Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy Google używa lokalizacji DNSów domeny w swoim algorytmie

Bardzo ciekawe pytanie padło w jednym z wątków. Dotyczyło ono systemu DNS LOC,  który „zajmuje się” określaniem lokalizacji geograficznej domen na podstawie ich DNSów – i brzmiało: Czy Google używa systemu DNS LOC przy tworzeniu swoich wynikó wyszukiwania? Odpowiedź John’aMu jest bardzo krótka i nie pozostawia żadnych złudzeń w tym zakresie: No, that’s not something that we use. Among other things, sometimes the server location […]

Konkurencja kradnie Twoją treść? Pomóż udoskonalić algorytm zgłaszając to bezpośrednio do Matta Cutts

Nie od dzisiaj wiadomo, że wiele osób, zamiast mozolnie i cierpliwie budować swoje serwisy, uzupełniając je o własną, unikalną treść, woli ją kraść. Albo poprzez kanały RSS albo wręcz kopiując „na żywca” artykuły z innych serwisów. Wiele wątków na ten temat przewinęło się już przez Forum Google i nie tylko – z pewnością większość z nad doświadczyła takich sytuacji. Nadarza się okazja … pomóc Googlowi w rozwoju algorytmu, który ma na celu wyeliminowanie (w jak największym stopniu) tego typu […]

Przycskiem Google +1 od teraz opublikujesz wpis na Google+

W końcu. Jak poinformowało nas Google, od teraz gdy klikniemy w przycisk +1, stosowana informacja pojawi się na naszym koncie Google+. Jak to działa? Klikamy na przycisk +1, pojawia się okienko wyskakujące, w którym możemy dać komentarz do tego, co plusujemy, klikamy OK – i stosowna informacja ląduje na naszym profilu na Google+. W końcu – teraz czekam tylko na kanał RSS, aby można było np. publikować z automatu na Google+ wpisy z bloga. Jakoś nie mam ochoty […]

Czy cichymi krokami nie nadchodzi kres TOP10?

Ciekawy wątek na Webmaster World – niektórzy webmasterzy zauważyli, że Google zaczyna serwować im wyniki wyszukiwania rozbite domyślnie nie na ilości „po 10 na stronę”, ale …  totalnie różnie… For a SERP initially reporting nearly 400 results, there’s links to 19 pages of results along the bottom of the page. Clicking through this initial search reveals only 11 pages before running into the usual „omitted […]

Wyszukiwanie głosem dostępne w Google Maps

W końcu jest. Od teraz możemy wyszukiwać miejscowości bez wpisywania ich „z palca”. Wystarczy jedynie mikrofon i … już. (Uwaga: Na razie działa to na Google Maps – na Google Mapy nie ma jeszcze tej opcji dostępnej, ale to z pewnością niedługo zostanie dodane). Jak to działa? Wystarczy kliknąć w przycisk mikrofonu, widoczny na końcu pola, gdzie wpisujemy zapytanie – i … czekać na wynik. Najpierw powiedziałem „Kraków” – proste, prawda? Potem użyłem swojej miejscowości, […]

Panda zaczyna wpływać na SERPy Google. I dobrze.

Ostatni update algorytmu Google, znany pod wdzięczną nazwą Panda, został niedawno wprowadzony do naszego kraju. Sceptyków jest sporo, czytając wątek na Forum Google widać to wyraźnie – jednak analizując konkretny przykład widać, że … dobrze się dzieje. Przeanalizujmy. Czy ktoś mi może powiedzieć co się stało z domeną zaburzenia.pl praktycznie wszystkie zapytania poleciały strasznie w dół. Domena jest już kilka lat a pierwszy raz coś takiego […]

Czy warto używać robots.txt gdy nie mamy nic do ukrycia przed robotami

Temat poruszany już wielokrotnie na chociażby Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dzisiaj został zadany w końcu samemu Mattowi … Jakie rozwiązanie jest najlepsze w takiej sytuacji? a) pusty plik robots.txt b) plik robots.txt zawierający User-agent: *Disallow c) nie zakładać w ogóle pliku Odpowiedź Matta jest interesująca. Otóż rozwiązanie c) jest … ryzykowne. Jego brak stwarza zagrożenie dla naszej strony ponieważ […]

Jaką rolę odgrywa DMOZ w wynikach wyszukiwania Google

Pytanie, jakie zostało Mattowi dotyczyło strony, która znajduje się w TOP1 dla danej frazy i jedyne, co  pytający zauważył, porównując kilka stron był fakt, za przyczyną wyższej pozycji niektórych z nich był fakt bycia w DMOZ’ie. Utwierdzała go w tym zawartość stron –  „kiepski content” – która jest na.  Czyli DMOZ „rządzi”, o jakość stron nie ma co dbać. Według pytającego dostanie się do DMOZa jest dzisiaj niemożłiwe – […]

Problem z serwerem? Oczekuj spadku strony w Google

Niby większość o tym wie (albo wydaje się uważać, że wie). A tymczasem od czasu do czasu pojawiają się wątku na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, w których użytkownicy zauważają spadek pozycji strony w SERPach po problemach z jej dostępnością, wynikających z awarii serwera. Niekiedy trwa to dłużej niż chwilę – no i wtedy mamy problem. Zgodnie z tym, co powiedział JohnMu From what I can see here, it looks like we haven’t been able […]

Google testuje wygląd SERPów

Zmian SERPów ciąg dalszy. Tym razem testowane są kwestie związane z topem, które są nie tak bardzo rzucające się w oczy. Różnica pomiędzy obecnym wyglądem jest następująca: 1) Ilość wyników idzie do niższego paska, jest bardziej wyróżniona (wielkość czcionki, która dodatkowo zmienia się na szarą 2) Pojawia się wyraz „Search” – bezpośrednio pod logiem Google, wyrównany do jego lewej krawędzi. Nie zauważyłem tego jeszcze u nas – jakby […]