchu stanowią marketerzy, branża SEO, analitycy czy właściciele firm, którzy poszukują ustawicznie najlepszych dla swojego biznesu słów kluczowych?” Wg Matta nie powinien to być zbyt duży wskaźnik. I jest […]

Czy okienka wyskakujące (pop-ups) mają wpływ na kształtowanie się rankingu w Google

Wyskakujące okienka zalazły za skórę wielu internautom – mówiąc szczerze nie znam osoby, która by je lubiała. W tym kontekście warto zobaczyć, co odpowiedział Matt na pytanie związane z wpływem po-up’ów na pozycje w SERPach. „Na naszej stronie zrezygnowaliśmy z okienek wyskakujących, uznając, że nie są one dobrze postrzegane przez użytkowników, ale później zauważyliśmy, że ilość stron na wizytę oraz pozycja stronyw  rankingu … spadły. Pytanie brzmi: Czy Google nagradza/karze za używanie na stronie okienek wyskakujących – mniej lub […]

Czy struktura adresu URL wpływa na kształtowanie się rankingu

Bardzo interesujący temat, wokół którego narosło trochę mitów, związany z wpływem długości adresu (jego zagnieżdżenia) na przekazywanie PageRank’u. „Matt, dlaczego na swoim blogu adresy do wpisów nie są w ukłądnie domena/rok/miesiąc/dzień/wpis, tylko domena/wpis. Czy związane jest to z przepływem PageRanku  w obrębie strony?” 🙂 – Matt uznał to pytanie za … bardzo tajemnicze. Nie przypominał sobie, aby kiedykolwiek używał takiej konstrukcji adresu do wpisu na swoim blogu. Uważa, że oba rozwiązania są dobre dla użytkownika. […]

Jak uniemożliwić wyświetlanie się w wynikach opisów pobranych z katalogu DMOZ (Open Directory Projekt)

Niekiedy w wynikach wyszukiwania nie pojawia się nam, jako opis strony, ani tekst użyty przez nas w tagu description, ani tekst będący fragmentem tekstu znajdującego się na naszej stronie. Jakiś czas temu czytałem taką wypowiedź, gdzie internauta od dłuższego już czasu głowił się nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Co się okazało? Otóż jakiś czas temu dodał swoją stronę do katalogu DMOZ. Po sprawdzeniu kodu strony […]

Czy ktoś w Google czyta spam raporty

Jak wiemy, Google umożliwia zgłaszanie poprzez specjalny spam raport stron łamiących Wytyczne. Celem tego raportu nie jest „podkopywanie konkurencji”, co często ma )niestety) miejsce w naszym kraju, ale polepszanie wyników wyszukiwania. Analizując zgłoszenia pracownicy mogą wprowadzać poprawki w algorytmie, które sprawią, że zgłaszane strony, nie będą pojawiać się tak wysoko w SERPach w wyniku łamania Wytycznych. Wokół spam raportu narosło wiele mitów, z których jeden jest dosyć ważny. […]