Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Co zrobić gdy atrybut noindex nie działa i strona pojawia się w Google

Według doświadczeń Matt’a taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, a jeżeli już wystąpi, to dotyczy z reguły dwóch sytuacji: 1) mamy błąd w noindex – tzw. „literówkę”. 2) w noindex posiadamy spację – czyli zamiast „noindex” mamy „no index” Takie przypadki występowały w kilku sytuacjach, które były analizowane przez Matt’a. Inne sytuacje nie wchodzą w rachubę – na chwilę obecną nie zaobserwowano żadnych nieprawidłowości z tym związanych.

Taka sama zawartość stron na różnych TLD (domenach najwyższego poziomu)

Analizowane pytanie dotyczy sytuacji, gdzie serwis jest w języku np. angielskim i publikowany na domenach TLD w takich krajach, jak Kanada, Wielka Brytania czy Nowa Zelandia domeny .ca. .uk, .nz. Gdyby sytuacja dotyczyła domen TLD jednego typu – np. .com – wówczas z dużą dozą prawdopodobieństwa Google wychwyciłoby taką sytuację i usunęło z indeksu wszystkie strony, poza jedną. W przypadku, gdy wszystkie strony są w języku angielskim na domenach narodowych wówczas […]

Zmiany w SERPach opublikowane pod koniec 2010

Przy okazji ostatniego wpisu informowałem o tym, ile tak naprawdę czynników bierze pod uwagę Google przy kształtowaniu pozycji stron w SERPach. Zostało to powiedziane w listopadzie przez Matta na spotkaniu, podczas którego padły inne „ciekawe” kwestie, o których nie wszyscy wiedzą – jakoś w polskim SEO mało śledzi się informacji z bardziej rozwiniętego w tym zakresie rynku na Zachodzie. Otóż spam raporty zgłaszane prze użytkowników dostają „fory” w kolejce stron, które mają […]

Ile czynników Google używa przy kształtowaniu wyników wyszukiwania (SERPów)

W październiku 2010 roku Bing poinformował, że używa do kształtowania wyników wyszukiwania ponad 1000 czynników. Było to, jak się można łatwo domyślić, działanie stricte marketingowe – w końcu według Google o pozycji w SERPach decyduje ponad 200 czynników – z reguły wspominano o „ponad 300”. Odpowiedź zatem na takie „rewelacje” ze strony firmy z Kalifornii mogła być tylko jedna – kontra. 🙂 Nie minął miesiąc, a sam Matt Cutts […]

Ile osób zgłasza do Google spam raporty

Ciekawy artykuł, a właściwie wyniki ankiety, zostały właśnie opublikowane na seroundtable.com. Zgodnie z publikowanymi tam wynikami, jedynie …. 36% osób odpowiedziało twierdząco na postawione pytanie dotyczące tego, czy używają spam raportów Google. W stosunku do podobnego badania, które zostało przeprowadzone przed trzema laty, wskaźnik tez zwiększył się jedynie o 6%. Co to oznacza? Z jednej strony 36% to 1/3. Czyli 1/3 internautów korzysta z okazji, jaką daje im Google do realnego […]

Czy przejście na HTTPS może wpłynąć negatywnie na SERPy

Pytanie, jakie zostało zadane Mattowi można streścić w jednym zdaniu – czy zmiana adresu strony na https nie zaburzy pozycji strony, która wcześniej znajdowała się pod „zwykłym” http? Przykład PayPal’a podany przez Matta wskazuje, że jest to możliwe. Oczywiście, co też poruszyła osoba zadająca pytanie, należy wziąć pod uwagę fakt, że przejście na HTTPS spowoduje spadek pewien mocy, wynikający z zastosowania przekierowania 301. Ktoś powie, i słusznie, że ciężko równać się […]

Czynniki wpływające ma pozycję strony w Google w 2011

Serwis SEOMoz opublikował wczoraj listę czynników wpływających na pozycje strony w Google w roku 2011. Ostatnie takie zestawienie zostało opublikowane dwa lata wcześniej. Czynniki zostały określone na podstawie wywiadów z 132 specjalistami SEO, którzy pochodzili z całego światami; ich rolą było wskazanie czynników wpływających na pozycje stron w SERPach, a następnie ustawienie ich wagi, aby można było wskazać czynniki o największym znaczeniu z punktu widzenia kształtowania pozycji […]

Więcej grafiki w wynikach wyszukiwania

Google będzie serwować nam więcej grafik w wynikach wyszukiwania, jeżeli z zapytania będzie wynikać, że szukamy zdjęć np. dodając do zapytania „zdjęcie” czy „grafika” – co zostało przedstawione na blogu Google. Zamiast standardowych kilku grafik Google może zaserować nam ich nawet kilka razy więcej – „wychodząc” z założenia, że jeżeli szukamy zdjęć, to one powinny być w przewadze, a nie „zwykłe SERPy”. Najeżdżając na zdjęcie powiększy się ono automatycznie, prezentując […]

schema.org – czyli Google, Bing i Yahoo współpracują razem w SERPach

Niemożliwe stało się faktem. Trzy wielkie wyszukiwarki postanowiły połączyć swoje siły w celu stworzenia ujednoliconego systemu tzw. mikrodanych. O co w tym wszystkim chodzi? Jak pamiętamy w 2009 roku Google wprowadziło tzw. rich snippets’y, dzięki którym SERPy wzbogaciły się o dodatkowe elementy, jak recenzje, informacje o wydarzeniach czy oceny stron (np. dodawanych do niektórych katalogów stron). Ponieważ jednak „wielka trójka” nie współpracowała ze sobą pojawiło się niebezpieczeństwo, że systemy […]

Transfer domeny eu nie wymaga podania kodu authinfo

Aby przetransferować domeny do nowego providera musimy standardowo podać kod authinfo, który jest niejako takim „hasłem jednorazowym”, identyfikującym nas jako rzeczywistego właściciela domeny. Jest jednak wyjątek, o którym warto wiedzieć – domena ue. W przypadku domen z tym rozszerzeniem nie jest wymagane podanie takiego kodu, ponieważ … on nie istnieje. Zlecając transfer domeny normalnie wypełniamy odpowiedni formularz, a później dostajemy email od EURid’u z aktywnym linkiem, poprzez […]

Sprzedajesz linki na Allegro? Przeczytaj koniecznie ten post

Właśnie skończyłem czytać świetny artykuł odnośnie tego, jak strona straciła PR w wyniku ręcznej interwencji podjętej przez pracownika Google – a która to interwencja była wynikiem … umieszczenia na aukcji domeny, która generowała 1000 USD miesięcznie ze sprzedaży linków dofollow. Osoby chcące zapoznać się z pełnym tekstem odsyłam do oryginalnego tekstu na seobullshit.com. Naprawdę, warto. Po lekturze każda osoba wystawiająca na Allegro linki na sprzedaż z pewnością zacznie bardziej uważać na to, […]

Dlaczego warto promować swoją markę jednocześnie w Adwords i w SERPach

Bardzo często właściciele firm na pytanie, czy promują swoją firmę pod jej marką w linkach sponsorowanych odpowiadają „Ale po co? Jestem w TOP1 na nazwę firmy – nie widzę sensu, aby wydawać dodatkowe środki na linki sponsorowane”. Czy aby na pewno? Osoby siedzące mocno w branży SEM wskażą co najmniej kilka powodów, dla których warto chociażby rozważyć przeprowadzenie kampanii Adwords pod nazwę firmy. 1) Połączenie reklamy płatnej i wyników organicznych wzmacnia wizerunek […]