Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Google wyświetla w SERPach pod wynikiem wyszukiwania linki do wątków z forum

Dzisiaj, przy okazji sprawdzania porad prawnych w Kielcach, zauważyłem w SERPach ciekawą rzecz, a mianowicie wyświetlanie w wynikach wyszukiwania pod wynikiem będącym odnośnikiem do forum dwóch linków do jego wątków: Możliwe, że nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, jednak nie potrafi sobie tego przypomnieć, dlatego wychodzę z założenia, że jeżeli nawet to się pojawiło, to stosunkowo niedawno. Tak sobie myślę, w kontekście coraz większej ilości informacji prezentowanej w SERPach, że jeżeli ktoś miały forum posiadające […]

Zmiana wyświetlania firm na mapach Google a Kampania Adwords

W dniu dzisiejszym zauważyłem ciekawą sytuację w polegającą na łączeniu kampanii Adwords z Mapami Google – poniżej zrzut z ekranu: Jak widać firma promowana w Adwords jest w szczególny sposób wyróżniona na mapie oraz w samej kampanii – poprzez niebieską literkę „A”. Mało tego – widzimy, że „A” występuje dwa razy – jeden raz dla mapek, w standardowym, czerwonym kolorze, drugi raz „tylko” dla danego wpisu – […]

Google indeksuje stronę, której nie ma w serwisie

Niekiedy przeglądając w Narzędziach Google dla Webmasterów informacje o naszej witrynie możemy ze zdziwieniem znaleźć informację o … stronie, której nie ma w serwisie. Sprawdzając” znaleziony adres w wyszukiwarce trafiamy w „pustkę” – dostajemy informację, że taka strona nie istnieje. Co jest tego przyczyną – co robić? Zaistniała sytuacja może mieć kilka powodów. W sieci mogą istnieć linki, kierujące do nieistniejących stron naszego serwisu. Bardzo często „oskarżamy” o zaistnienie takiej sytuacji […]

Update algorytmu Google – tym razem na celowniki „generatory treści” – koniec ery mieszarek?

Rok 2011 ma być kolejnym, po 2010, rokiem dużych zmian w SERPach – według zapowiedzi Google. Zwiększenie obsady w dziale odpowiadającym za jakość wyników wyszukiwania przynosi już pierwsze rezultaty. Właśnie wchodzi (weszła?) w życie nowa wersja algorytmu, która ma za zadanie (według słów Matta) zmniejszyć wpływ na wyniki wyszukiwania stron prezentujących mało oryginalną treść – jak i strony, gdzie oryginalna treść stanowi jedynie małą część serwisu. […]

Kiedy postawić stronę na subdomenie a kiedy w katalogu serwisu

Z reguły strony stawiamy na osobnych domenach – związane jest to często ze specyficzną nazwą serwisu i chęcią jego promocji. W niektórych jednak sytuacjach warto rozważyć postawienie strony na subdomenie. Dlaczego? Blog w folderze czy na subdomenie? Subdomena jest traktowana przez Google jako osobna strona, w przeciwieństwie do strony, która zawiera się w już istniejącym serwisie. Bardzo dobrym przykładem jest tutaj blog, który przez jedne osoby jest stawiany jako katalog danej strony […]

Znalazłem dużo linków do mojej strony z jednej witryny. Czy można za to otrzymać bana?

Pytanie, które pojawia się na wielu forach bardzo często. Z jednej strony mamy jasne stanowisko Google w tej sprawie – linki przychodzące nie mogą zaszkodzić witrynie, ponieważ w ten sposób konkurencja mogłaby łatwo wpływać na kształtowanie się wyników wyszukiwania, co automatycznie oznaczałoby porażkę Google – poprzez przyznanie się do wpływu na coś, na co wpływu … mieć nie można. Z drugiej strony moim zdaniem możliwe jest (teoretycznie) zachwianie […]

Jak zaindeksować w Google (prawie) wszystkie strony serwisu/sklepu

Każdy chciałby, aby jego sklep czy strona internetowa był a zaindeksowana w Google w 100%. Niewątpliwie zwiększyłoby to ilość odwiedzin, co w konsekwencji doprowadziłoby do zwiększenia ilości oczekiwanych czynności podejmowanych przez osoby odwiedzające nasz serwis – zakup towaru, zapisanie się do newslettera itp. W Polsce optymalizacja stron sprowadza się w większości przypadków do poupychania w Title słów kluczowych, powtórzenia później tej samej praktyki w stopce czy „tuż nad nią”. Wiele sklepów internetowych […]

Czy podstrona może znaleźć się w SERPach pod nazwą serwisu wyżej od strony głównej

Wielu początkujących webmasterów martwi się sytuacją, gdy w wynikach wyszukiwania pod dane słowo kluczowe ich serwis pojawia się nie pod stroną główną, ale pod konkretną, tematyczną stroną serwisu. Czy to dobrze, czy to źle – jest się czym martwić? Odpowiedź jest prosta -oczywiście, że NIE. Google w swoim zachowaniu dąży do tego, aby prezentować nam jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Oznacza to, że algorytm nieustannie uczy się prezentowania osobom poszukującym informacji […]

Problem z zaindeksowaniem strony głównej serwisu

Bardzo często ostatnimi czasy pojawiają się pytania w Sieci o przyczynę braku zaindeksowania przez Google strony głównej strony internetowej. Nierzadko jest to już istniejący do dłuższego czasu sklep/serwis, posiadający w indeksie (site) sporo zaindeksowanych stron – aż tu nagle wypada z niego strona główna. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyna takiej sytuacji jest bardzo prozaiczna. W każdym z analizowanych przypadków strona nie posiadała ustawionego przekierowania 301 z domeny np. BEZ www na Z www. […]

Czy zmiana silnika serwisu/sklepu ma wpływ na pozycję w Google

Odpowiadając na tak postawione pytanie należy jasno stwierdzić, że tak. Ten wpływ może mieć bezpośredni wpływ na zmianę wyświetlania się w SERPach, może też jednak mieć i wpływ pośredni. Wpływ bezpośredni związany jest użytym rozwiązaniem w zakresie budowy stron internetowych. Przeniesienie serwisu ze strony niezoptymalizowanej pod kątem Google – brak przyjaznych adresów url czy brak wewnętrznego linkowania to tylko 2 z wielu czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. […]

Dlaczego pomimo pozytywnej weryfikacji strony nie wyświetla się ona w Google

Odpowiadając na tak stawiane pytanie, dosyć często poruszane przez osoby dopiero zaczynające swoją „przygodę” z SEO należy jasno odróżnić od siebie dwie rzeczy – weryfikację własności strony oraz jej indeksację. Weryfikacja pozwala Google upewnić się, że domena należy do nas (lub mamy do niej dostęp), a co za tym idąc jesteśmy osobą uprawnioną do dostępu do strategicznych danych, jakimi są statystyki ruchu, słów kluczowych, błędów indeksowania – czyli wszystko to, […]

Robot Google chodzi po stronie ale jej nie indeksuje

Pytanie, które bardzo często pojawia się na Forum. Dla wielu osób sam fakt wejścia Googlebota na stronę powinien być równoznaczny z jej natychmiastowym zaindeksowaniem. A tak nie jest – związane jest to co najmniej z kilkoma powodami. 1) Strona, którą postawiliśmy na dopiero co zakupionej domenie, może posiadać złą historię w Google, np. poprzedni właściciel miał na niej postawiony katalog stron, który w stopce emitował 100 linków pozycjonerskich. Po pewnym czasie robot […]