Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy warto korzystać jeszcze z mieszarek?

Jakiś czas temu Google usunęło kilka dużych serwisów, na których istniało założonych wiele spamerskich subdomen. Chodziło o tzw. freehosty – jak np. co.cc. Zostało to szybko skomentowane przez samego Guglarza, który stwierdził, że „if freehosts appear 2b massively spammed Google reserves the right2take action on the entire site” Dzisiaj pojawił się na Forum nowy wątek, który zwrócił moją uwagę dlatego, że został napisany krótko po zamieszaniu z domenami […]

Jak pozycjonować stronę, gdy Klient nie chce się zgodzić na wprowadzenie w niej zmian

Tytuł może trochę prowokujący, ale takie sytuacje się zdarzają, i to wcale nie tak rzadko. Nadal sporo osób ulega Klientom w tym zakresie i podejmuje się pracy licząc, że „jakoś to będzie”. Z reguły do pozycjonowania używają SWLi czy innych „wynalazków”, co dla strony Klienta kończy się „zachowaniem status quo”. A tak naprawdę marnuje on czas, ponieważ nie ma nowych Klientów i wkrótce będzie zmuszony (chcąc nie chcąc) zamknąć swój biznes – tylko dlatego, że uparł się […]

Po updacie algorytmu? Co dalej z domenami regionalnymi?

Parę dni temu pisałem o zniknięciu dużej części domen regionalnych – raportowały to osoby na różnych forach poświęconych SEO. Wczoraj umieściłem na Forum Google konkluzję, że wygląda mi to na powolne „włączanie update’u” – i chyba tak rzeczywiście było. Osobiście zaobserwowałem parę stron regionalnych, zadbanych, które na parę dni zniknęły z Google. Pamiętając jednak o tym, że zniknięcie strony do kilku dni, jak to często podkreśla Guglarz, to naturalne zjawisko w SERPach, które […]

Czy warto używać domen regionalnych do budowania zaplecza?

Domeny regionalne od dawna cieszyły się zainteresowaniem w branży SEO, z prostej przyczyny – są tanie, koszt zakupu na pierwszy rok to jedynie parę złotych, odnowienia – kilkanaście. To sprawia, że taka domena jest ok. 4x tańsza od pl’ki, a to z kolei sprawia, że dużo osób kupowało „regionalki” i na nich stawiało zaplecza – aby w danej cenie mieć więcej domen. Tymczasem w ostatnich dniach coraz więcej wątków na Forum Pomocy Google […]

Google coraz lepiej radzi sobie z upychaniem słów kluczowych

Analizując ostatnie wątki, jakie pojawiają się na Forum Pomocy Google dla Webmasterów można odnieść wrażenie, że Google wprowadziło jakąś zmianę, dzięki której lepiej wychwytywane są strony, które w celu podniesienia widoczności w wynikach wyszukiwania Google stosują „proste” techniki łamiące Wytyczne, jak np. upychanie na stronie słów kluczowych. Takie wątki jeszcze do niedawna nie należały do częstych zjawisk – obecnie nie ma praktycznie dnia, kiedy nie pojawiają się na Forum. Zobaczymy, […]

Czy katalogi są wciąż dobrym źródłem linków przychodzących?

W naszym kraju SEO dla wielu osób to połączenie przynajmniej jednego z 3 elementów – katalogów w każdym przypadku, potem SWLi, ewentualnie do tego należy dodać jeszcze Xrumera. Czy to jednak wystarcza? Widziałem wiele stron, które były pozycjonowane tylko w ten sposób i zauważyłem jedną prawidłowość, która pojawia się praktycznie w każdym przypadku. Otóż właściciele tych serwisów – albo osoby/firmy, które je pozycjonują – nie zwracają praktycznie uwagi na zawartość merytoryczną […]

Gdzie jest przycisk kopia w SERPach Google

Od kilkunastu dni osoby, które szukają linku do kopii strony w wynikach wyszukiwania stwierdzają ze zdziwieniem, że … jej tam nie. Od razu jednak uspokajam, że Google nie wycofało się z tego projektu. „Winowajca” zmienił miejsce. Znajduje się teraz w podglądzie strony Skąd ta zmiana? No cóż – widoczne na podstawie testów, jakie Google non stop przeprowadza, okazało się, że zbyt mało osób jest zainteresowanych tą funkcjonalnością i w związku z tym przesunięto […]

Nowa wersja Pandy już jest? Jak zmieni to branżę SEO?

Zgodnie ze słowami Matta Cutts’a, jakie pojawiły się 5 października na Twitterze Weather report: expect some Panda-related flux in the next few weeks, but will have less impact than previous updates (~2%). czeka nas niedługo kolejna „poprawka” Pandy – która jednak tym razem będzie miała mniejszy niż ostatnia wpływa na SERPy – bo jedynie około 2% wyników wyszukiwania zostanie nią dotknięty. […]

Sprawdzasz PageRank – a tu unranked? Uwaga: Google zmieniło API

Jeszcze do dzisiaj rano myślałem, że coś jest nie tak, a tutaj, nagle, bez zapowiedzi, wiem, że Google zmieniło swoje API i wiele programów, które sprawdzają PR, jak np. SearchStatus – generują „unranked”. Autorzy skryptów odpytujących strony pod kątem wartości PageRank muszą poprawić co najmniej jedną rzecz, którą namierzył np. autor niemieckiego bloga http://seo-mentor.de, a mianowicie: http://toolbarqueries.google.com/search na http://toolbarqueries.google.com/tbr Sam zastanawiałem się wczoraj, dlaczego jednej ze stron został […]

Za co strona internetowa może dostać bana od Google

Pytanie jest trywialne – większość osób wie, że ban jest nakładany na stronę, która łamie w rażący sposób Wytyczne Google dla Webmasterów. Ukrywanie tekstu, strona przejściowa – itp. itd. Ostatnio spotkałem się z sytuacją, gdzie ban został nałożony na stronę, która, oprócz pewnych drobnych niedociągnięć nie odstawała od Wytycznych, poza jedną rzeczą – nagłówki H1 na stronach kategorii były ukryte. Ta sytuacja zaważyła na tym, że na stronę […]

Narzędzia Google dla Webmasterów – nowy layout usługi

Parę dni temu, po zalogowaniu się do Narzędzi dla Webmasterów, zauważyłem zmiany, moim zdaniem in plus. Po pierwsze – przejrzysty układ. Po drugie – od razu, na głównej stronie, informacja o ewentualnych problemach z daną witryną. Po trzecie – w końcu wyraźnie widać, kto ma dostęp do naszych danych; w bardzo prosty sposób można komuś cofnąć uprawnienia. Te kwestie rzuciły się od razu w oczy, pobieżny rzut oka na inne funkcje pokazał, że tutaj […]

Snippety 15+, 20+ … Google podpowiada, która witryna jest bardziej skorelowana z zapytaniem

Od niedawna możemy zaobserwować w SERPach coś takiego: Pokazana sytuacja ma miejsce nie zawsze. Niekiedy przyjmuje postać 5+, niekiedy większe wartości – 15+, 20+ czy 50+. .. Są to nowe snippety, które Google generuje automatycznie, jeżeli na stronie zanajdują się jakieś listy, zestawienia, powiązane z zapytaniem generowanym przez użytkownika do wyszukiwarki. System generuje dane wartości automatycznie, w zalezności od tego, ile znajdzie np. w <li></li> powtórzeń danego wyrażenia. I niech ktoś powie, […]