Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy korzystanie z linków sponsorowanych (Adwords) ma trwały wpływ na pozycję strony

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i niezmienne od dawna – kampania prowadzona w linkach sponsorowanych nie wpływa na trwały wzrost pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jednak na forach nadal pojawia się wiele wątków, gdzie ich autorzy twierdzą, że jest wręcz odwrotnie – że widać wyraźnie, jak strona idzie w górę w SERPach przy aktywnej kampanii Adwords oraz  jak spada po jej wyłączeniu. Jak to jest naprawdę i skąd […]

Czy konkurencja może zaszkodzić pozycji strony w Google

Temat pojawia się dosyć często na forach internetowych i jak to bywa są zwolennicy zarówno odpowiedzi NIE, jak i TAK. Jakie jest moje zdanie? Wielokrotnie pytano o to samego Guglarza, jak i Matt poświęcił trochę uwagi w jednym ze swoim klipów opublikowanych na YouTube (na kanale WebmasterHelp). Odpowiedź, jaka padała, była zawsze i niezmiennie ta samo – „konkurencja nie może wpłynąć na pozycję Twojej strony w SERPach poprzez stosowanie niedozwolonych praktyk, np. linkując Twoją stronę […]

Kiedy zacząć pozycjonowanie „strony w budowie”

Strony internetowe nieskończone, w budowie, nie są zbytnio lubiane przez roboty Google, co też można łatwo wytłumaczyć: „skoro u podstaw algorytmu Google leży prezentowanie użytkownikom jak najlepszych treści merytorycznych, jaką wartość merytoryczną prezentuje strona z napisem „W budowie”? Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest „wrzucenie na serwer” serwisu dopiero wtedy, kiedy będzie on już gotowy – z właściwym układem, dobrą treścią. Taki serwis z pewnością zyska uznanie robotów Google, […]

Dlaczego warto regularnie dbać o treść na stronie

Odpowiedź na tak pytanie jest bardzo prosta i myślę, że … także całkiem logiczna. Jeżeli będziemy stale dbali o to, aby na naszej witrynie pojawiała się nowa treść, a także będziemy się tym zajmować w miarę regularnie (np. blog), wówczas strona będzie częściej odwiedzana przez robota, który będzie sprawdzał, co się na niej zmieniło, jaka nowa treść została opublikowana. Przy częstych wizytach połączonych z częstymi aktualizacjami zawartości strony, szybciej […]

Czy warto dodawać stronę do katalogów stron

W pozycjonowaniu, jeżeli chodzi o Google, od początku liczyła się jakość i ilość linków prowadzących do strony. Im było (i jest)  ich więcej, im były (i są) lepsze – pochodzą ze stron tematycznych czy też tych o wysokim zaufaniu, jakim cieszą się w Google (mierzonym np. poprzez wiek domeny) – tym takie linki będą dla pozycjonowanej witryny lepsze jakościowo, a poprzez to będą miały większy wpływ na kształtowanie się pozycji danej strony […]

Czy można używać rel=canonical przy publikacji artykułów na różnych stronach

Problem zduplikowanej treści w obrębie jednej witryny i użycie do jego rozwiązania rel=canonical jest (już) czymś oczywistym. Co jednak, jak kilka stron jest podobnych – ale znajdujących na różnych witrynach? Oto pytanie, jakie zadano Mattowi w tej kwestii w kwietniu 2010. „Jeżeli chciałbym rozpowszechniać na różnych domenach swoje artykuły, to czy mógłbym za pomocą rel=”canonical” wskazywać, który adres dla danej treści chcielibyśmy, aby został zaindeksowany?” Według Matta takie działanie […]

Czy warto tworzyć na blogach listy z tzw. wpisami związanymi (related posts/similar posts)

Temat na topie, w dobie coraz większej popularności, jaką cieszą się różnego rodzaju blogi, m.in. te stawiane na WordPressie. „Czy są jakieś niebezpieczeństwa w przedstawianiu użytkownikom wygenerowanych list tzw. „related posts” – czyli postów związanych (np. tematycznie) z danym postem?” Matt nie widzi tutaj żadnego zagrożenia dla witryny. Dopóki jest to oczywiście „krótka lista”  a nie taka składająca się z np … 200 elementów. 2,3,4 czy 5 podobnych postów z pewnością będzie […]

Addon domeny – co to jest i jak je wykorzystywać

Spośród wielu pytań, zadanych przez użytkownika Land Lubber’a, Matt wybrał jedno, jego zdaniem poruszające ciekawy temat, związany z rejestracją domen o podobnie brzmiących nazwach. Zobaczmy: „Matt, jaki jest twój stosunek do „addon domen”? Czy Google karze za posiadanie jednej lub kilku z nich na swojej głównej domenie? Np. jak widzisz 2, 5 czy 10 domen, z których wszystkie pochodzą z tego samego IP – czy to jest złe?” Na wstępie należy powiedzieć, […]

Czy linkowanie wzajemne – A<=>B, B<=>A jest naruszeniem wytycznych Google

Pytanie takie pojawiło się już w 2008 w jednym z wywiadów z Guglarzem. Stwierdził on wówczas, że jeżeli mówimy o linkowaniu naturalnym, gdzie mamy sytuację dwóch firm, prowadzących działalność suplementarną, np. sklep linkuje do strony przedstawiciela jednej z marek w nim oferowanych i na odwrót, to takie działania są naturalne z punktu widzenia algorytmu i strony nie powinny czuć się zagrożone ze strony Google. Oczywiście, gdyby rzecz dotyczy stron o innej tematyce, np. strona o finansach jest zlinkowana […]

Czy można ukryć pewne słowa przez Goglebotem w celu poprawy wskaźnika nasycenia tekstu słowami kluczowymi

Nie od dziś wiadomo, że wielu webmasterów kładzie zbyt duży nacisk na to, aby zachować na stronie odpowiednie proporcje słów kluczowych do tekstu. Mówi się, że optymalna wartość takiego wskaźnika wynosi około 7% – 15% Około, ponieważ, jak wiemy, jest to pilnie strzeżona tajemnica). Jednocześnie Matt już dawno powiedział, że system jest w stanie stwierdzić już po dwukrotnym pojawieniu się określonych słów kluczowych, jaka jest tematyka […]

Czy powinniśmy mieć obsesję na punkcie szybkości ładowania się strony

Pod koniec 2009 roku Matt zapowiedział, że od 2010 szybkość wczytywania się strony będzie jednym z czynników branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu w wynikach wyszukiwania. Pytanie, jakie na początku maja 2010 zadano Mattowi na WebmasterHelp brzmiało: „Wiele osób z branży SEO „ma obsesję’ na punkcie Twoich uwag związanych z szybkością ładowania się strony i jej wpływem na budowanie rankingu. Mam jednak wrażenie, że będzie to czynnik o bardzo małym wpływie na pozycje w SERPach. […]

Konsekwencje używania SWLi w długim okresie czasu

O tym, że systemy wymiany linków maja wpływ na pozycje w SERPach, nie trzeba chyba nikomu mówić. Jednak fakt, że ich używanie jest dobre jedynie w krótkim i średnim okresie czasu, to już „coś”, o czym się w ogóle nie wspomina. Dlaczego? Powód najważniejszy moim zdaniem to … chęć utrzymania klienta przez firmę SEO oraz spełnienie często „dziwnych” życzeń Klienta. W Polsce firmy zainteresowane pozycjonowaniem swoich stron z reguły nie interesują się metodami, […]