Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Google będzie nagradzać za zgłaszanie spam raportów?

Do napisania artykułu skłonił mnie wpis na Search Engine Roundtable o bardzo intrygującym temacie „Bing rozważa nagradzanie (osób) za zgłoszenie spamu (w wynikach wyszukiwania)”. Przyznam, że patrząc się na naszą polską rzeczywistość gdyby Google rzuciło taki temat to już widzę, jak wiele różnego rodzaju „firm” – ale pewnie i dużych agencji –  zatrudniłoby zaraz dodatkowe osoby, których jedynym zadaniem byłoby wyszukiwanie i zgłaszanie stron (niekoniecznie stricte) zapleczowych konkurencji. […]

Przycisk +1 Google oferuje już wszystkim webmasterom

W marcu Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu przycisku +1. Dzięki tej funkcji możliwe stało się głosowanie na wyniki wyszukiwania, zawierające przydatne z naszego punktu informacje. To, co jest ważne tutaj, to fakt, że opinie/oceny pochodzić będą nie tylko od naszych znajomych, jak to jest teraz z mediami społecznościowymi, ale także od innych osób, które przeglądając naszą witrynę uznają ją za wartą uwagi. Na początku opcja dostępna była (jak zwykle) dla języka angielskiego […]

Twój znajomy lubi jakąś stronę? Google Ci o tym powie

Od niedawna, jeżeli np. nasz znajomy buduje dom i skorzystał z usług projektanta wnętrz – a następnie napisał na swoim blogu, poświęconym budowaniu domu, artykuł o projektowaniu wnętrz, to możemy zobaczyć, po pojawieniu się tego postu w SERPach informację, że  „X to udostępnia” Jeżeli ktoś ocenił naszą stronę/informację o naszej stronie – to też to zobaczymy. Zmiana polega na sprytnym wpleceniu w SERPy informacji, które, pochodząc od znanych nam osób, mają pomóc nam […]

Google usuwa z indeksu grafikę zaindeksowaną wcześniej przez …. Binga

Niedawno Google usunęło sporą część grafiki ze swojego indeksu, która to grafika …. została zaindeksowana wcześniej przez Binga. Temat został przybliżony przez Barry’ego Schwartza, który przybliżył sytuację opisaną w wątku na zagranicznym forum Google, gdzie użytkownik znalazł ponad 8 milionów grafik zaindeksowanych przez Google, które to grafiki wcześniej … zaindeksował Bing. Dlaczego tak się stało? Ani Bing, ani właściciele tych witryn nie blokowali tych grafik przez Google, zatem […]

Wpływ newslettera na pozycję strony w Google

Ciekawa dyskusja nawiązała się pomiędzy autorem postu o rzekomym wpływie newsletterów na pozycje w Google a samym Mattem. Według autora to, co łączy wiele stron, w tym omawianą JakeLudington.com, dotkniętych w sposób negatywny update’, Panda jest to, że posiadają one bazy subskrybentów, do których wysyłają emaile. Bazy te zaś są … nie zawsze aktualne – i to jest „powód” spadku w SERPach według Jake’a Ludingtona. Google is now applying email behavior […]

Nie można (już) umieszczać reklam Google Adsense w IFRAME

Wprawdzie Google już od dawna nie zalecało takiego manewru, ale od paru dni zostało to jasno zapisane w zasadach programu (zmiany wytłuszczono boldem): AdSense code may not be altered, nor may the standard behavior, targeting or delivery of ads be manipulated in any way that is not explicitly permitted by Google. This includes but is not limited to the following: clicking Google ads may not result in a new […]

Zmiana sposobu wyświetlania adresów url w Google

Dzisiaj coś zwróciło moją uwagę w SERPach, ale … do końca nie wiedziałem co. Dopiero po pewnym czasie przyszło „olśnienie” Adres url został przesunięty bezpośrednio pod tytuł wyniku wyszukiwania. Czytałem dzisiaj o rzekomym zbyt dużym wpływie mediów społecznościowych na wyniki wyszukiwania Google. Postanowiłem sprawdzić z ciekawości, czy będzie widoczny snippet przy moim blogu Jak widać – nie ma informacji, że „udostępniłem tę stronę”. Adres url zaś, oczywiście, pod Title strony. […]

Jak Twitter wpływa na ranking i indeksację stron w Google

Jak wiadomo od niedawna Google uwzględnia linki z mediów społecznościowych (Twitter, Facebook) przy tworzeniu SERPów. Pisałem o tym stosunkowo niedawno, przedstawiając wypowiedź Matta na temat tego, że Google uwzględnia media społecznościowe do tworzenia swojego indeksu. Co to jednak w praktyce oznacza? Ciekawy artykuł ukazał się na SEOMoz’ie dotyczący wpływów tweetów na pozycję strony w Google. Konkluzja po jego lekturze jest taka, że Google używa sygnałów z tych mediów (praktycznie) tylko do … […]

Wpływ Google na temperaturę wody w Bałtyku (nowa serwerownia Hamina w Finlandii)

Wybierasz się w wakacje nad Bałtyk? Nie wiem, czy wiesz, ale dzięki Google możesz mieć (teoretycznie, a może i w praktyce) cieplejszą wodę. O ile – to zależy już tylko do Ciebie 🙂 W Finlandii otwarto niedawno nową serwerownię, która chłodzona jest wodą z Bałtyku. Woda pobierana jest bezpośrednio z morza, następnie następuje chłodzenie serwerów i woda wraca z powrotem do Bałtyku. Aby ograniczyć wpływ na środowisko, powracająca woda jest mieszana ze świeżą – aby jej […]

Pagerank a popularność strony – różnica

Wiele osób uważa, że strony, które są często odwiedzane, muszą posiadać wysoki Pagerank. Tak jednak nie jest – utożsamia się tutaj pojęcie PageRanku z popularnością strony (ang. popularity) – a to nie jest to samo. Strona może posiadać wysoki PageRank będąc mało odwiedzalną. Może to być jakaś strona rządowa, do której będą linkować NBP, ZUS, Urząd Statystyczny itp. itd. Jednak ze względu na tematykę strony będzie ona rzadko odwiedzana… […]

Serwis wielojęzyczny – jak ustawić pod Google? Osobne domeny, subdomeny?

Przeważająca większość serwisów w Internecie jest w wersji jednojęzycznej. Z biegiem jednak czasu, gdy firma rozwija się, dochodzą kolejne rynki sprzedaży, a co za tym idzie pojawia się także konieczność dotarcia do tamtejszych odbiorców – oczywiście w ich języku. W jaki sposób najlepiej stworzyć serwis wielojęzyczny, aby był przyjazny dla Google i dobrze się indeksował? Mamy 3 sposoby 1) Tworzymy wersje w obrębie danej domeny – umieszczając […]

Na co położy nacisk w 2011 Search Quality Team Google

Można powiedzieć, słuchając wypowiedzi Matta – zresztą sam to podkreśla, że będzie to „powrót do korzeni”. Większą uwagę dział SQT położy na takie sprawy jak upychanie słów kluczowych na stronach, na spamowe komentarze na blogach (koniec Xrumera?) wyskakujące w wynikach wyszukiwania – który to fakt denerwuje coraz więcej osób. Więcej ludzi w Google będzie pracować nad rozpracowywaniem stron ocenianych przez internautów jako spam. Jak wiadomo, Google coraz lepiej radzi […]