Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Nie zgadzasz się z pozycja strony po wprowadzeniu Pingwina – Penguin Update? Zgłoś sprzeciw do Google

Matt poinformował na Twitterze, że dla osób, które nie zgadzają się z tym, „co stało się 25 kwietnia”, przygotowano specjalny formularz, przez który można zgłaszać swój sprzeciw co do np. pozycji swojej strony w SERPach – jak i do tego, co się tam znajduje (a wiemy, że na razie są to całkiem ciekawe „kwiatki”)     Po wejście zostaniemy poproszeni o podanie adresu strony, która, jak uważamy, została dotknięta zmiana algorytmu oraz zapytania, dla którego witryna „powinna się […]

Czy zaprzestanie pozycjonowania może wpłynąć … pozytywnie na pozycje strony w Google

Do napisania tego krótkiego wpisu skłoniła mnie jedna z wypowiedzi, w sławnym już wątku na PiO, o ostatnich zmianach w algorytmie Google, których wpływ obserwujemy od okoli północy – czyli mniej niż dobę 🙂 sprawdziłem stronę klienta, którą skończyłem pozycjonować rok temu w maju. Frazy dosyć trudne bo m.in. laptopy, notebooki, monitory lcd etc. Do pozycjonowania strony nikt się przez rok nie dotykał, bo firma utraciła płynność finansową, i nie miała pieniędzy […]

Jak wstawić przycisk Google+ Udostępnij na stronie

Po wprowadzeniu przycisku +1 zastanawiałem się, kiedy Google zrobi to samo, co ma Facebook – i doda przycisk umożliwiający podzielenie się czymś na swojej tablicy w Google+. No i mamy. Od dzisiaj jest to możliwe. Szczegóły odnośnie implementacji przycisku, wraz z kodem do pobrania, znajdziecie na Google Developers. Całość jest jednak banalnie prosta – wystarczy wejść na stronę Google Developers, wybrać kilka opcji     czyli sposób prezentacji wielkość język […]

Jak działa wyszukiwarka Google by Matt Cutts

We wczorajszym filmiku poproszono Matta o odpowiedź na tak postawione pytanie (pytanie było dłuższe, bardziej dokładne – chodziło m.in. o wskazanie priorytetów, jakimi kieruje się Google przy ustalaniu swojego rankingu). Nie oczekuje – i nie oczekiwałem – że zostanie to wyraźnie powiedziane – w końcu, jakby na to się nie patrzyć, jest to tajemnica firmowa. Aby wyszukiwarka w dzisiejszych czasach odniosła sukces – w Internecie, jak i na rynku  – („if you really want to be the […]

Wystąpienie Matta na 2012 Webmaster Conference w Korei

Ciekawy film z udziałem Matta Cutt’sa, który na tegorocznej konferencji webmasterów w Korei – 2012 Webmaster Conference – przybliżył uczestnikom odczytu szereg zagadnień związane z wyszukiwaniem. Wystąpienie pokrywało następujące tematy: ewolucja wyszukiwania – w jaki sposób wyszukiwarki „dotarły” do obecnego miejsca wyszukiwanie dzisiaj – jak działają wyszukiwarki obecnie przyszłość wyszukiwania – jaka powinna być idealna wyszukiwarka Open Web – ludzie powinni być […]

Jak długi opis pokazuje Google w wynikach wyszukiwania

Warto zwrócić uwagę na stary wpis na blogu Google, który pojawił się trzy lata temu. Nie wiem, czy zwróciliście na to uwagę, że Google potrafi pokazać więcej niż 140-kilka znaków w wynikach wyszukiwania? Taka sytuacja będzie miała miejsce wtedy, gdy uztkownik wpisze zapytanie składające się z większej ilości słów niż trzy. When you enter a longer query, with more than three words, regular-length snippets may not […]

Najlepszych Współtwórców na Forum Google jest od dzisiaj siedmiu

Bardzo szybko leci czas. Widać to zwłaszcza na przykładzie Google, które od prawie już dwóch lat „atakuje nas” coraz szybszymi zmianami w zakresie swoich usług. Coś, co jeszcze wczoraj się liczyło, chociażby z punktu widzenia widoczności strony w SERPach, jak np. keywords – dzisiaj jest już kompletnie bez znaczenia. Szybkość zachodzących zmian powoduje, że nawet osoby, które starają się je śledzić na co dzień, muszą poświęcać coraz więcej […]

Google wdraża właśnie update związany z przeoptymalizowaniem serwisu?

Czyżby Google właśnie wdrażało na Google.com update algorytmu skierowany w stronerzeoptymalizowanych serwisów, który zapowiadał niedawno Matt? Barry Schwarz zauważył właśnie, że w ciągu ostatnich 20 godzin na angielskim Forum Google bardzo zwiększyła się ilość wątków,w których użytkownicy skarżą się, że ich witryny zniknęły z Google. I run a reputable product website (keynotopia.com) that teaches people how to use keynote and powerpoint for prototyping, and sells Keynote templates […]

Zmiany w algorytmie Google od 2000 roku po dzień dzisiejszy (2012)

Znajomość daty wejścia w życie zmiany algorytmu Google może niekiedy być w stanie wytłumaczyć, dlaczego nasza strona np. dostała filtr, w wyniku którego zanotowaliśmy spadek z TOP10 na np. TOP50. Zwłaszcza od pewnego czasu, kiedy Google informuje nas o tym, co i kiedy wdraża (po fakcie, ale jednak), możemy w niektórych sytuacjach z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, za co zostaliśmy ukarani. I automatycznie otrzymujemy wskazówki, co zrobic, aby usunąć przyczynę spadku i wrócić na pozycje, jakie strona […]

Czy mała ilość tekstu na stronie dyskwalifikuje ją w oczach Google?

Na pozycję strony w Google cały czas pracuje wiele czynników. Google mówi, że jest ich pomad 400 – warto zauważyć przy tej okazji, że jak Bing wspomniał, że ma więcej (padła liczba 1000, o ile dobrze pamiętam), do tych 400, o których mówiono od lat, doszło jeszcze po kilka odmian każdego czynnika – i znowu Google rulez :). Tak naprawdę to chyba nikt jeszcze nie zdecydował się na to, aby spróbować w jakiś sposób […]

Recenzja książki „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” Bartosz Danowski, Michał Makaruk

Już po raz trzeci Bartosz Danowski i Michał Makaruk wydali książkę, która od wielu lat, od pierwszego wydania w 2007 roku, cieszy się niesłabnącą popularnością w branży SEO. Nie tylko wśród osób, które dopiero zaczynają swoją „przygodę z Google” – ale także i wśród tych, którzy zajmują się tym od lat, i którzy kolejne wydania książek traktują jako dobrą okazję do uporządkowania wiedzy. Nierzadko w wyniku lektury znajdują oni „brakujące elementy łamigłówki” w swojej […]

Jak Google będzie traktować nowe TLDs?

Na chwilę obecną jest wiele różnych TLDs (top level domains). Google stara się, aby wyniki prezentowane w wyszukiwarce bazowały bardziej na treści, jaką zawiera prezentowana strona – niż na rozszerzeniu. Matt nie wyklucza sytuacji, że będzie potrzebny pewien okres przejściowy, aby wyszukiwarka przyzwyczaiła się do nowej rzeczywistości. Jednak bazując na obecnym doświadczeniu, gdzie doskonale (jak mówi) radzi sobie z układaniem SERPów, nie sądzi, aby wprowadzenie […]