Blog

Czy Facebook wpływa na pozycje strony w Google

Po ostatniej publikacji SEOMoz’a, dotyczącej czynników wpływających na pozycje w Google, pojawiły się głosy, że Google używa danych z Facebook’a przy kształtowaniu rankingu. Nasiliły się one zwłaszcza po tym, jak Rand Fishkin z SEOMoz’a na konferencji SMX Advanced powiedział, że: Facebook Shares were the top factor that correlated with high search engine rankings. czyli, że strony, które posiadały shares na Facebooku, znajdowały się wysoko w wynikach […]

Strony anglojęzyczne będą mieć Pandę 2.2, a my nadal nic … :(. Czyżby?

Sporo mówi się o Pandzie ostatnio w Polsce. Niektórzy mają wrażenie, że, wbrew zapowiedziom Matta, że „zawita ona” do Europy dopiero niedługo, to jest od pewnego czasu już i u nas dostępna. Tymczasem anglojęzyczna część Internetu szykuje się na Pandę 2.2 Panda pojawiła się po raz pierwszy w USA w lutym. W kwietniu objęła pozostałe anglojęzyczne Google – tę zmianę nazwano Panda 2.0. W maju na zachodnich forach zaobserwowano zwiększona skuteczność […]

Google indeksuje grafikę, której nie ma na stronie – ale jest w tagu img

Ciekawy post ukazał się niedawno na zagranicznym Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Otóż Google potrafi „przypisać” nam grafikę, do której linkujemy ze swojej strony, aby potem wyświetlić ją jako „naszą” w wynikach wyszukiwania. Wszystko zależy od tego, czy system uzna, że znaleziony na naszej stronie obrazek byłby przydatny dla innych użytkowników Internetu. Wniosek? Po raz kolejny okazuje się, że linkowanie na zewnątrz ma sens (oczywiście do dobrych serwisów). Kiedyś zauważyłem, […]

Co zrobić gdy atrybut noindex nie działa i strona pojawia się w Google

Według doświadczeń Matt’a taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, a jeżeli już wystąpi, to dotyczy z reguły dwóch sytuacji: 1) mamy błąd w noindex – tzw. „literówkę”. 2) w noindex posiadamy spację – czyli zamiast „noindex” mamy „no index” Takie przypadki występowały w kilku sytuacjach, które były analizowane przez Matt’a. Inne sytuacje nie wchodzą w rachubę – na chwilę obecną nie zaobserwowano żadnych nieprawidłowości z tym związanych.

Taka sama zawartość stron na różnych TLD (domenach najwyższego poziomu)

Analizowane pytanie dotyczy sytuacji, gdzie serwis jest w języku np. angielskim i publikowany na domenach TLD w takich krajach, jak Kanada, Wielka Brytania czy Nowa Zelandia domeny .ca. .uk, .nz. Gdyby sytuacja dotyczyła domen TLD jednego typu – np. .com – wówczas z dużą dozą prawdopodobieństwa Google wychwyciłoby taką sytuację i usunęło z indeksu wszystkie strony, poza jedną. W przypadku, gdy wszystkie strony są w języku angielskim na domenach narodowych wówczas […]

Cechy dobrego audytu SEO strony internetowej

Wczoraj na Forum Pomocy Google dla Webmasterów pojawił się wątek, w którym osoba pytająca poprosiła o pomoc – strona zniknęła z wyszukiwarki pomimo faktu, że wcześniej została poddana audytowi SEO. Jak wykazała już pobieżna analiza witryny audyt nie wykazał podstawowych kwestii: upychania słów kluczowych na stronie pozycjonowania za pomocą ukrywania tekstu brak optymalizacji na podstawowym poziomie – Title strony, description itp Niestety, opisana sytuacja pokazuje, […]

Zmiany w SERPach opublikowane pod koniec 2010

Przy okazji ostatniego wpisu informowałem o tym, ile tak naprawdę czynników bierze pod uwagę Google przy kształtowaniu pozycji stron w SERPach. Zostało to powiedziane w listopadzie przez Matta na spotkaniu, podczas którego padły inne „ciekawe” kwestie, o których nie wszyscy wiedzą – jakoś w polskim SEO mało śledzi się informacji z bardziej rozwiniętego w tym zakresie rynku na Zachodzie. Otóż spam raporty zgłaszane prze użytkowników dostają „fory” w kolejce stron, które mają […]

Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów)

W październiku 2010 roku Bing poinformował, że używa do kształtowania wyników wyszukiwania ponad 1000 czynników. Było to, jak się można łatwo domyślić, działanie stricte marketingowe – w końcu według Google o pozycji w SERPach decyduje ponad 200 czynników – z reguły wspominano o „ponad 300”. Odpowiedź zatem na takie „rewelacje” ze strony firmy z Kalifornii mogła być tylko jedna – kontra. 🙂 Nie minął miesiąc, a sam Matt Cutts […]

Ile osób zgłasza do Google spam raporty

Ciekawy artykuł, a właściwie wyniki ankiety, zostały właśnie opublikowane na seroundtable.com. Zgodnie z publikowanymi tam wynikami, jedynie …. 36% osób odpowiedziało twierdząco na postawione pytanie dotyczące tego, czy używają spam raportów Google. W stosunku do podobnego badania, które zostało przeprowadzone przed trzema laty, wskaźnik tez zwiększył się jedynie o 6%. Co to oznacza? Z jednej strony 36% to 1/3. Czyli 1/3 internautów korzysta z okazji, jaką daje im Google do realnego […]

Czy przejście na HTTPS może wpłynąć negatywnie na SERPy

Pytanie, jakie zostało zadane Mattowi można streścić w jednym zdaniu – czy zmiana adresu strony na https nie zaburzy pozycji strony, która wcześniej znajdowała się pod „zwykłym” http? Przykład PayPal’a podany przez Matta wskazuje, że jest to możliwe. Oczywiście, co też poruszyła osoba zadająca pytanie, należy wziąć pod uwagę fakt, że przejście na HTTPS spowoduje spadek pewien mocy, wynikający z zastosowania przekierowania 301. Ktoś powie, i słusznie, że ciężko równać się […]

Ile tekstu powinno się znaleźć na stronie głównej

Wydawałoby się, że pytanie o to, ile tekstu powinno się znaleźć na stronie głównej, jest banalne, prawda? A tymczasem nadal wiele osób zamiast skupiać się na użyteczności tego tekstu, pisze go stricte pod Google, a nie pod swoich potencjalnych Klientów. Jedna strona medalu Im więcej tekstu znajduje się na stronie głównej, tym więcej tekstu ma do „przeczytania” Googlebot. Dlatego serwowanie na stronie głównej tylko grafiki, jak to dzieje się bardzo często np. w branży fotografii […]

Czynniki wpływające ma pozycję strony w Google w 2011

Serwis SEOMoz opublikował wczoraj listę czynników wpływających na pozycje strony w Google w roku 2011. Ostatnie takie zestawienie zostało opublikowane dwa lata wcześniej. Czynniki zostały określone na podstawie wywiadów z 132 specjalistami SEO, którzy pochodzili z całego światami; ich rolą było wskazanie czynników wpływających na pozycje stron w SERPach, a następnie ustawienie ich wagi, aby można było wskazać czynniki o największym znaczeniu z punktu widzenia kształtowania pozycji […]