Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Optymalizacja zdjęć i plików graficznych na stronie pod kątem Google

Wielu webmasterów nie docenia roli zdjęć, jaką mogą one odegrać z punktu widzenia generowania ruchu na stronie. To duży błąd, ponieważ odpowiednio zoptymalizowana witryna potrafi generować właścicielowi znaczny ruch z wyszukiwarki grafiki. Jest więc o co powalczyć. Ruch, jakie na stronie generują grafiki, w większości przypadków nie jest duży – możesz to łatwo sprawdzić w Search Console. Jakiś czas temu spotkałem się ze stroną, gdzie odsetek ten kształtował się […]

(not provided) coraz bardziej widoczne w Google Analytics

Jakoś przeszło to chyba bez większego echa… Myślałem, że może coś z moimi statystykami odwiedzin jest nie tak, ale po tym, jak poruszyłem temat na Google+ okazało się, że nie tylko u mnie zostało to zaobserwowane. Od 6 marca w około 40% przypadku w statystykach wejść na bloga widzę, zamiast słowa kluczowego jedno wyrażenie – (not provided). Są to wejścia na stronę z wyników wyszukiwania osób zalogowanych na swoje konto Google, którzy wpisali w wyszukiwarkę jakieś wyrażenie, a następnie kliknęli […]

Co lubi a czego nie lubi Googlebot – warto wiedzieć

Googlebot to „bardzo ważna persona”. Od niej zależy, czy strona zostanie zaindeksowana. Niekiedy pozornie błahostka sprawia, że się na nas, a właściwie naszą stronę, może „obrazić”. Jak np. w sytuacji, gdy robots.txt zwraca kod błędu 500 – w takiej sytuacji możemy zapomnieć w przypadku nowej strony o tym, że pojawi się w indeksie – zaś przy starej powinniśmy oczekiwać jej wyindeksowania – o czym pisałem nie tak dawno. Bardzo ciekawy artykuł można […]

Jak ułatwić dodanie siebie do kręgów oraz wstawić na stronę link do strony na Google+

Coraz więcej osób zaczyna korzystać z Google+. O ile jednak sporo stron umożliwia dodanie ich – lub profili ich autorów – do Facebooka, to nadal mało stron ułatwia sprawę jeżeli chodzi o dodawanie ich autorów do kręgów – o stronach firmowych nie piszę. Można to jednak zmienić – z pomocą przychodzi nam bardzo przydatne narzędzie online, które służy do wygenerowania odpowiedniego badge’a. Po wybraniu na w/w stronie np. narzędzia […]

Google zmienia stronę główną – można udostępniać informacje na Google+ bezpośrednio z wyszukiwarki

19 lutego serwis marketing.lab zauważył pojawienie się okienka udostępnienia na stronie głównej Google. Od tego czasu co kilka dni sprawdzałem, kiedy takie rozwiązanie pojawi się i u nas. I proszę – dzisiaj zmianę i ja w końcu widzę.     No cóż, trzeba się przyzwyczaić do kolejnej zmiany, tym razem bardziej rewolucyjnej – do tej pory strona wyszukiwarki była „czystą wyszukiwarką”. Od teraz także i nas  mamy możliwość dzielenia się […]

Google indeksuje domeny, gdzie robots.txt zwraca błąd 500

Poproszono mnie dzisiaj o pomoc w sprawie pewnej domeny, która nagle zniknęła z Google. Znając jej adres – widziałem tę stronę parę tygodni temu – wiedziałem, że jest to młoda witryna, bez żadnej złej przeszłości, od pewnego czasu w indeksie Google – zatem przyjąłem, że zapewne właścicielowi chodzi o spadek w SERPach, związany z tzw. FSB (Fresh Site Bonus). Wiedziałem też, że strona nie bierze udziału w żadnych programach wymiany linków, nie ukrywa […]

Przyczyny spadku PageRank strony

O tym, ze coraz mniej osób wierzy w ścisłe powiązanie wskaźnika PageRank z pozycją ich strony w Google nie trzeba chyba pisać. W dalszym jednak ciągu czujemy „sentyment” do tego zielonego „paseczka” i jakoś ze szczególną uwagą patrzymy się na kwartalne uaktualnienia tego wskaźnika. Każda zmiana w górę – to powód do radości, w dół – do myślenia o … filtrze 🙂 U podstaw wpisu leży ciekawy filmik Matta, któremu postanowiłem się przyjrzeć „z bliska” […]

Zmiany w wyszukiwarce Google – luty 2012

Jak możemy przeczytać na Inside Search w lutym Google wdroży aż 40 poprawek w swoim algorytmie z zakresu poprawy jakości wyników wyszukiwania. Z ciekawszych moim zdaniem są następujące: Less duplication in expanded sitelinks. [launch codename “thanksgiving”, project codename “Megasitelinks”] We’ve adjusted signals to reduce duplication in the snippets for expanded sitelinks. Now we generate relevant snippets based more on the page content and less on the query. rich […]

Umieszczając filmy na stronie pamiętaj o schema.org

Na początku czerwca 2011 pisałem na blogu o inicjatywie największych wyszukiwarek, która miała na celu wprowadzenie uniwersalnego systemu tzw. mikrodanych. Czytając dzisiaj wpis na blogu Google sprzed kilku dni widzę, że dołączył do nich i Yandex – a jednocześnie, że  od 21 lutego Google oficjalnie zaleca stosowanie wytycznych opisanych na stronie schema.org przy zarządzaniu plikami wideo umieszczonymi na stronie. Stosując się do standardów opisanych m.in. na stronie projektu schema.org zadbamy o lepszą […]

Google zaleca użycie rel=”author” w celu oznaczania źródła pochodzenia tekstów

Nie od dzisiaj wiemy, jak bardzo niektóre osoby martwią się tym, że ich tekst, nad którym pracowali długo i z mozołem, zostanie im „ukradziony” w Google. jak się przed tym bronić? Na pewno warto zadbać o szybką indeksację swoich wpisów. Młode witryny nie są jeszcze tak „dobre w te klocki” i trzeba większej ilości czasu, aby opublikowane na nich nowe treści znalazły się w indeksie Google. Gdybyśmy mieli przeprowadzić test z dwiema stronami: jedną z nich młodą […]

Czy błędy i stylistyka występujące na stronie wpływają negatywnie na pozycję strony w Google?

Pytanie dokładnie należałoby przetłumaczyć tak: „Czy w miarę rozwoju strony i poszerzaniu treści, jaka się na niej znajduje, błędy stylistyczne i ortograficzne w mniejszym stopniu wpływają na ocenę strony przez Google?” Otóż błędy ortograficzne czy stylistyczne nie należą do grona bezpośrednich ponad 200 czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Matt zaznacza przy tym jednak, że sprawdzał to „jakiś czas temu” – co odczytuję jako potwierdzenie faktu (pamiętajmy jednak np. o tym, […]

Dofinansowanie unijne na szkolenia np. z pozycjonowania dla mikroprzedsiębiorstw – uważaj na naciągaczy

Idzie wiosna … co widać, ponieważ zaczyna się kolejna odsłona prób wyłudzania od mikroprzedsiębiorstw kasy za coś, co jest ogólnie dostępne w Internecie – za ogólne informacje na temat dofinansowań unijnych. Uważajcie na firmy, które dzwonią do Was i informują o czymś takim, że jest „do wzięcia” dotacja unijna na dofinansowanie szkoleń – dowolnych! – na 100%! – nawet na kwotę 200.000 zł! Stracić można niby nie tak wiele, bo „jedynie” 180 zł – […]