Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Jak dokładne jest narzędzie do badania słów kluczowych Google

Jak doskonale wiemy, narzędzie do badania słów kluczowych Google pokazuje szacowaną popularność, jaką dane słowo cieszy się w wyszukiwarce. Na ile jednak są to wyniki dokładne? Pytanie, jakie zadano Mattowi w związku z tym tematem brzmiało: „Jaki procent tego ruchu stanowią marketerzy, branża SEO, analitycy czy właściciele firm, którzy poszukują ustawicznie najlepszych dla swojego biznesu słów kluczowych?” Wg Matta nie powinien to być zbyt duży wskaźnik. I jest […]

Czy okienka wyskakujące (pop-ups) mają wpływ na kształtowanie się rankingu w Google

Wyskakujące okienka zalazły za skórę wielu internautom – mówiąc szczerze nie znam osoby, która by je lubiała. W tym kontekście warto zobaczyć, co odpowiedział Matt na pytanie związane z wpływem po-up’ów na pozycje w SERPach. „Na naszej stronie zrezygnowaliśmy z okienek wyskakujących, uznając, że nie są one dobrze postrzegane przez użytkowników, ale później zauważyliśmy, że ilość stron na wizytę oraz pozycja stronyw  rankingu … spadły. Pytanie brzmi: Czy Google nagradza/karze za używanie na stronie okienek wyskakujących – mniej lub […]

Czy struktura adresu URL wpływa na kształtowanie się rankingu

Bardzo interesujący temat, wokół którego narosło trochę mitów, związany z wpływem długości adresu (jego zagnieżdżenia) na przekazywanie PageRank’u. „Matt, dlaczego na swoim blogu adresy do wpisów nie są w ukłądnie domena/rok/miesiąc/dzień/wpis, tylko domena/wpis. Czy związane jest to z przepływem PageRanku  w obrębie strony?” 🙂 – Matt uznał to pytanie za … bardzo tajemnicze. Nie przypominał sobie, aby kiedykolwiek używał takiej konstrukcji adresu do wpisu na swoim blogu. Uważa, że oba rozwiązania są dobre dla użytkownika. […]

Jak uniemożliwić wyświetlanie się w wynikach opisów pobranych z katalogu DMOZ (Open Directory Projekt)

Niekiedy w wynikach wyszukiwania nie pojawia się nam, jako opis strony, ani tekst użyty przez nas w tagu description, ani tekst będący fragmentem tekstu znajdującego się na naszej stronie. Jakiś czas temu czytałem taką wypowiedź, gdzie internauta od dłuższego już czasu głowił się nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Co się okazało? Otóż jakiś czas temu dodał swoją stronę do katalogu DMOZ. Po sprawdzeniu kodu strony […]

Czy ktoś w Google czyta spam raporty

Jak wiemy, Google umożliwia zgłaszanie poprzez specjalny spam raport stron łamiących Wytyczne. Celem tego raportu nie jest „podkopywanie konkurencji”, co często ma )niestety) miejsce w naszym kraju, ale polepszanie wyników wyszukiwania. Analizując zgłoszenia pracownicy mogą wprowadzać poprawki w algorytmie, które sprawią, że zgłaszane strony, nie będą pojawiać się tak wysoko w SERPach w wyniku łamania Wytycznych. Wokół spam raportu narosło wiele mitów, z których jeden jest dosyć ważny. […]

Ilość zmian w algorytmie Google w 2009. Czy treść nadal jest ważna?

Świetne pytanie zadano niedawno Mattowi. Dotyczyło ono, obok pytań o ilość zmian w algorytmie w 2009, także bardzo ważnej kwestii: „Czy treść nadal odgrywa dla Google bardzo ważną rolę (w oryginale: Is content still the king)”? Odpowiadając na pytanie Matt przytacza zasadę, którą kieruje się w pracy swojego działu – aby dokonywać zmiany w algorytmie przynajmniej … jeden raz dziennie. W praktyce wygląda to tak, […]

Mayday – zmiana algorytmu Goole wpływająca na ruch pochodzący z „długiego ogona”

Mayday to zmiana algorytmu Google, która po 2 czerwca br. uderzyła w wyniki wyszukiwań związane z tzw. długim ogonem. Odczuwają ją zwłaszcza sklepy internetowe, dla których traffic pochodzący z long tail stanowił bardzo często podstawowe źródło ruchu na stronie. W niektórych przypadkach ruch spadł bowiem nawet o … 90%! Ponieważ temat przewija się na wielu forach i spędza sen z powiek webmasterom zapytano o Mayday samego Matta – w skrócie pytanie brzmiało […]

Dlaczego nie widzę mojego opisu strony wpisanego w tag description?

Przez dosyć długi okres czasu tag description służył nam tylko i wyłącznie do określania, jaki tekst powinien pojawić się w wynikach wyszukiwania jako opis naszej strony. Idea była taka, aby było to krótkie streszczenie jej zawartości, lub/oraz zachęceniem internautów do odwiedzenia serwisu. Od dłuższego już czasu bardzo często pojawia się nie to, co wpiszemy w tagu, ale „coś innego”. To „coś” spędza sen z powiek wielu webmasterom, ponieważ nie uważają […]

Mayday a pozycjonowanie sklepów internetowych – czyli jak zostać polubianym przez Google

Ostatnia zmiana algorytmu wyszukiwarki Google, zwana jako Mayday dosyć mocno, jak widać po komentarzach w sieci, uderzyła przede wszystkim w branże e-commerce, czyli w sklepy internetowe. Do tej pory pozyskiwały one spory ruch z tzw. długiego ogona, dzięki czemu bardzo często już sama dobra optymalizacja stron poszczególnych produktów wystarczała, aby pozyskiwać spore grono potencjalnych Klientów. Niestety, mało jest jeszcze w sieci sklepów z bardzo […]

Kiedy Google informuje użytkowników o zmianach w algorytmie

Niektóre osoby może pamiętają, jakie poruszenie wywołała kilka miesięcy temu informacja o wprowadzeniu przez Google nowej wersji algorytmu, tzw. Coffeine. Wiele osób, na różnych forach udowadniało, że jest to coś, co właśnie wchodzi, że widzą różnice w wynikach wyszukiwań dla różnych Data Centre itp. Rzeczywistość jednak okazała się inna. Google konsekwentnie realizuje politykę informacyjną w zakresie zmian w algorytmie, która brzmi –  najpierw wprowadzamy zmiany a później […]

Mayday – nowy update algorytmu Google a jakość prezentowanych wyników

Od 2 czerwca br. nie milkną głosy, według których zmiana algorytmu Google nazwana „Mayday” (swoją drogą budzi skojarzenia…) nie do końca spełniła oczekiwania twórców. Śledząc opinie np. na polskim forum pomocy Google powiedziałbym, że wręcz nie spełniła. O co tak naprawdę tutaj chodzi? Ze względu na coraz większą ilość śmieci pojawiających się w indeksie Google podjęto decyzję o wprowadzeniu zmiany w algorytmie, która miała na celu zwiększenie jakości w prezentowanych wynikach organicznych. Warto zauważyć, że zmiana jest […]

Dlaczego Google nie używa breadcrumbs (okruszków) ze strony w wynikach wyszukiwania

Nowy, ciekawy post na WebMasterHelp dotyczy pytania związanego z pojawianiem się tzw. „okruszków chleba” (breadcrumbs) ze strony w wynikach wyszukiwania, a pytanie zadane Mattowi dokładnie brzmi: „Czy mogę uzyskać jakieś sugestie, odnośnie kodu, linkowania, urli itp., co można zrobić, aby moja strona, z czytelnym układem „okruszków” pojawiała się z nimi w wynikach wyszukiwania?” (Na wstępie małe wyjaśnienie: „okruszki chleba” to system nawigacji na stronie internetowej, np. w takiej postaci: Home […]