Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Negative keyword meta tag

Zaznaczam na wstępie, że „coś takiego” … nie występuje 🙂 Czasami po wpisaniu określonego wyniku wyszukiwania otrzymujemy wyniki z nim nie związane. Przykład z pytania, jakie postawiono Mattowi: po wpisaniu „girls in bathroms” (dziewczyny w łazience) otrzymujemy wynik w postaci strony o … odnawianiu pokoju dziewczęcego. Użytkownik, który zadał to pytanie zasugerował wprowadzenie wymienionego w tytule tagu, aby można było uniemożliwić prezentowanie strony dla określonych wyrażeń (można się domyśleć, że pewnie […]

PageRank a kompatybilność strony z różnymi przeglądarkami

Dla niektórych osób istnieje związek pomiędzy updatem PageRank a tym, czy dana strona poprawnie wyświetla się w każdej przeglądarce. Oraz, że Google daje „większe fory” stronom, które spełniają te wytyczne – czy strona „niekompatybilna” powoduje, że Goglebot inaczej ją postrzega. Jak jest w rzeczywistości? Niedawno oficjalnie wypowiedział się na ten temat Matt i mocno i zdecydowanie zaprzeczył takim teoriom. Powód jest prosty – PageRank bazuje na tym, jak […]

Indeksowanie przez Google stron zablokowanych w robots.txt

O tym, że plik robots.txt służy do blokowania dostępu do wybranych części naszego serwisu robotom, wiemy już od dawna i ten fakt nie podlega wątpliwości. Niekiedy jednak można zauważyć w indeksie także i te strony, które .. jakiś czas temu zablokowaliśmy przed wizytą crawlerów. Dlaczego zatem są one widoczne? Okazuje się, że nie wszyscy wiedzą, że jest – na pewno w przypadku Google – jeden „myk”, dzięki któremu opisana powyżej sytuacja może mieć […]

Słowo kluczowe w adresie URL czy w nazwie pliku – co jest lepsze

Wyjaśniając to na przykładzie – według Google lepszy z punktu widzenia wyszukiwarki jest adres sklep.pl/sportywodne/windsurfing/deski/dla-dzieci/ czy może sklep.pl/sportywodne-windsurfing-deski-dla-dzieci ? Według Matta nie ma to wielkiego znaczenia, jak ustawimy sobie strukturę strony i czy słowo kluczowe będzie ujęte w adresie strony, czy też w nazwie pliku (to, że warto, aby tam było, jest obecnie ważne). Warto jednak zwrócić uwagę na to, co powiedział on w 79 sekundzie 🙂 – rozbudowanie nazwy pliku o wiele […]

Czym są sitelinks (linki witryny)

Z pewnością zauważyliśmy, że przeglądając wyniki wyszukiwania niekiedy strony, znajdujące się na pierwszej pozycji, są wyróżnione za pomocą dodatkowych linków, znajdujących się bezpośrednio pod linkiem do witryny. Są to tzw. linki witryny (sitelinks) to wyrażenie przez Google „uznania dla stron”, które są bardziej użyteczne dla użytkowników w kategorii wyszukiwanej frazy. Jeśli witryna jest w liderem w wynikach wyszukiwania dla danej frazy, wtedy Google „dołoży” do niej dodatkowe linki, ułatwiające użytkownikowi wyszukiwarki […]

Jak często Google uaktualnia PageRank strony

Dużo osób, a zwłaszcza te, które posiadają strony internetowe od niedawna, traktują PageRank jako coś, od czego zależy pozycja ich strony. Dobrze robią – jednak zapominają przy tym (nie wiedzą), że jest to tylko jeden z ponad 200 czynników mających wpływ na pozycję strony w SERPach. No dobrze – co to takiego jest ten „update PageRanku” – jak działa i … czym jest ów tajemniczy skrót PR? Według Google PageRank […]

Jak zdobyć linki dofollow przy coraz większej popularności atrybutu nofollow

Coraz więcej serwisów używa w swoich zasobach linków z atrybutem nofollow. Nie chodzi już tutaj o strony mało popularne, jak fora internetowe czy blogi, ale coraz częściej na taki krok decydują się duże strony, jak Facebook czy Twitter. W jaki sposób zatem zdobywać linki, które przekazując moc strony, na której się znajdują, stronie linkującej wpływają na wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania? Niektórzy obawiają się, że niedługo dojdzie do sytuacji, […]

Nowa wersja algorytmu? TOP10 na frazę „pozycjonowanie”

Są rzeczy, do których się przyzwyczajamy. Rzeczy, które po jakimś czasie traktujemy niejako jak aksjomat. Dla mnie taką sytuacją były firmy znajdujące się w TOP10 dla frazy „pozycjonowanie”. Do niedawna, kiedy zaciekawiony pewną dyskusją na PiO wszedłem w SERPy i … okazało się, że są znaczne roszady. Zniknęła z pierwszych miejść np. strona firmy z Gdańska, która znajdowała się tam od „dawien dawna”. Za to całkiem wysoko pojawiła się domena, która „powstała” tak w wyniku działań […]

Czy jedna strona może mieć negatywny wpływ na inną – założenie: obie są na tym samym serwerze

Wiele osób nie korzysta z serwerów dedykowanych, tylko z wirtualnych. Związane jest to przede wszystkim z kosztami – nie każdego stać na wydatek na poziomie kilkuset – kilku tysięcy złotych w skali roku. Decydując się na takie rozwiązanie nie mamy wpływu na to, w jakim sąsiedztwie będzie znajdowała się nasza strona na takim serwerze. tzn., czy obok naszej „zadbanej, stosującej się do Wytycznych Google dla Webmasterów” strony nie będzie jakiegoś zaplecza o , nazwijmy […]

Wpływ widżetów na pozycję strony w Google

Strony internetowe coraz bardziej zaczynają wyglądać jak serwisy. Dodatki, takie jak np. Facebook mają jednak wpływ na szybkość wczytywania się strony. Patrząc się na testy Google w zakresie wpływu szybkości ładowania witryny na pozycje w SERPach, nic dziwnego, że w końcu zadano Mattowi pytanie: „Próbuje sprawić, aby moja strona szybko się ładowała. Zauważyłem jednak, że widżety Facebooka wpływają negatywnie na szybkość ładowania się strony. Czy zatem […]

Chmura tagów – czy warto stosować. Korzyści i zagrożenia.

Bez chmura tagów wiele osób nie wyobraża sobie istnienia bloga. Zestawienie na osobnej stronie słów kluczowych/fraz, opisujących artykuły na blogu/stronie pomaga czytelnikom zorientować się o czym jest serwis (im tag jest większy, tym w serwisie znajduje się więcej artykułów z nim związanych). Tagi odrywają też ważną rolę w poprawieniu/wzmocnieniu wewnętrznego linkowania serwisu – użycie chmury tagów ma mieć kolosalny wpływ na zwiększenie stopnia indeksację strony internetowej. […]

Twitter a jego wpływ na Pagerank

Coraz większa popularność, jaka odgrywają w Internecie portale społecznościowe oraz serwisy takie jak Twitter sprawia, że zaczynamy zastanawiać się, jaki jest ich wpływ na SEO. Idąc dalej – próbujemy w różny sposób skorzystać z ich popularności, dążąc do podniesienia pozycji naszej strony w wyszukiwarkach internetowych. Niektóre firmy SEO zalecają wrzucenie Twittera na stronę w celu poprawienia jej notowań w Google. Niestety, ale … takie działanie nie przyniesie nam […]