Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Jak samemu pozycjonować stronę w Google

Wokół pozycjonowania urosło wiele mitów. Jednym z nich jest to, że do pozycjonowania należy posiadać „tajemną wiedzą”. Teoretycznie wiedza ta nie jest tajemna – każdy ma dostęp do Wskazówek Google dla Webmasterów i szybko może sprawdzić np., jak zoptymalizować stronę pod Google pod kątem grafik. W praktyce wiele zależy od czegoś innego – doświadczenia. Co może zrobić właściciel strony Może on pozycjonować stronę samodzielnie. W takim przypadku to właściciel strony musi […]

Jak optymalizować stronę internetową pod słowa kluczowe, aby zachwyciła potencjalnego Klienta

Słowa kluczowe to wyrażenia, które wpisujemy w wyszukiwarkę, gdy szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania, np. wpisując „jaka jest pogoda w krakowie” czy „jak zrobić ciasto na naleśniki”. I niby wszystko jest tutaj jasne, ale diabeł, jak zawsze, tkwi w szczegółach. Zwłaszcza jeden szczegół jest tutaj istotny – otóż większość właścicieli stron przy optymalizacji zwraca uwagę nie na swoich potencjalnych klientów, ale na … Google. Wysoka popularność nie przekłada się na duży […]

Newsletter nr 1 został wysłany

Poszło ! W zeszłym tygodniu osoby, które zapisały się na mój newsletter, dostały jego pierwszy numer. Wskaźnik CTR na poziomie 14% wskazuje, że treści, jakie zostały w nim zaprezentowane, spotkały się z dużym zainteresowaniem – za co obecnym czytelnikom dziękuję 🙂 Newsletter jest skierowany głównie do osób, które chcą samodzielnie pracować przy swojej stronie. jednak idea tego newslettera jest taka, aby nie skupiać się na „SEO geekach”, […]

Jak poprawnie dokonać migracji strony ze starej domeny na nową

Zmiana domeny strony, jeżeli zostanie przeprowadzona w sposób nieumiejętny, może skończyć się nagłą utratą ponad 90% ruchu pochodzącego z naturalnych wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby proces nie tylko dobrze przeprowadzić, ale i przeprowadzić go we właściwy sposób, jeżeli chcemy uniknąć długotrwałego zniknięcia naszej strony z wyszukiwarki. Większość z nas w pewnym momencie staje przed koniecznością zmiany domeny. Wynikać to może z różnych powodów – najczęściej jest to zmiana nazwy […]

Google, zmieniając domyślne ustawienie title, zmniejsza ruch z wyników wyszukiwania

Czasy, kiedy na pozycje miały wpływ meta tagi keywords i description, już dawno odeszły do lamusa. Zastanawiam się, kiedy Google oficjalnie poinformuje o wykluczeniu z czynników rankingowych title; kiedy tak się stanie, będzie to koniec pewnej ery optymalizacji stron pod kątem SEO, gdzie o pozycjach w dużym stopniu decydowała cała trójka – meta keywords i description oraz title. Jak tworzyć dobre title W title <title> ….. </title> nie upychamy […]

Google zakończyło wdrażanie update’u związanego z page experience

Jak na razie nie widać jakiś dużych zmian związanych z zakończeniem wdrażania ostatniego update’u Google. Moim zdaniem będziemy w coraz mniejszym stopniu te zmiany zauważać – system Google z każdym kolejnym updatem staje się coraz bardziej zagmatwany; jeżeli dzisiaj chcesz rankować wysoko w Google, zapomnij o tym, że stanie się to szybko, prosto oraz stabilnie. Update został wdrożony W kwietniu 2021 na blogu Google poinformowano o rozpoczęciu „rolowania” (wdrażania […]

Czy duża ilość tekstu na stronie kategorii wpływa negatywnie na pozycje w Google

Jak długie powinny być opisy kategorii – jedno zdanie, dwa, dwadzieścia dwa? Dyskusja na ten temat trwa od dawna i w dalszym ciągu zamiast skupiać się na użytkowniku bardziej myślimy o tym, aby dostarczyć robotom Google więcej treści, licząc na to, że dzięki temu nasza kategoria przeskoczy kategorie innych sklepów. Warto zmienić swoje podejście w tym zakresie, jeżeli zależy nam na wysokich pozycjach w Google. Jestem […]

Od 10 lat jestem Ekspertem Produktowym na Forum Google dla Webmasterów. Najdłużej w Polsce. Ale ten czas leci …

Czas biegnie nieubłaganie – 10 lutego 2011 roku, czyli równe 10 lat temu, zostałem pierwszym moderatorem oficjalnego Forum Google dla Webmasterów. Po 10 latach z naszej pierwszej czwórki zostałem tylko ja, co pozwala mi mówić o sobie, że jestem „najdłuższym stażem” PE tego forum 🙂 Oficjalnie nazwa szybko zmieniła się na tzw. Najlepszego Współtwórcę (Top Contributor), aby przeistoczyć się obecnie w Eksperta Produktowego (Product Expert). TC Summit’y […]

W 2021 sugeruję właścicielom stron, obok skupienia się na SEO, lekturę książek biznesowych

Lubię czytać książki biznesowe; są dla mnie inspiracją na znalezienie pomysłu, niekiedy tego jednego brakującego elementu układanki, który może pomóc w rozwoju mojej lub mojego Klienta firmy. Jak przeczytałem niedawno w książce „Scalling up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?” nie odkryłem Ameryki – podobne podejście cechowało Marka Cubana, właściciela Dallas Maverics. Czytanie książek przez wielu przedsiębiorców nie jest traktowane priorytetowo – może dlatego, […]

Czy zablokowanie desktopowego Googlebota może doprowadzić do blokady indeksacji strony w Google?

Od kiedy Google uznało dostosowanie stron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych za czynnik rankingowy kładziemy nacisk na to, aby nasze witryny wyświetlały się poprawnie na mobilnych urządzeniach, zaliczając bezbłędnie test optymalizacji mobilnej (jeżeli tego jeszcze nie sprawdzałeś, koniecznie zrób to teraz). Czy jednak jest to wystarczający warunek, aby zaindeksować stronę w Google? Opis problemu Z ciekawym przypadkiem, który teoretycznie nie powinien był się zdarzyć, spotkałem się niedawno na polskim Forum […]

Core Web Vitals – LCP, FID oraz CLS – czynnikami rankingowymi w Google od maja 2021

Jak zostaliśmy poinformowani w listopadzie do grona sygnałów dotyczących jakości strony, czyli dostosowania stron pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych, bezpiecznego przeglądania, HTTP oraz wskazówek dotyczących uciążliwych reklam pełnoekranowych dołączą Largest Contentful Paint (LCP) , First Input Delay (FID) (obecnie INP) oraz Cumulative Layout Shift (CLS) – już tylko kilka miesięcy pozostało właścicielom stron, aby dostosować się do kolejnej zmiany w algorytmie Google, jaka zacznie […]

Sztuczna inteligencja od Google uczyni SEO jeszcze bardziej wymagającym (i trudnym) zadaniem

Pozycjonowanie strony internetowej jest z roku na rok coraz bardziej absorbującym, a przez to kosztownym, zajęciem. Nacisk, jaki Google kładzie przy kształtowaniu wyników wyszukiwania na sztuczną inteligencję, sprawia, że już teraz coraz bardziej zyskują firmy, które posiadają budżet na tego typu działania. Internet się zmienił – dzisiaj bycie po prostu dobrym nie wystarczy; jak nie mamy środków na promocję firmy w Google, jak nie poświęcamy na to dużo czasu, grozi nam […]