Blog

Jak Google indeksuje strony do których nie prowadzą linki

O tym, czy witryna, czy wręcz jej poszczególna strona znalazła się w indeksie, decydują linki. Link prowadzący do strony/witryny to sygnał dla Google, swoistego rodzaju „głos wyborczy”, który mówi, że dana strona/witryna jest „super” i powinna znaleźć się w indeksie. Nie zawsze jednak tak się dzieje, że do strony musi prowadzić link, aby znalazła się ona w indeksie. Czasami pojawiają się w  SERPach strony, do których nie prowadzą żadne odnośniki. Jak to w ogóle jest […]

Czy Google obawia się wprowadzenia certyfikatów SEO

Dobre pytanie 🙂 Google de facto nie posiada samo takich programów. Owszem, „wspiera” firmy zajmujące się prowadzeniem kampanii w linkach sponsorowanych (Adwords). Dzięki systemowi certyfikacji można w łatwy sposób sprawdzić kompetencje danej firmy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych w Google. Ma się też pewność, że taka instytucja zna zasady rządzące w linkach sponsorowanych oraz że jest na bieżąco z aktualnymi trendami (uczestnictwo wymusza na partnerach ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji). […]

Stanowisko Google odnośnie SWLi – jakość górą?

Przy okazji ważnej zmiany w algorytmie Google, jaką był Mayday pisałem w jednym ze swoich postów, nawiązując do wypowiedzi Matta, że kolejną większą, zapowiadaną, zmianą z pewnością będzie coś, co będzie związane z tzw. SWLami (systemami wymiany linków). Matt wypowiadał się dosyć tajemniczo na ten temat, mogłem tylko domniemywać, co miał na myśli. I stało się. Dzisiaj na polskim blogu Google ukazał się artykuł na temat kolejnej zmiany w algorytmie, o której w Internecie […]

Wpływ ilości podkatalogów w adresie url na pozycję w Google

Poruszana w temacie postu kwestia dotyczy prostej sprawy – czy z punktu widzenia SEO lepiej jest posiadać adres domena/słowo_kluczowe czy domena/katalog/katalog/katalog/słowo_kluczowe? Czy ilość poziomów w obrębie adresu internetowego ma wpływ na pozycję strony w Google? Odpowiadając na tak postawione pytanie należy zauważyć, że praktycznie nie ma tutaj różnicy. Aby to lepiej zrozumień, należy popatrzyć się na to przez pryzmat PageRanku. Zazwyczaj strona główna witryny to miejsce, które posiada „najwięcej” PageRank’a. Związane jest to z faktem, […]

Jak Google postrzega automatycznie generowaną treść

Świetny temat, ciekawy byłem, w jaki sposób Matt odniesie się do treści tworzonych w sposób automatyczny (są osoby, które potrafią z jednego artykułu na 1500 znaków zrobić, za pomocą mieszarek, nawet i 100 różnych artykułów. To sprawia, że (niestety) osoby poszukujące poprzez Google w sieci wartościowych informacji nierzadko mają problem z „odsianiem ziarna od plew”. Mamy też strony, które bazują na zwyczajnej kradzieży kontentu z innych witryn … Jak Google […]

Dlaczego Google udziela porad w zakresie SEO

Po chwilowej przerwie czas wrócić do aktualności, jakie serwuje nam kilka/kilkanaście razy w miesiącu Matt Cutts. Najnowsze pytanie związane jest z udzielaniem porad przez pracowników Google w zakresie optymalizacji stron internetowych. Przecież – zgodnie z tokiem rozumowania  użytkownika „borislav123” Google powinno skupić się tylko na sprzedawaniu reklam – strony źle zoptymalizowane tylko wspomagają rynek płatnej reklamy (linki sponsorowane), po co więc je poprawiać? Według Matta takie podejście ma sens, ale … […]

W jakich sytuacjach używać atrybut nofollow

Ostatnio kilkakrotnie zetknąłem się z wątpliwościami, jakie posiadały osoby z atrybutem nofollow. Związane jest to niewątpliwie ze zmianą, jaką około roku temu wprowadziło Google w tym zakresie Kiedyś przy 4 linkach na stronie, gdy 3 były nofollow, a jeden dofollow, całą moc strony przechodziła do witryny, do której kierował link dofollow. Ponieważ było to często nadużywane w celu manipulacji wynikami wyszukiwania Google postanowiło uczulić (czytaj. „zniechęcić”) webmasterów na używanie […]

Podczas indeksowania Twoich stron wykryliśmy, że niektóre z nich używają technik niezgodnych ze wskazówkami dotyczącymi jakości

Taki komunikat możemy zobaczyć w Narzędziach dla Webmasterów, jeżeli posiadamy zweryfikowaną domenę oraz … jednocześnie złamaliśmy Wytyczne Google dla Webmasterów, np. poprzez … wrzucenie w stopkę 200 słów kluczowych, opisujących najlepiej to, czym zajmuje się nasza firma/o czym jest nasza strona czy też o czym jest nasz blog. Co należy wówczas zrobić? Jak przywrócić stronę do indeksu? No cóż – nie ma innego wyjścia, jak zastosować […]

Dzwonię do Pani/Pana w bardzo „SEO’wej” sprawie

Czasy mamy takie, jakie … mamy. Coraz większa popularność Internetu, w którym szukamy już praktycznie informacji z każdej dziedziny sprawia, że dobra strona internetowa, do tego znajdująca się wysoko w SERP’ach, jest na wagę złota. Nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Nie każdy właściciel firmy zauważył, że Panorama Firm czy Polskie Książki Telefoniczne swoje najlepsze lata mają już za sobą i że to nie one, ale Internet jest medium, które jest w stanie zapewnić […]

Domenę i serwer kup sam – nie zostawiaj tego firmie SEO

„Domenę i serwer kup sam – nie zostawiaj tego firmie SEO” – o co może chodzić w poście? Otóż o rzecz banalną – jest rzeczą niezrozumiałą, jak mało osób pamięta o tym, że jeżeli zlecamy napisanie strony czy postawieniu sklepu internetowego należy zadbać o to , aby zakup serwera, a zwłaszcza już domeny, dokonać samemu NA SIEBIE. O ile hosting jeszcze można, o tyle domena – rzecz święta – przekazanie […]

Pozycjonowanie i linki sponsorowane – etyka branży SEO

Etyka branży SEO – temat, jak widzę, ostatnio dosyć popularny.Poniżej opis sytuacji związanej z przenoszeniem strony na inny serwer – jak się okazało, niechęć była całkowicie uzasadniona. Firma zleca postawienie sklepu/stworzenie serwisu internetowego. Po jakimś czasie zaczynają się schody – firma SEO nie jest już tak skłonna chętnie pomagać w optymalizacji czy wnoszeniu poprawek do serwisu. Linki sponsorowane skutkują kosztami, przy … braku […]

Google Instant – szukamy z podpowiedziami

No i mamy kolejne ułatwienie dla użytkowników Internetu ze strony Google. Dzisiaj debiutuje oficjalnie Google Instant – funkcjonalność (dostępna na razie dla wybranych przeglądarek na stronie google.com), która  prezentuje wyniki wyszukiwania już  w trakcie jego wpisywania do wyszukiwarki, od razu wyświetlając relewantne rezultaty. Według testów Google takie rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla użytkownika, ale i znaczna oszczędność czasu – zyskujemy od 2 do 5 sekund na wyszukiwaniu, co dla […]