Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Wpływ pozycjonowania strony Klienta na witryny innych Klientów tej samej firmy SEO

Pozycjonowanie to działania, mające na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania pod wybrane frazy (lub poprzez skupienie się np. na długim ogonie). Poza odmiana akceptowana przez Google – tzw. white hat SEO, pozostałe odmiany – black hat SEO oraz będąca pośrodku gray hat SEO (czyli „coś pomiędzy” tym, co jest dozwolone a tym, co nie jest) są niezgodne z wskazówkami Google dla Webmasterów i za stosowanie metod, które wchodzą w ich […]

Wirtualna Polska przesiada się na Google !

Bardzo ważna informacja pojawiła się właśnie na Antyweb.pl – Wirtualna Polska przestaje korzystać z NetSprinta, przesiada się na silnik Google! Powód? O podjęciu współpracy z Google zdecydowały kwestie biznesowe i, co oczywiste, technologiczne. Google oferuje najnowocześniejsze rozwiązania na rynku, dzięki czemu WP.PL może zwiększyć swoją efektywność, także w obszarze przychodów. Co istotne, globalny kontrakt podpisany przez Orange i Google pozwolił Wirtualnej Polsce na wynegocjowanie atrakcyjnych warunków współpracy. […]

Co oznaczają poszczególne parametry w urlu wyników wyszukiwania w Google

Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym, polecam ciekawy artykuł, w którym omawianych jest prawie 75 parametrów, jakie występują w adresie url wyników wyszukiwania w Google. Dlaczego warto zwracać na nie uwagę? Jak pisze autor postu taki adres potrafi ujawnić wiele informacji o nas, których ujawnieniem nie zawsze możemy byc zainteresowani As we will see later posting your own Google URL can reveal personal information about you that […]

Odznaka Google Trusted Store w USA w fazie testów

Google poinformowało o wprowadzeniu w życie programu o nazwie Google Trusted Stores. Na razie system testowany jest w Stanach. Jak na razie testy przebiegają bardzo dobrze – system  działa „lepiej niż sądzono (pod kątem technicznym)” – tyle Google. Dotychczas 50 sprzedawców zrealizowało łącznie „w programie” 10 milionów zamówień (jak widać system testują tuzy zakupów w Sieci). Google wprowadziło program, aby nagrodzić sklepy, które mają […]

Czy i kiedy depozycjonowanie działa

Od czasu wypowiedzi Kaspara w wywiadzie, który udzielił na moim blogu 27 lutego 2012 roku oficjalnie stało się jasne, że coś takiego, jak depozycjonowanie teoretycznie jest możliwe (do tej pory Google zaprzeczało temu). W przeszłości byliśmy zdania że negatywne SEO nie jest możliwe, przynajmniej nie bez naruszeń prawnych. W chwili obecnej wychodzimy z założenia że nie jest ono wykluczone, chociaż jest bardzo trudne. Wykrywanie prób negatywnego SEO jest stosunkowo proste. Dlatego […]

Recenzja giełdy linków linkolo.pl na seomoher.pl

Na blogu Mohera ukazał się dzisiaj ciekawy wpis, będący recenzją giełdy linków tekstowych w treści linkolo.pl. Po lekturze wpisu zastanawiam się, z jakim wyprzedzeniem w przyszłość patrzą się autorzy takich programów? I dlaczego tworzą tego typu programy? Dlaczego tak napisałem? Po pierwsze – publiczna reklama tego typu systemów przypomina mi machanie czerwoną płachtą bykowi przed nosem przez torreadora Po drugie – jakość systemów często pozostawia wiele do życzenia. […]

O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa – SMX

Podczas ostatniej konferencji SMX odbył się panel z udziałem Matta Cutts’a i Danny’ego Sullivan’a, który to panel na swoim blogu zamieścił (zapis) Barry Schwarz. Poniżej ciekawsze framenty, wraz z tłumaczeniem/uwagami – zachęcam do komentowania 🙂 Matt has an app that lets him see link buyers Matt posiada aplikację, która pozwala mu widzieć, kto kupuje linki (wcale bym się nie zdziwił, gdyby to była prawda. Wystarczy namierzyć kilka stron, […]

Najbardziej popularny blog SEO według Planeta-SEO.pl

Osoby, które chociaż trochę mają do czynienia z SEO na pewno słyszały o Planeta-SEO.pl – agregatorze polskich blogów na temat SEO i SEM., na którym znajdziemy taką oto krótką charakterystykę serwisu: Polska Planeta SEO jest projektem skupiającym w jednym miejscu najbardziej wartościowe informacje z polskiej SEO-blogosfery. Jakiś czas temu postanowiłem, chyba po roku prowadzenia bloga, dodać także i swój blog SEO do zestawienia. Zachęciła mnie do tego rosnąca ilość […]

Not provided bardzo wyraźne w statystykach ruchu na moim blogu

Już kilka miesięcy minęło od czasu, gdy z końcem marca br. not provided zadomowiło się „na dobre” w statystykach bezpłatnego ruchu w Google Analytics. Postanowiłem sobie sprawdzić, jak wygląda „sytuacja” z not provided na moim blogu SEO od kwietnia do czerwca. Kwiecień – 46,86% Maj – 50,98% Czerwiec (1-4) – 50,07% Na serwisach nie związanych z branżą internetową wskaźniki mam na poziomie 20-kilku%. Jak widać, udział jest potężny – nie ukrywam, […]

SEO to nie magia – ale ciężka praca…

Do napisania tego wpisu skłonił mnie ciekawy artykuł, jaki pojawił się jakiś czas temu na SEOMozie o wdzięcznym tytule: „SEO isn’t magic – so stop doing SEO trics” – czyli „SEO nie jest magią – więc czas przestać stosować sztuczki (SEO”. Dlaczego uważam go za ciekawy? Oraz fakt, że właśnie toczy się dyskusja na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów. W jednym z wątków zwolennicy szybkiego pozycjonowania […]

Googlebot potrafi indeksować oraz uruchamiać kod JavaScript oraz AJAX

Krótki wpis, ale moim zdaniem ważny. Mimo, że już od kilku lat Google potrafi indeksować – i wykonywać JavaScript – to jednak nadal mało osób jest tego świadomym. Przyznam, że sam kiedyś (przed kilku laty) miałem pewne podejrzenia w tym zakresie – jak zainstalowałem sobie na stronie program partnerski, wkleiłem kod (oczywiście w JS) formularza i … pojawiało się wiele wejść na formularz kontaktowy, zaś … zero […]

Google Shopping a polskie sklepy internetowe – jest się czego obawiać?

31 maja na swoim blogu Google poinformowało o zastąpieniu usługi znanej pod nazwą Google Product Search nową – Google Shopping. W praktyce usługa ta w skrócie ma przejawiać się tym, że między linkami sponsorowanymi wyświetlanymi na górze strony, obecnie nad wynikami organicznymi „wciśnie” się boks z produktami sklepów, które zdecydują się na promocją swoich towarów w nowej usłudze.     W Sieci już podniósł się lament, że Google będzie m.in. umożliwiało […]