Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Google przymierza się do karania stron, które są przeoptymalizowane – lub „przepozycjonowane”

Ciekawa informacja pojawiła się na blogu Barry’ego Schwarz’a, dotycząca panelu dyskusyjnego, w którym uczestniczył Matt Cutts z Google, Duane Forrester – Sr Product Marketing Manager z Bing oraz Danny Sullivan – osoby zainteresowane mogą posłuchać go w oryginale np. tutaj. Podczas panelu Matt w pewnej chwili powiedział mianowicie coś takiego: We don’t normally pre-announce changes but there is something we are working in the last few months and hope […]

Hangout z Kasparem Szymańskim 15-03-2012 – podsumowanie

Dzisiaj odbył się godzinny hangout polskich webmasterów z pracownikiem Search Quality Team w Google Kasparem Szymańskim. Tematy można było zgłaszać od 12 marca za pośrednictwem profilu Kaspara na Google+ – sporo wpisów się pojawiło :). Postanowiłem przygotować krótkie podsumowanie poruszanych kwestii (postarałem się ująć te najważniejsze, omawiane kwestie – coś czasem spowalniało mi łącze, mimo, że parametry techniczne i sprzętowe mam większe od minimalnych. Not […]

Nie podoba Ci się nowy przycisk Google+? Wróć „do korzeni”

Wczoraj w godzinach wieczornych Google podmieniło swoje przyciski +1 na nowy styl graficzny. Czas na zmiany – w końcu wiosnę czuć już na każdym kroku     Nie wszystkim ta zmiana się spodobała – w końcu Google przez lata przyzwyczaiło nas do status quo, rzadko coś się zmieniało w SERPach czy w systemie w sposób widoczny dla użytkownika, a tutaj, proszę – od ponad roku co chwila jakieś zmiany… I mamy już pierwsze […]

Jak wyglądają prace w Google nad rozwojem algorytmu – relacja z Search Quality Meeting

Specjaliści SEO cały czas próbują „odgadnąć” co Google „miało na myśli” kierując się w swoich pracach nad rozwojem algorytmu. Z drugiej strony – inżynierowie Google „robią co mogą”, aby wyniki były jak najlepiej dopasowane pod użytkowników, uwzględniające ich intencje, które przyświecają generowaniu zapytań do wyszukiwarki. Wyraźnie widać, że jest coraz trudniej wpłynąć na Google w stabilnym, długim okresie czasu. Oczywiście nie jest to regułą, zawsze znajdzie się sposób, […]

Google+ pojawia się w wynikach wyszukiwania – w końcu…

Wprowadzenie przez Google platformy Google+ spowodowało, że wiele osób zaczęło zastanawiać się nie tylko nad wpływem G+ na SERPy, ale także i nad tym, kiedy wyniki z systemu zaczną pojawiać się w wynikach wyszukiwania. No i stało się – dzięki Danny’emu Sullivan’owi możemy zobaczyć (na Google.com znowu na razie, niestety), co serwuje nam Google w tym zakresie.     Pytanie, kiedy będą widoczne te zmiany u nas? Przyznacie, że ten sposób byłby dosyć rewolucyjny. Powód? […]

gTLD – Adrian Kindernis się trochę zagalopował…

Można jeszcze zgłaszać akces dla nowych gTLD (generic top level domain) o końcówkach np. .law czy .shop. Planowane „wdrożenie ich” to początek 2013 roku. Czy będą one popularne? No cóż, na pewno … nie będą one tanie. Skąd niejaki Adrian Kinderis znalazł się w tytule wpisu? Otóż napisał on artykuł na blogu, gdzie odpowiedział sam sobie na takie oto pytanie Will a new TLD web address automatically be favoured […]

Jak ustawić właściwie paginację strony

Prowadząc portal, blog lub sklep internetowy masz do czynienia z paginacją – czyli podziale danej kategorii (artykułów, produktów) na strony. Warto zadbać o poprawność w tym zakresie, ponieważ pozwala to Google lepiej poznać zawartość takiej kategorii, przyspieszając proces indeksacji oraz aktualizacji zmian. Jak było przed grudniem 2019 roku W 2012 roku Google nagrało film z Maile Ohye, z którego mogliśmy się dowiedzieć, w jaki sposób właściwie stosować paginację […]

Apel do firm SEO – przed świadczeniem usług pozycjonowania poznajcie Wytyczne Google dla Webmasterów

Nie tak dawno pisałem na blogu, jak to firma odpisała Klientowi na moje uwagi, w których wskazałem mu występowanie elementarnych błędów w budowie strony (pozycjonowanej od ponad roku), owa firma SEO odpisała, w bardzo poważnym stylu, że …przecież  strona spełnia Wytyczne Google dla Webmasterów. Na stronie było po kilka H1, brakowało tekstu, obrazki były totalnie niezoptymalizowane – itp. itd. Dzisiaj czytam sobie wątek na Forum Pomocy Google dla Webmasterów i … kolejny […]

Piwik niestety także pokazuje 'not provided” – ale „po swojemu” – not defined

O Piwiku słyszałem do tej pory trochę, ale do tej pory nie miałem możliwości oraz ochoty, aby z niego skorzystać. Przyzwyczajony do Google Analytics, który pokazywał w bardzo dokładny sposób statystyki osób odwiedzających moje strony, nie widziałem konieczności w instalowaniu dodatkowych statystyk na serwerze i przyzwyczajaniu się do nowego systemu. Po 6 marca, kiedy zaczęliśmy jednak obserwować coraz bardziej powszechne w zestawieniu słów kluczowych not provided stwierdziłem jednak, że czas spróbować czegoś nowego – i zainstalowałem sobie […]

Podziękuj znajomemu w Google za to, że zaplusował jakąś stronę :)

Nie zauważyłem tego jeszcze u nas, ale taka opcja jest już dostępna na Google.com. Otóż jeżeli zauważymy w SERPach, że ktoś dał „plusika” przy np. wybranym artykule na jakimś blogu, Google poprosi nas o … podziękowanie takiej osobie. Ona zaś zobaczy to w swoim kanale na Google+!   Google zdecydowało się na takie rozwiązanie z następującego powodu Just like you would thank a friend in person for giving you a helpful recommendation, […]

Zauważyłeś coś dziwnego w SERPach? Zgłoś to na Forum Google dla Webmasterów

Kolejny dowód na to, że Google od czasu do czasu może prezentować dziwne wyniki. A jednocześnie na to, że w takiej sytuacji mamy do wyboru kilka wariantów zachowań, czyli możemy płakać śmiać się starać się coś z tym fantem zrobić Zdecydowanie bardziej preferuję trzecie rozwiązanie. Dlaczego? Ano dlatego, że nie lubię malkontentów, którzy potrafią tylko wylewać swoje żale, a jak trzeba coś zrobić to albo umywają ręce albo … przestają się odzywać. Jeszcze […]