Wyszukiwarka Google

Zbiór artykułów poświęcony wynikom wyszukiwania Google, zwanymi potocznie SERPami (akronim: search engine result pages).

Czy przekierowanie 301 ze zbanowanej domeny może zbanować dwuletnią domenę?

Wprowadzając narzędzie do usuwania linków Google wyszło naprzeciw tym webmasterom, którzy mają problem z usunięciem linków z niektórych stron – na których znalazły się one za ich większą/mniejszą (bez) wiedzą. Którzy mówili, że nie mają jak wyjść z filtra, ponieważ nie potrafią (często po sobie) posprzątać…. I bardzo dobrze się stało, że Google im to umożliwiło. Niech osoby mają możliwość poprawienia swoich działań SEO 🙂 Liczę też, że dzięki temu narzędziu Google pozyska pewne […]

Dlaczego w wynikach wyszukiwania oprócz autora nie wyświetlają się oceny wpisów?

Od pewnego czasu z tym walczyłem. Sprawdzałem konfigurację wtyczki, która odpowiada u mnie za wyświetlanie się gwiazdek w SERPach – GD Star Rating. Potem użyłem narzędzia, jakie Google przygotowało do testowania tej funkcjonalności. Niestety – mimo najlepszych chęci „gwiazdki” w realu nie chciały się pokazywać. 🙂 Zaś narzędzie pokazywało „złośliwie” coś innego. Dzisiaj odbył się HO z Pierrem z Google poświęcony rich snippets (na końcu wpisu relacja) i postanowiłem zadać w tej kwestii […]

Google Data Center

Jak wygląda Google data center od środka? Zapraszam do zapoznania się z materiałem, który został pokazany w telewizji CBS. Reporterka stacji miała możliwość zapoznania się z jednym z 8 data center – Lenoir, znajdującym się w Północnej Karolinie. Warto dodać, że 4 dalsze są w budowie. 50% tego, co jest obecnie „na chodzie”… Streszczenie filmiku (w języku angielskim) znajdziecie pod tym adresem. Fakt zaproszenia telewizji jest o tyle wart uwagi, że Google […]

Reklamy Adwords na białym tle? Dlaczego nie? Nowy test Google

Na Google znalazłem bardzo ciekawy wpis, w którym Cyrus Shepard prezentuje zaobserwowany nowy wygląd reklam Adwords. Niby nic się nie zmieniło, układ jest ten sam – ale uważni obserwatorzy od razu zauważą, że … zniknął „łososiowy” background – sama reklama jest na … białym tle. Na naszym (polskim) Google+ wywiązała się zaraz dyskusja. Zgadzam się z tym, że wprowadzenie takiego layoutu na pewno podbije CTR linków sponsorowanych […]

Sprawdziłeś domenę, jest wolna? Kup ją lepiej od razu – bo ją stracisz

Do napisania tego wpisu skłoniła mnie sytuacja z wczoraj. Przed godziną 22.00 sprawdzałem w OVH dostępność jednej domeny. Była wolna. Nie dokonałem zakupu, ponieważ nie byłem co do niej przekonany. Dzisiaj rano znowu postanowiłem sprawdzić ją, jak i inne możliwości i … okazało się, że została zarejestrowana. Aby było ciekawiej stało się to praktycznie w tym samym momencie, kiedy dokonałem sprawdzenia jej dostępności ! Domenę sprawdzałem w OVH i myślałem, […]

Czy wdrożenie zaleceń ze schema.org na stronie przeklada się na wzrosty w SERPach

Dzisiejsze pytanie, na które odpowiadał Matt Cutts, brzmiało: „Wdrożenie na stronie snippetów wpływa pozytywnie na wzrost CTR w SERPach. Czy użycie kodu zgodnie z zaleceniami zawartymi na schema.org przełoży się bezpośrednio na wzrost pozycji strony w Google?„ Odpowiadając NIE na tak postawione pytanie po raz kolejny Google daje nam do zrozumienia jedną, ale jakże ważna rzecz – powinniśmy popatrzyć się na nasze strony oraz na ich promocję w wyszukiwarce z większym dystansem, wybiegając „daleko w przyszłość”.  […]

Wpisy gościnne (guest blogging) a pozyskane w ten sposób linki – stanowisko Google

Kolejny z najnowszych filmików Matta dotyczy kwestii wpisów gościnnych i związanego z tym pozyskiwania linków. Omawiając tę kwestię Matt daje nam dwie odpowiedzi – krótszą i … dłuższą 🙂 Krótsza – jasno z niej wynika, że Google bierze pod uwagę reputację autora. Im ktoś jest bardziej znany i ma już wyrobioną markę – jak np. Vanessa Fox czy Danny Sulivan – tym blogi, na których pojawi się ich wpis powinny […]

Jak wygląda w Google proces wprowadzania zmian w algorytmie?

Trafiłem właśnie na ciekawy film, który przedstawia proces zmian w zakresie kształtowania algorytmu. Jak niektórzy wiedzą, Google co roku wprowadza ich kilkaset, co oznacza średnio 1/2 zmiany na dzień. Większość z nich jest od pewnego czasu ogłaszana. Każdy update otrzymuje nazwę kodową, przy jej braku – jest to zwykła kombinacja cyfr. Śledząc publikacje zmian na blogu Google, które zbierają wszystkie zmiany dokonane w algorytmie, można być […]

Na chwilę obecną +1’ki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w Google

Coś, co nie tak dawno padło podczas HO z Johnem Muellerem potwierdził niedawno w Power Searching With Google Hangout on Air #2 Matt Cutts, stwierdzając, że na chwile obecną +1’ki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce. Jednocześnie Google nie wyklucza użycia w algorytmie tego czynnika w przyszłości. Matt mówiąc o wpływie mediów społecznościowych na pozycje stron w wynikach wyszukiwania wyraźnie zaznaczył, że „dołączenie” mediów społecznościowych do czynników rankujących może być kolejnym etap rozwoju wyszukiwarki. Już […]

Hangout z Johnem Muellerem – 05-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Jako „wsparcie” pojawił się Pierre Far 🙂 Dyskusja była bardzo ciekawa. M.in. padły takie pytania: Google oferuje certyfikaty z Adwords i Analytics – dlaczego nie ma ich z SEO? Przyznam, że odpowiedź mnie nie usatysfakcjonowała. Otóż według Pierra np. Analytics jest … szerszym i bardziej skomplikowanym zagadnieniem, z czym nie mogę się zgodzić. […]

„Świeżość” – częstotliwość zmian na stronie a jej wpływ na ranking w Google

Jakiś czas temu Matt zaprezentował kolekcję koszulek, w których miał nagrywać odpowiedzi do nowych pytań z zakresu SEO – i oto przedwczoraj ukazał się pierwszy filmik z zapowiadanych kilkudziesięciu. Zgodnie ze zwyczajem będę publikował na blogu każdy z nich, z linkiem do oryginału, oraz swoim streszczeniem wraz oczywiście z komentarzami do filmu, w formie wtrąceń czy osobnych akapitów. Jak zwykle zachęcam do dyskusji. Chciałbym podkreślić, że nie będę zawsze tłumaczył słowo-w-słowo. To uwaga do osób, które […]

Hangout z Johnem Muellerem – 01-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. M.in. padły takie oto pytania: Kiedy pojawi się zapowiadane narzędzie do niwelowania wpływu złych linków przychodzących na pozycję strony w Google? Zadając pytanie wyszedłem z założenia, że … kto pyta, nie błądzi 🙂 – niekiedy można usłyszeć coś ciekawego powiedzianego między wierszami. Tak było tym razem – jak można […]