Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Złosliwe oprogramowanie na subdomenach? Problem domeny głównej

Zgodnie ze stanowiskiem Google, przekazanym niedawno przez Guglarza, strona może zniknąć z indeksu w sytuacji, gdy jej subdomeny są wykorzystywane do nagminnego łamania Wytycznych – służąc np. jako zaplecza niskiej jakości. Podobna sytuacja może się zdarzyć, gdy na subdomenach występuje masowo złośliwe oprogramowanie. Wątek z Forum Google nie pozostawia najmniejszych złudzeń. Jak mówi JohnMu: In situations where we find a significant number of subdomains with malicious content, our systems may […]

Google Instant Pages – TOP1 jeszcze bardziej pożądane

Niewątpliwie wdrożenie usługi Google Instant Pages, będącej kolejną nowością, jaką Google zaprezentowało na konferencji 15 czerwca 2011  sprawi, że pozycja TOP1 w wynikach wyszukiwania będzie jeszcze większym obiektem pożądania. Jej wdrożenie sprawi, że system domyślnie będzie w momencie wyszukiwania ładować pierwszy wynik z SERPów – w sytuacji, gdy „uzna”, że istnieje duża doza prawdopodobieństwa, że ten adres zostanie odwiedzony. To, co jest ważne to fakt, że wczytany zostanie […]

Search by image – czyli wyszukiwanie obrazem w Google

Kolejna zmiana, jaką wprowadziło Google paręd ni temu na komputery desktopowe to możliwość przeszukiwania SERPów za pomocą … grafiki. Koniec domyślania się, co przedstawia zdjęcie. Albo zastanawiania się, gdzie … znajomi spędzili wakacje 🙂 Jeżeli mamy obrazek, który się nam podoba i chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o nim – albo znaleźć inne grafiki skorelowane z tą wyszukaną – przechodzimy na stronę http://images.google.com/ i klikamy w ikonkę aparatu. Pojawi się […]

Wyszukiwanie głosem dostępne w Google

Wszystko się zmienia, świat idzie cały czas do przodu. To, co do tej pory było dostępne w mobilnym Google, staje się także dostępne dla użytkowników komputerów – od teraz można wyszukiwać informacje w Google nie poprzez wpisywanie zapytań, ale … przez podawanie ich głosem 🙂 Wystarczy kliknąć w odpowiednią ikonkę po prawej stronie paska, gdzie wpisujemy zapytanie, wypowiedzieć to, co chcemy znaleźć i … mamy SERPy 🙂 Wymagania? Najnowsza […]

Czy mamy do czynienia z nową banką internetową?

Puls biznesu opublikował niedawno bardzo ciekawy artykuł, który z pewnością daje myślenia, ponieważ po przeczytaniu z pewnością zadamy sobie pytanie, czy mamy do czynienia na świecie z nową bańką internetową. Coraz wyższe wyceny spółek, coraz więcej przejęć – zachęcam do zapoznania się z poniższym zestawieniem, na którym znajdują się rozpoznawalne firmy z branży IT – oraz informacje na temat ich rocznych  przychodów, wyceny giełdowej oraz …. informacja, o ile wycena przekracza roczny […]

Ewolucja algorytmu Google

Dzisiaj po raz kolejny trafiłem na świetną prezentację autorstwa Rand’a Fishkin’a i … aż wstyd, że do tej pory nie wspomniałem o niej na swoim blogu. Wspomniana prezentacja w bardzo przystępny, a jednocześnie dokładny sposób przedstawia nam historię zmian, jakie zachodziły w algorytmie Google. Osoby, które długo siedzą w branży (i jeszcze nie widziały tej prezentacji) z pewnym „rozrzewnieniem” na pewno przypomną sobie, jak to kiedyś keywords bardzo się liczył, zaś aby odnieść sukces w SERPach […]

Google usuwa URL’e z wyników wyszukiwania

Czyżby szykowała się nowa zmiana w SERPach, mająca na celu jeszcze lepszą promocję mediów społecznościowych/dużych firm? Zauważono właśnie w agglojęzycznych wynikach wyszukiwania Google takie zjawisko Proszę zwrócić uwagę na dwa ostatnie url’e – są to jedynie nazwy serwisów – odpowiednio LinkedIn oraz Facebook. Adresu url w postaci takiej, do jakiej przyzwyczailiśmy się, brak. Jak się to Wam podoba? Biorąc pod uwagę to, że Google mówi o tym, iż dobra […]

Strony ze skopiowaną treścią przez Adsense wypadają z Google

Zapowiedzi Matta, że Google zaczyna znowu kłaść duży nacisk na jakość wyników wyszukiwania (parę miesięcy temu Matt powiedział, że Google zakończyło kilka ważnych projektów i „z powrotem” oddelegowało osoby do pracy nad zachowaniem jakości SERPów daje kolejne widoczne rezultaty. Google, co widać na zagranicznych forach (polskiego Forum Adsense’a nie śledzę) usuwa z indeksu strony, które emitują Adsense’a na swoich zasobach – a które to zasoby zostały „po kryjomu zapożyczone” z innych […]

Jak szybko Google indeksuje nowe wpisy na moim blogu

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić, jak szybko Google indeksuje nowe wpisy, które pojawiają się na moim blogu. Parę miesięcy temu było to parę godzin, około 4, więc byłem ciekawy, jak to wygląda teraz. Wynik? Okazało się, że wystarczyło 2 godziny – a dokładnie 130 minut – aby nowe treści były już dostępne w wynikach wyszukiwania. Myślę, że to całkiem dobry wynik jak na blog. Oczywiście daleko mi jeszcze […]

Czy Facebook wpływa na pozycje strony w Google

Po ostatniej publikacji SEOMoz’a, dotyczącej czynników wpływających na pozycje w Google, pojawiły się głosy, że Google używa danych z Facebook’a przy kształtowaniu rankingu. Nasiliły się one zwłaszcza po tym, jak Rand Fishkin z SEOMoz’a na konferencji SMX Advanced powiedział, że: Facebook Shares were the top factor that correlated with high search engine rankings. czyli, że strony, które posiadały shares na Facebooku, znajdowały się wysoko w wynikach […]

Strony anglojęzyczne będą mieć Pandę 2.2, a my nadal nic … :(. Czyżby?

Sporo mówi się o Pandzie ostatnio w Polsce. Niektórzy mają wrażenie, że, wbrew zapowiedziom Matta, że „zawita ona” do Europy dopiero niedługo, to jest od pewnego czasu już i u nas dostępna. Tymczasem anglojęzyczna część Internetu szykuje się na Pandę 2.2 Panda pojawiła się po raz pierwszy w USA w lutym. W kwietniu objęła pozostałe anglojęzyczne Google – tę zmianę nazwano Panda 2.0. W maju na zachodnich forach zaobserwowano zwiększona skuteczność […]

Google indeksuje grafikę, której nie ma na stronie – ale jest w tagu img

Ciekawy post ukazał się niedawno na zagranicznym Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Otóż Google potrafi „przypisać” nam grafikę, do której linkujemy ze swojej strony, aby potem wyświetlić ją jako „naszą” w wynikach wyszukiwania. Wszystko zależy od tego, czy system uzna, że znaleziony na naszej stronie obrazek byłby przydatny dla innych użytkowników Internetu. Wniosek? Po raz kolejny okazuje się, że linkowanie na zewnątrz ma sens (oczywiście do dobrych serwisów). Kiedyś zauważyłem, […]